تجاوز جنسی ماموران پلیس عربستان به دو پسر نوجوان ایرانی در فرودگاه

150
در ایام نوروز ، دو مامور پلیس فرودگاهی عربستان سعودی ، به بهانه بازرسی بدنی در گیت خروجی، به دو نوجوان ایرانی تجاوز کرده اند.
فیلم تجاوز جنسی فرودگاه عربستان عکس تجاوز جنسی سوابق علی مرعشی تجاوز جنسی به زور پلیس عربستان
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با بیان اینکه تجاور به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه عربستان در حال پیگیری است گفت: مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در این رابطه ورود نیافته است.علی مرعشی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، در رابطه با تجاوز به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه عربستان اظهار کرد: ستاد حج و زیارت شکایتی را در این رابطه مطرح کرده ولی ما به این مسئله ورود نیافته‌ایم.وی افزود: این دو نوجوان هر دو پسر بوده و به همراه خانواده سفر کرده بودند ولی جزئیات این حادثه را از سازمان حج و زیارت سوال کنید چرا که بنده در جریان جزئیات بیشتر این موضوع نیستم.

ظاهراً ماجرا از این قرار بوده است: گروهی از زائران ایرانی که ۲۷ اسفند ماه سال گذشته برای حج عمره به عربستان سفر کرده بودند، پس از به انجام رساندن مراسم حج قصد داشتند به ایران بازگردند. مأموران فرودگاه جده در گیت بازرسی توجه‌شان به دو نوجوان ایرانی جلب می‌شود. آن‌ها این دو جوان را از خانواده‌شان جدا می‌کنند و به بهانه بازرسی بدنی به اتاقکی می‌برند و به آن‌ها تجاوز می‌کنند.

دو جوان هنگامی که به نزد خانواده‌شان برمی‌گردند، آشفته‌حال و پریشان بوده‌اند. آن‌ها ماجرای تجاوز را به اطلاع خانواده‌‌شان می‌رسانند، پزشکی قانونی تجاوز را تأیید می‌کند و ظاهراً، چنانکه رسانه‌های ایران گزارش داده‌اند، پس از پیگیری مسئولان کنسولگری ایران در جده دو مأمور سعودی بازداشت می‌شوند.

اکنون پرونده دو نوجوان زائر در کمیسیون فرهنگی مجلس ایران طرح شده و قرار است که مسئولان ستاد حج و زیارت برای پاسخگویی به کمیسون فرهنگی مجلس بروند.

 

عضو خانواده قربانی اول:
یکی از اعضای خانواده قربانی اول درباره جزئیات این فاجعه در تماس با دولت بهار می گوید: «کاروان ما قرار بود ساعت ۱ بامداد هشتم فروردین ماه از فرودگاه جده به سوی تهران پرواز کند، در هنگام بازرسی، ماموران سعودی دو نوجوان ایرانی را به بهانه بازرسی بیشتر از کاروان جدا و به اتاقی منتقل کردند. شرطه عربستانی در اتاق اسلحه خود را پشت سر قربانی اول قرار می دهد و به فارسی به او می گوید فقط خفه شو و حرف نزن و عمل شیطانی خود را انجام می دهد. سپس قربانی اول را به بیرون می فرستند اما وی به دلیل و حشت زدگی و حیرت شدید هیچ چیزی به خانواده و مسئولین کاروان نمی گوید. در این حین شرطه های عربستانی به قربانی دوم نیز تجاوز می کنند و سپس او را به خارج از اتاق می فرستند. قربانی دوم اما ماجرا را برای خانواده و مسئولین کاروان می گوید، با اعتراض و سر و صدای خانواده و اعضای کاروان، ماجرا دهان به دهان می چرخد و زوار ایرانی در اعتراض به این جنایت از سوار شدن به هواپیما خودداری می کند.»

عضو خانواده قربانی اول می افزاید: «با تماس مدیر کاروان، مسئولان کنسول گری جمهوری اسلامی و نماینده بعثه مقام معظم رهبری در محل حاضر می شوند، پزشکی قانونی در محل به بررسی وضعیت دو قربانی می پردازد و جنایت صورت گرفته را تایید می کند.»

 

عضو خانواده قربانی اول در شرایطی که بغض شدید مانع از سخن گفتنش می شود، می افزاید: «این بچه ها بعد از این اتفاق نمی دانستند چه باید بگویند، شرایط روحی شان بسیار وخیم است و حیثیتشان خدشه دار شده است، از شما خواهش می کنم نامی از کسی نبرید و از آبروی این بچه ها حراست کنید، من فقط به مسئولین می گویم غیرت داشته باشد، فکر کنید این دو نوجوان فرزندان خودتان هستند.»

وی با انتقاد شدید از تلاش یک خبرگزاری برای تکذیب جنایت رخ داده در فرودگاه جده، خاطرنشان کرد: «این جنایت رخ داده و قربانیان حی و حاضرند و پزشکی قانونی نیز در محل این مساله را تایید کرده است. مگر مورد تجاوز قرار گرفتن مایه افتخار و سربلندی است که قربانیان به دروغ آن را منتشر کنند و جار بزنند؟»

پدر قربانی اول:
پدر قربانی اول که جانباز دفاع مقدس است، نیز به خبرنگار دولت بهار می گوید: «مگر جایی امن تر از حرم امن الهی هم داریم؟ ما به آنتالیا نمی رویم، بچه هایمان را به جاهای آنچنانی نمی بریم، بچه هایمان را بردیم به یک مکان مکان مذهبی، بردیم به ام القرای اسلام، ماموران حکومتی عربستان، بچه های ما را ربودند و جنایت کردند، ابعاد این جنایت قابل شرح نیست. عوامل حکومت آل سعود بودند که بچه های ما را ربودند، آن ها مامور اجرای قانون بودند، ما در گیت بازرسی که نمی توانیم به آن ها بگوییم بازرسی نکنید، وقتی می گویند می خواهیم بازرسی بیشتری انجام دهیم، نمی توانیم مخالفت کنیم، شما چه می دانید آن ها چه نیتی دارند، بچه هایی را که سن پایینی داشتند بردند و درب اتاق را قفل کردند…»

پدر قربانی اول خاطرنشان می کند: «بچه های ما به عنوان یک ایرانی مسلمان مورد تعدی قرار گرفتند، حالا مسئولان کشور ما در برابر این اتفاق می خواهند چه کار کنند؟ اولا باید این بچه ها را نجات دهیم، من نگران ایمان بچه ها هستم، من بچه ام را در شرایطی بردم به حرم امن الهی که مومن بود و با این وضع او را بازگرداندم. این بچه یک کلام به من نمی گوید، اما من می دانم در درون او چه می گذرد. من عاشق کشور و نظامم هستم، ما دوستدار رهبر عزیز انقلاب هستیم، من در دفاع مقدس با دشمن متجاوز جنگیدم تا به ناموس ایرانی تجاوز نشود. من همه مسئولان کشورمان را دوست دارم چون همه شان را خودمان انتخاب می کنیم، رفتار شرطه های عربستانی، یک دشمنی با ایرانی مسلمان بود، خواستند تحقیرمان کنند، خواستند ملت ما را تحقیر کنند، می دانید که سعودی حمله کرده است به یمن، خواستند عقده گشایی کنند، با ما مثل دشمن رفتار کردند.»

روایت دو شاهد عینی دیگر
دکتر «ک»، پزشک حاضر در کاروان به خبرنگار دولت بهار می گوید زوار ایرانی پس از اطلاع از این فاجعه، اقدم به اعتراض می کنند و تا روشن شدن وضعیت، سوار هواپیما نمی شوند. وی می گوید بعضی از ماموران سعودی نیز در واکنش به این اعتراضات، از اعضای کاروان عذرخواهی می کنند. دکتر «ک» خاطرنشان می کند که مجازات این عمل شنیع در عربستان اعدام است اما بعید می داند که این حکم درباره دو مامور جنایتکار اجرا شود. او خواستار پیگیری وزارت خارجه و حفاظت بهتر سازمان حج و زیارت از زوار ایرانی است.

دکتر «الف»، دیگر پزشک حاضر در کاروان نیز می گوید زائران ایرانی برای چند ساعت از سوار شدن بر هواپیما خودداری کرده اند. وی می گوید پلیس سعودی به خاطر معطل شدن زوار ایرانی از آن ها عذرخواهی کرده است! دکتر «الف» به خبرنگار دولت بهار می گوید: «تجاوز به دو نوجوان ۱۵-۱۶ ساله ضربه روحی بسیار هولناک و جبران ناپذیری است، از وزارت خارجه و و مسئولان سازمان حج و زیارت خواستار برخورد قاطع با ماموران سعودی هستیم، بدون شک مجازات این جنایت، اعدام است، این یک بی احترامی و بی حیثیتی برای همه ایران است.»
لازم به ذکر است هویت و فایل صوتی مصاحبه شوندگان نزد دولت بهار محفوظ است.

منبع: باشگاه خبرنگاران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 150 )
  1. رضا می گوید

    سلام
    خیلی کار این دو پلیس عرب اشتباه بوده ولی به نظر من تلنگری بودبه … فقط حج براشون شده تجارت
    ….
    اصلا تا حالا قرآن خواندن این …. خدایی میگه من از رگ گردنتان بهتون نزدیکترم
    …. خدا همین جاست به کجا میرین

  2. رضا می گوید

    راستی میگن بعد از این قضیه دو هواپیما اعزام شده نذاشتن تو فرودگاه بشینن برشون گردوندن الحق … …. داریم که اجازه داده دوباره هواپیماازایران برود به عربستان

  3. ناشناس می گوید

    … های کثیف سوسمار خور

  4. کلانتری می گوید

    به نظرم این تجاوز به کل ملت ایران ….بود می خواستند کشور ما را خار کنند باید این ۲ شیاد اعدام شوند آن هم در همان فرودگاه و در ملاء عام و با حضور اصحاب رسانه ها

  5. parimah می گوید

    اگه یه داعشی به مردم تجاوز کنه پانصد بار تواخبارمیگن هر روز تاکید میکنن داره ظلم میشه … یه جلسه بحران تشکیل میدن شاید سمیناری یا… ما یادمون رفته ایرانی یعنی غیرت.زیارت امام رضا(ع)برابر است با هزار عمره اونوقت یه … میرن جیب یه مشت ملخ خورو پر میکنن وای بر …

  6. محسن می گوید

    ….
    کشوری که مقابل بزرگترین قدرت های جهان سر خم نکرد ، حالا باید توسط کشور عقب افتاده ای مثل عربستان تحقیر بشه
    .
    برای چی پول مملکت بره تو شکم این وهابی های آشغال؟
    اگه قراره ادم بشی مکه رفتن نمیخواد ، امام رضام کار تو راه میندازه
    باید همه این اشغالا رو …. تا فراموش نکن با چه کشور و مردمی طرفن!

  7. محرم ابراهیمی می گوید

    مگه یه نفر بخاد بره انتالیا تجاوز میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  8. amin می گوید

    ببینید تخصیر خودمونه اون موقع که میرفتیم مکه عرب ها پول ایرانی رو بوس میکردن میذاشتن رو چششون اینقدر این پول ها ریختیم تو حلقشون که الان واسه ما ادم شدن خدا انشا الله نصل سعودی هارو منقرز کنه خدت لعنتشون کنه

  9. سرباز می گوید

    با سلام به همه.
    شیعه به دستور امام زمان ارواحناه لتراب مقدمه الفدا در عصر غیبت به مرحع تقلید جامع الشرایط عمل میکنه . ….همونطور که رهبر عزیز در جریان جنگ به غزه اجازه اعزام ما داوطلبین رو به فلسطین نداند و فرمودند صلاح نیست.وبعدها روشن شد که با موشک های ما فاتحه اسراییل رو خوندند.ایشان اعلام کنند آل سعود هم از پا در میاییم .ما سربازیم.از خانواده های این عزیزان عذر میخوام و میگم شما به دستور پروردگار حج مشرف شدین و ان ربک لمرصاد.

  10. سالار می گوید

    باز گردن این سعودی های کثیفو کلفتر کنید

  11. یوسف می گوید

    خیلی … پستی هستند باید تحریم شوند

  12. حسین می گوید

    من میگم یه دعوت نامه رسمی بفرستیم واسه سران عرب بعد اومدن که اینجا به جای بردن به اصفهان واسه تفریح ببریمشون قزوین بدیم به دست ……. میدونن چیکار کنن دیگه.

  13. لیلا می گوید

    خاک بر سرشون بی ناموسای کثافت چطور تونستن همچین عمل وحشیانه ای انجام بدن?واقعا که برا خودمون متاسفم

  14. مجید می گوید

    سلام
    واقعآ کار عرب ها کثیف بود مسئولین باید رسیدگی کنند.
    تشکر

  15. سمیرا می گوید

    سلام.موندم چی باعث شده اینا بتونن به د و ایرانی تجاوز کنن؟؟؟ایراد ازماست….باید طوری رفتارکنیم که هیچ احدی به ایرانی جماعت چپ نگاه نکنه….میرم عمره کیسه عربارو پر از پول میکنیم اونم ب کشورای بی گناه ومظلوم…حمله میکنه

  16. مریم می گوید

    بنظرم چیز خیلی عادی بوده اینقد بزرگ شده یعنی …

    1. مریم می گوید

      آخی کی دیگه به اینا زن میده بنظرم تقصیر خودشون بوده آبروی هرچه ایرانی را بردن یه چاقوی تفنگی اسپری چیزی میذاشتن توجیبشون این دوتا مآمور … را میکشتن

      1. هانیه می گوید

        ببخشیدا خانوم باهوش همچین حرف میزنی انگار اون دوتا نوجوون با جون و دل رفتن همچین کاری کردن محض اطلاعتون اگه نمیدونید باید بگم هیچ بنی بشری دوست نداره گیره ی مشت هوسباز بیفته…شمام ک میگی تقصیر خودشون بوده ک چاقو و اسپری نبردن باید بدونید این چیزا ممنوعه تو پرواز ….وقتی میگی ابروی ایرانو بردن انگار ک رفتن ب سعودیا التماس کردن تورو خدا ب ما تجاوز کنید…شما مثل اینکه طرفدار وهابیایی …متاسفم برات با این طرز فکرت…

    2. امیر حسین هستم می گوید

      فکر کن این کار رو با تو میکردن اون وقت بازم این حرفا رو میزدی؟!

  17. مریم می گوید

    حالا گذشته از این که بشون تجاوز شده ولی نباید منتشر بشه که بشن سوژه عام وخاص

  18. مریم می گوید

    بازهم خدارا شکر که این دوتا بی عقل دختر نبودن

  19. امیر حسین هستم می گوید

    زبانم بند اومده نمیدونم باید چی بگم فقط برای این دو نوجوان بسیار بسیار متاسفم واز خداوند بزرگ میخواهم جزای عمل آن دو مأمور سعودی را بدهد

  20. مریم می گوید

    من هیچ علاقه ای به زیارت کردن ندارم بنظرم ادم باید دلش پاک باشه ودرجواب شما آقا یی که به من میگی اگر باشما اینکارو میکردن چیکار میکردی باید بگم اگر با من این کارو میکردن خودمو میکشتم

    1. ارمین می گوید

      مریم خانوم مگه میشه تو هواپیما گاز اشکاور و چاقو ببری چرا چرت میگی اونا هم به میل خدوشون نرفتن که شما میگین ابروی ایرانی هارو بردن

  21. anti arab می گوید

    be khoda khob shod ta alan sade lohi mardom iran bod ke jib arabaro por kardim

  22. زنده باد ایرانی.مرگ بر ال سعود می گوید

    برادر باغیرت ایرانی کجایی که ببینی بر سر هموطنت چه اوردند؟ایا حال باید دربرابر حمله ,حشیانه ال سعود. سکوت کرد؟غیرت پر اوازه ات که در سراسر جهان گوش به گوش میپیچید کجاست؟کوش آن تعصب و غیرت ایرانی ات ؟آیا نفرت از ال سعود نداری؟بخدا قسم به همان کسی که برایش نماز میخوانی و میپرستیش قسم که خداوند راضی نیست بری حج ولی اعمالت نابجا باشد.دروغ بگویی تحمت بزنی غیبت کنی نمازت رانخوانی و دستوران خدارا انجام ندهی‌دلت پاک باشد و اعمالت درست باشد به اندازه هزار بار برایت ثواب حج مینویسن۰این قدر پولت رو تو شکم ال سعود و خاندانش نکن.تو را به خدا نکن. …

  23. مجتبی می گوید

    سلام بنظر من این کار ی که سعودی ها کردند با دو نوجوان ایرانی توهین به ایرانی و ملیت ایرانی است از نظر اعراب خود را برتر ایرانی ها می دانند ما خودمان مقصر هستیم که اعراب را اینجوری بار آوردیم که با ما این رفتار را می کنند …. اگر عراق را ببینید هم آمریکایی پدرشون در آوردند ۱۰ سال هم داعشی ها این ها بخاطر چیه ؟ همه جوان های ما را زمان جنگ تحمیلی به خاک خون کشیدند …

  24. ارمین می گوید

    نمیدونم چی بگم ولی تمام ما ایرانی ها بی غیرت شدیم …..خیلی بی غیرتیم که وقتی تازه به جوان هامون تجاوز شده فردا همون روز هواپیما دباره به قصد مکه حرکت میکنیم بعد هواپیمامونم نمیزارن بشینه غیرت ایران ی ها کجارفته ………….

    وقتی جلو تون به ناموستون تجاوز میکنن

    بعد فردا به خاک عربستان …….

  25. ناشناس می گوید

    دروغه باور کنید دروغه

  26. خودم می گوید

    بهتون قول میدم این اولین بار نبوده ولی متعجبم از افرادی که با چنان آب و تابی از …..

  27. ستایش می گوید

    واقعا ناراحت کننده است.از ایرانی بودن خودم و سکوت ایرانیان مقابل این فاجعه خ ناراحتم.آیا با دو جوان آمریکایی هم این چنین تجاوزی میکردند آنان هم مثل ما ایرانی ها سکوت میکردند؟؟؟؟متاسفم برای خودمان.

  28. رجب شامی می گوید

    پول تان را ببرید بدهید به عرب های کثیف بخورند .
    امروز عقل سلیم می گوید حج تعطیل . هر آقایی هر چه می خواهد بگوید .
    تا کی سر شکستگی ؟
    تا کی خفت و خواری ؟
    خدا همین جاست . عرب های کقیف را رها کنید .

  29. رجب شامی می گوید

    خانه ی کعبه امروز محل تجمع شیاطین مفت خور عرب شده .
    دست بردارید به مکه نروید . هیچ اتفاقی نمی افته .

  30. یه بنده خدا می گوید

    بنظر من این دو نفر واسه همین کار رفته بودن عربستان چون کسی که واسه اعمال حج میره دیگه اینقدر خودشو خوشکل نمیکنه اگه عکسشو دیده باشین آرایش زنونه کردن قشنگ وگرنه این همه مسلم از همه جا دنیا میرن چرا به اونا تجاوز نمیشه تا این دوتا رو دیدن این کارو کردن من که عکس اون دو نفر رو دیدم فهمیدم اینا باعث تحریک اونا شدن

    1. م می گوید

      … اگه با ناموس خودت ابنکارو میکردن خوب بود …

    2. ایرانی می گوید

      احتمالا تو هم یکی از اون مهاجمهای عمری هستی که بعد از اشغال حیره و سپس تیسفون و بغداد و … وارد ایران کوچک شده کنونی شده و صد البته که باید شنگول باشی وقتی که حکومت کشور مظلومم نیز به شما خدمت کرده و به پاس خدمات تاریخی ای که به ایران کرده اید! برای شما ۲۴ ساعته یا به زبان خودتان برنامه تلویزیونی پخش میکند و یا در بخش به اصطلاح فارسی نیز برای شما تبلیغ میکند! ولی از شما بدترش هم سالهای طولانی کثافت کاری کردن اما تنها لعن تاریخی برایشان باقی ماند! و بدانید که خدای راستین که همه زبانها را میفهمد و نه یک زبان! ، پاسخ دردناکی برایتان آماده کرده است!

  31. reza می گوید

    بابا جان من ایرانیا مسخرشو در آووردن این کارا همه برای اسم درآووردن حاجی بودن به این نیست که بری مکه همین که قلبت صاف باشه دروغ نگی به سخنان امامان وپیامبران عمل کنی همین بسه مکه هم نرفتی نرفتی اما مردم ساده لوح ما فکر میکنن اگه مکه برن به شخصیتشون اضافه میشه احترامشون بیشتر میشه عزیزتر میشن نه بابا جان من همین که قلبمون صاف باشه دروغ نگیم به توصیه های امامان وپیامبران عمل کنیم بسه(مرگ بر آل سعود)