چطور با خزانه خالی انبارها چند روزه پر شد؟

0
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پلمب کردن بدترین و بی‌ادبانه‌ترین روش‌ برای حذف یک کار است، گفت: آیا تحریم غذا و دارو و تهدید نظامی به معنای دشمنی نیست؟
 خبرگزاری فارس از مشهد، مهرداد بذرپاش عصر امروز در مناظره‌‌ با مصطفی کواکبیان با موضوع حقیقت خط امام در سیاست خارجی با اشاره به اینکه امام همواره صریح‌ترین مواضع را در این حوزه داشت، گفت: با این اوصاف اگر الان امام زنده بود و در میان ما حضور داشت به ایشان نیز تهمت تندروی و افراطی‌گری می‌دادند.
وی با تشریح این مطلب که چرا نسبت به رابطه با آمریکا و توافق هسته‌ای بی‌اعتمادیم خاطرنشان کرد: وقتی ۲ نفر در فواصل مختلف اتفاقاتی را برای همه رقم زده باشند که بر حسب تجربه تاریخی منجر به بی‌اعتمادی شود و این اتفاق‌ها تکرار و تکرار شود عقل حکم می‌کند که نسبت به آن موضوع بدبینانه‌تر و سخت‌گیرانه‌تر نگاه کند، از همین حیث ما نیز با شناخت طرف مقابل می‌گوییم که نسبت به این مسئله بدبین بوده و سخت اعتماد می‌کنیم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: داستان دشمنی و حوادثی که سبب این بی‌اعتمادی شده بسیار زیاد است، از کودتای ۲۸ مرداد گرفته تا ماجرای نوژه و طبس و سقوط ایرباس و بسیاری از حوادث دیگر که هیچ‌گاه عاملان آنها محکوم نشد و حتی گاهی مدال افتخار هم گرفتند، برخی می‌گویند این مسائل مربوط به گذشته است و حال شرایط متفاوت شده است، اما همینجا می‌گویم که تحریم‌ها در سال ۸۹ و پس از حوادث ۸۸ وضع شد، تحریم‌های یک‌جانبه کنگره آمریکا برای غذا و دارو واقعا به معنی دشمنی آمریکا نیست، تهدیدهای مرتب نظامی علیه ملت آیا به معنی دشمنی نیست، به طور مشخص اگر یک طرف تهدید کند طرف دیگر رفتارش عوض می‌شود.
در شرایط مذاکره نیز گزینه نظامی از دهان آمریکا نمی‌افتد
بذرپاش  با تاکید بر اینکه دیپلماسی فقط لبخند و فیس بوک بازی نیست گفت: همین حالا که در حال مذاکره و توافق هستیم نیز لحظه‌ای از دهان آمریکا گزینه نظامی نمی‌افتد و قطع نمی‌شود، اتفاقی در سال ۸۸ افتاد که ما را به عقب برگرداند و بسیاری از تحریم‌هایی که در کشور اعمال شد جالب است که بعد از سال ۸۸ بوده که تمامی اسناد و ارقام آنان موجود است.
وی خاطرنشان کرد: طرف مقابل ما به دنبال عملیات‌های روانی گسترده و عملیات‌های اطلاعاتی و عملیات و جاسوسی‌های خرابکارانه بوده که بسیاری از آنها رسانه‌ای و خبری نمی‌شود، نمونه‌ای از آن عملیات‌های روانی گسترده رسانه‌ای برای تجزیه ایران بوده و مجموع این مسائل است که سبب بی‌اعتمادی می‌شود و اینکه ما آمریکا را دشمن خود می‌دانیم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: جالب است که آقای کواکبیان آمریکا را کدخدای دنیا می‌داند، اما ما آمریکا را کدخدای دنیا نمی‌دانیم، همچنین آقای کواکبیان که شما در مورد احمدی‌نژاد صحبت می‌کنید اگر احمدی‌نژاد گفت تحریم‌ها و قطعنامه‌ها کاغذپاره است پس چرا ظریف امورخارجه دولت وقت نیز آنها را کاغذپاره توصیف کرد؟
بذرپاش افزود: چرا دولت علاقه به تعطیلات هسته‌ای و پلمپ کردن دارد، پلمپ کردن در ادبیات هسته‌ای جزو غیرمودبانه‌ترین روش‌ها برای برداشتن از یک کار است، باید این را به خاطر داشته باشیم که زمانی که تاسیسات هسته‌ای را تعطیل کردیم بازهم به عنوان محور شرارت مطرح شدیم و این مسئله قابل تأمل است.
به گفته وی نباید کواکبیان بدون حضور احمدی‌نژاد در مورد وی صحبت کند، انتقادها باید با حضور رئیس‌جمهور دولت گذشته باشد.
از امام راحل آموختیم که بر روی اصول بایستیم
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما از امام راحل آموخته‌ایم که بر روی اصول خود بایستیم تاکید کرد: آقایان می‌گویند خزانه خالی است و بعد پای میز مذاکره حاضر می‌شوند، این با چه تدبیر سیاسی و بین‌المللی سازگار است؟ اگر خزانه خالی است پس چطور چند روز بعد سیلوها پر از گندم شد، من اینجا به آقای کواکبیان می‌گویم که ما فرقمان با شما این است که هرگز آمریکا را کدخدا نمی‌دانیم و علاقه‌ای هم به تعطیلات نداریم چرا که تعطیلات و پلمپ کردن را راهکار ندانسته بلکه باید از ظرفیت‌ها حداکثر استفاده را داشته باشیم.
بذرپاش با اشاره به صحبت کواکبیان مبنی بر اینکه وقتی من کار سیاسی می‌کردم شما از لحاظ سنی بسیار کوچک بودید، گفت: آقای کواکبیان وقتی شما کار سیاسی می‌کردید کسانی امثال پدر بنده در جبهه‌ در حال خدمت به نظام و انقلاب بودند.
وی تاکید کرد:‌ مذاکرات مشخصا با اذن انجام شده اما این به این معنی نیست که در مورد جزئیات کسی حرفی نزند و یا اگر سئوال یا حرفی داشته باشد با دیکتاتورانه‌ترین روش مانع شوند، سئوال به معنی افراطی‌گری و تندروی نیست.
 بذرپاش با انتقاد از متن و بندهای توافقنامه، اظهار کرد: اصل تحریم‌ها تحریم نفتی بوده و جابه‌جایی در شبکه بانکی و برداشتن تحریم‌هایی که تاکنون صورت گرفته به اندازه دسر یک غذا هم نیست، چرا ما تا سئوالی می‌پرسیم متهم به افراطی‌گری می‌شویم و یا اینکه می‌گویند شما حرف رسانه‌های خارجی را می‌زنید.
وی خطاب به کواکبیان مبنی بر اینکه ما به افزایش غنی‌سازی نیاز نداریم، تصریح کرد: آقای کواکبیان مواد و تجهیزات ما ابزار چانه‌زنی در مذاکرات هستند، شما که می‌گوئید غنی‌سازی نیازی نیست پس به این وسیله آن مواد و تجهیزات نیز کاهش یافته و این قدرت و ابزار چانه‌زنی ما را نیز در مذاکرات کاهش می‌دهد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه می‌گویند خزانه ما خالی است حرف گزافی است، از این طرف می‌گوییم خزانه خالی و از سوی دیگر مواد و تجهیزات ما به این صورت و از سوی دیگر می‌گوییم نیازی به افزایش غنی‌سازی نداریم، تمامی این‌ها بر روی ابزار و قدرت چانه‌زنی در مذاکرات تاثیر می‌گذارد.
بذرپاش با اشاره به گزارش آمانو گفت: آمانو در گزارش خود گفته که فعالیت هسته‌ای ایران کم شده و ما اینجا می‌پرسیم این فعالیت با چه اجازه‌ای کم شده است، کجای این سئوال به معنی افراطی‌گری و جنگ‌طلبی تلقی می‌شود، باید به یاد داشته باشیم که تعلیق نه تنها مشکل ما را در گذشته حل نکرد بلکه عامل تحریم‌ها نیز شد.
وی افزود: امروز تحریم‌های برداشته شده بسیار ناچیز است و به صراحت می‌توان گفت که ما به عقب بازگشته‌ایم، در نظام بین‌المللی ناجوانمردانه‌ترین اقدام رفع کمک‌های انسان‌دوستانه است، تحریم دارویی یک کشور نشان از آن دارد که طرف مقابل ما مسئله انسانیت را رعایت نمی‌کند، این تحریم به مسائل هسته‌ای و نظامی ربطی ندارد، طرف مقابل ما نه تنها آدم می‌کشد و زور می‌گوید و گروهک‌های تروریستی را گسترش می‌دهد بلکه پایبند به هیچ اصول انسانی نیست.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های کواکبیان مبنی بر اینکه ما به افزایش غنی‌سازی نیازی نداریم، گفت: نگرانم تا مدتی دیگر برخی بگویند امام(ره) در خواب گفت مخالف غنی‌سازی است.
بذرپاش افزود: جالب اینجاست که تا ۶ ماه پیش در مشکلات ۲۰ درصد تحریم‌ها دخیل بود و ۸۰ درصد بی‌تدبیری‌ها اما حالا بی‌تدبیری ۲۰ درصد و تحریم‌ها ۸۰ درصد اثرگذار شده است، ما از گزارش ۱۰۰ روزه دولت انتظار نداشتیم که فقط معرفی و شناسایی مشکلات کشور را بشنویم، کسی که در صحنه انتخابات وارد می‌شود با شناخت بر مشکلات کشور وارد این عرصه شده و کسی که کابینه باتجربه‌ای را برای حل مشکلات انتخاب می‌کند باید بعد از ۱۰۰ روز از گذشته عملکردش حرف‌هایی در مورد حل مشکلات داشته باشد.
وی گفت: امروز باید از همه ظرفیت‌های درونی استفاده کنیم، اگر ۸۰ درصد مشکلات دولت گذشته به دلیل بی‌تدبیری بوده پس امروز از همه نیروها استفاده شود و سئوال اینجاست که چرا حداکثر فعالیت در حوزه سیاست خارجی بوده و در حوزه داخلی کمترین تحرک را داشته‌ایم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خطاب به کواکبیان گفت: امیدوارم کواکبیان معتقد نباشد که در انتخابات مجلس تقلب شده که رای نیاورده است.
بذرپاش تاکید کرد: سال ۸۸ را به یاد بیاورید که با اعلام آراء انتخابات ریاست جمهوری همان دولت و شورای نگهبان متهم به تقلب شده اما در سال ۹۲ همان مدعیان تقلب گفتند بهترین انتخابات در سال ۹۲ برگزارشده است، دولت، سامانه، شورای نگهبان و روند در انخابات همان بوده اما چرا سال ۸۸ ادعای تقلب شد و جوانان بسیاری کشته شدند و این برگشت به عقب صورت گرفت.
به گفته نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امیدوارم با نگاه دقیق‌تر و واقع‌بینانه‌تر در ادامه مسیر به حل مشکلات کشور کمک کنیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ