«ایبوپروفن» چه بلایی بر سر کودکان مبتلا به «آبله‌مرغان» می‌آورد؟ +عکس

0

با این‌که محققان بارها اعلام کرده‌اند تجویز داروی ایبوپروفن برای کودکان مبتلا به آبله مرغان خطرناک است، بتازگی تصاویری از یک کودک انگلیسی مبتلا به آبله‌مرغان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد مصرف این دارو چه عوارض پوستی ناخوشایندی ایجاد کرده است.

مضرات ایبوپروفن مجله سلامت مجله پزشکی درمان آبله مرغان

والدین «لوئس»، پسر بچه اهل لیورپول انگلیس تصاویر فرزند خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند تا به سایر والدین هشدار دهند که به فرزندان مبتلا به آبله‌مرغان خود داروی ایبوپروفن ندهند.

«لوئیس» حدود ۱۰ ماه قبل مبتلا به آبله‌مرغان شده بود و پزشک بدون اطلاع از خطری که داروی تجویزی می‌تواند برای او داشته باشد، برای این کودک ایبوپروفن تجویز کرد اما این دارو نه تنها وضعیت او را بهبود نبخشید بلکه شرایطش را وخیم‌تر کرد و کار به بستری شدن وی در بیمارستان کشید.

پزشکان بعد از بستری شدن او در بیمارستان «آلدر هی»، به والدینش گفتند که مصرف این دارو در زمان ابتلا به آبله‌مرغان باعث عمیق‌تر شدن زخم‌های آبله‌مرغان در بافت پوست می‌شود.

مضرات ایبوپروفن مجله سلامت مجله پزشکی درمان آبله مرغان

ایبوپروفن دارویی ضد التهاب است ولی در موارد ابتلا به آبله‌مرغان، جوش‌های ایجاد شده در پوست را عمیق‌تر می‌کند. این کودک به دلیل مصرف داروی ایبوپروفن در زمان ابتلا به آبله‌مرغان دچار عفونت خون نیز شده بود. متخصصان گفته‌اند حتی تجویز نوروفن و آسپرین هم می‌تواند خطرناک باشد و عوارض شدیدی مانند عفونت‌های ثانویه در مبتلایان به آبله‌مرغان ایجاد کند. (سلامت آنلاین/ ترجمه: ندا اظهری)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ