خودکشی برای فرار از تجاوز داعش

0

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد : اقدام گروه تروریستی داعش در تجاوز و به بردگی گرفتن زنان و دختران در عراق باعث شده است که آن‌ها دست به خودکشی بزنند.

عفو بین الملل می‌گوید این گروه تروریستی در مرگ شمار زیادی از افراد، آن هم خارج از میدان نبرد، نقش دارد. آنان زنان و دخترانی هستند که برای اجتناب از کشیده شدن به بردگی جنسی داعش، دست به خودکشی می زنند.
 مدیر خاورمیانه و شمال آفریقا درعفو بین الملل در گفتگو با سی ان ان  درباره گزارش  مصائب زنان ایزدی گفت : این زنان و دختران در ماه اوت ربوده شدند. آنها در اسارت تروریست‌های داعش  نگهداشته شدند. این زنان و دختران اغلب وادار به ازدواج یا فروخته شدند و یا اینکه به عنوان هدیه به سایر تروریستها داده شدند.
در برخی موارد مشاهده شد که این زنان به بردگان جنسی تبدیل شدند. سن این زنان و دختران حدود چهارده ، پانزده و حتی کم تر نیز اعلام شده است. برخی از آنها به علت مصائبی که متحمل شدند دست به خودکشی زدند.
فلیپ لوتر افزود: برآورد ما این است صدها زن و دختر با این نوع از تجاوزها و خشونت های جنسی روبرو هستند.
وی درباره پیامدهای چنین رفتارهایی بر قربانیان این تجاوزها گفت: تاثیرات بسیار تکان دهنده است. نه تنها آنچه که بر این زنان و دختران گذشت تاثیرات بسیار زیادی دارد بلکه این زنان و دختران اغلب با ضربه ی دیگری به نام از دست دادن عزیزان خود مثل پدران و دیگر بستگان مرد خانواده روبرو می شوند که بدست داعش کشته شدند. این زنان و دختران اغلب به خدمات روان درمانی و روانپزشکی هم دسترسی ندارند. آنها در وضع وحشتناکی هستند و باید تلاش ها برای حمایت از آنان مضاعف شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ