بیوگرافی قاسم رضایی (کشتی گیر المپیکی) +عکس

0

قاسم رضایی Ghasem Rezaei (متولد ۲۷ مرداد ۱۳۶۴ در آمل ، قد : ۱۸۳ ، وزن : ۹۶) کشتی‌گیر ایران، قهرمان و برنده مدال طلای المپیک لندن در وزن ۹۶ کیلوگرم کشتی فرنگی است. رضایی علاوه بر المپیک لندن در مسابقات المپیک پکن نیز شرکت کرده بود. وی در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۴ برنده مدال برنز و در سال ۲۰۱۵ برنده مدال نقره مسابقات قهرمانی جهان شد. فیلا در گزارشی او را به عنوان فردی قدرتمند و پر امید معرفی نمود و او را در زمره برجسته‌ترین کشتی گیران سال چند سال گذشته جهان قرار داد.

همسر قاسم رضایی تیم کشتی فرنگی بیوگرافی قاسم رضایی (کشتی) اینستاگرام قاسم رضایی ایرانیان در المپیک 2016 المپیک 2016 ریودوژانیرو اخبار کشتی Ghasem Rezaei
instagram ghasem.rezaei

آغاز کشتی

قاسم رضایی کشتی را در سال ۱۹۹۹ در آمل زیر نظر سعید شیرزاد آغاز نمود و اولین مسابقه حرفه‌ای و بین‌المللی خود را در سال ۲۰۰۴ انجام داد.

المپیک ۲۰۱۲ لندن

قاسم رضایی پس از مسابقات جهانی با دعوت آذربایجانی‌ها ابتدا قرار بود برای تیم ملی آذربایجان کشتی بگیرد اما از این موضوع منصرف شد و به تیم ملی ایران توسط بنا دعوت شد و با تمرینات عالی توانست در ترکیب تیم ملی ایران جای بگیرد. رضایی در ابتدا در المپیک لندن استراحت داشت و در اولین مسابقه خود توانست جنک ایلدم از ترکیه را با نتیجه ۳ بر ۱ شکست دهد و به مرحله بعدی صعود کند، در مرحله بعدی، او با آرتور الکسانیان ارمنستانی به مبارزه پرداخت که در پایان با نتیجه ۳ بر ۰ پیروز این مسابقه سخت شد و به جمع چهار کشتی‌گیر برتر این دوره از مسابقات پیوست. رضایی در نیمه نهایی این مسابقات با یونیور استرادا فالکون از کوبا مسابقه داد و باز هم با قدرت و به راحتی توانست ۳ بر ۰ این حریف کوبایی خود را از پیش رو بردارد و با اقتدار به فینال این دوره از مسابقات المپیک برسد. وی در فینال این دوره از مسابقات المپیک توانست با نتیجه ۳ بر ۰ و مقتدرانه رستم توتروف روس را شکست دهد و سومین مدال طلای ایران را در کشتی فرنگی به دست آورد.

همسر قاسم رضایی تیم کشتی فرنگی بیوگرافی قاسم رضایی (کشتی) اینستاگرام قاسم رضایی ایرانیان در المپیک 2016 المپیک 2016 ریودوژانیرو اخبار کشتی Ghasem Rezaei

کمک به زلزله‌زدگان اهر، هریس و ورزقان

وی بعد از وقوع زلزله اهر، هریس و ورزقان مدال طلای المپیک لندن خود را به زلزله‌زدگان تقدیم نمود. وی در این زمینه گفته بود که این مدال را نتیجه دعای بسیاری از زلزله‌زدگان می‌داند، در ادامه قاسم رضایی به دیدار مردم ورزقان رفت. در دوازدهمین همایش تجلیل از ورزشکاران جوانمرد هم، زمانی که مجری مراسم قاسم رضایی را به روی سن فرا خواند تا مورد تجلیل قرار بگیرد، رضایی در اقدامی جوانمردانه جایزه ویژه خود را به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی بخشید.

همسر قاسم رضایی تیم کشتی فرنگی بیوگرافی قاسم رضایی (کشتی) اینستاگرام قاسم رضایی ایرانیان در المپیک 2016 المپیک 2016 ریودوژانیرو اخبار کشتی Ghasem Rezaei

قهرمانی جهان ۲۰۱۵ لاس وگاس

قاسم رضایی نماینده وزن ۹۸ کیلوگرم ایران پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با اسلام ماگومدوف سرشاخ شد و در نهایت موفق شد حریف قدرتمندش را با نتیجه ۴ بر ۲ شکست دهد تا گام بلندی برای حضور در فینال بردارد. وی در دور دوم به مصاف لوگو کابرا از کوبا رفت و با نتیجه ۵ بر صفر پیروز شد. رضایی در یک چهارم نهایی به مصاف جنک ایلدم از ترکیه رفت و با حساب ۴ بر صفر به برتری رسید تا ضمن کسب دومین سهمیه تیم کشتی فرنگی در المپیک ریو راهی مرحله نیمه نهایی شود. رضایی در نیمه نهایی با الیس گوری از بلغارستان مصاف داد و با نتیجه ۳ بر صفر به برتری رسید تا نخستین فینالیست تیم ایران در مسابقات جهانی باشد. رضایی دیدار فینال این وزن به مصاف آرتور الکسانیان قهرمان جهان در سال ۲۰۱۴ از ارمنستان رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر ۰ شکست خورد و مدال نقره جهان را بر گردن آویخت.

قاسم رضایی در المپیک ۲۰۱۶ ریو

قاسم رضایی در مسابقات المپیک ۲۰۱۶ ریو در وزن ۹۸ کیلوگرم شرکت کرده بود در ابتدا مقابل لوئیلیز پرز با امتیاز عالی ۸ بر ۰ به پیروزی دست یافت. وی در ادامه در مرحله دوم مقدماتی مقابل دانیل لوگو کابررا قرار گرفت و با شکست ۴ بر ۰ مقابل حریف کوبایی خود از صعود به مرحله یک چهارم بازماند. رضایی با فینالیست شدن کابررا به مسابقات شانس مجدد راه پیدا کرد و در دیدار اول خود ژیائو دی را ۷ بر ۰ از پیش رو برداشت تا به فینال دیدار رده‌بندی رسید. رضایی در دیدار آخر خود با استفان شوئن سوئدی به مبارزه پرداخت و در وقت اول ۴ بر ۰ شکست خورد اما در وقت دوم ۴ امتیاز به دست آورد و با حملات خود به پیروزی رسید و به مدال برنز المپیک ریو دست یافت.

 

کشتی فرنگی مردان
المپیک
طلا لندن ۲۰۱۲ ۹۶ ک‌گ
برنز ریو ۲۰۱۶ ۹۸ ک‌گ
قهرمانی جهان
نقره لاس وگاس ۲۰۱۵ ۹۸ کگ
برنز تاشکند ۲۰۱۴ ۹۸ ک‌گ
برنز باکو ۲۰۰۷ ۹۶ ک‌گ
قهرمانی آسیا
طلا ۲۰۰۸ ججو ۹۶ ک‌گ
طلا ۲۰۰۷ بیشکک ۹۶ ک‌گ
برنز ۲۰۰۶ آلماتی ۸۴ ک‌گ
قهرمانی جوانان جهان
نقره ۲۰۰۵ ویلنیوس ۸۴ ک‌گ
قهرمانی جوانان آسیا
طلا ۲۰۰۴ آلماتی ۸۴ ک‌گ
جام پیت لاسینسکی
طلا ۲۰۱۵ ورشو ۹۸ ک‌گ
جام آزوماش
طلا ۲۰۰۸ کیف ۹۶ ک‌گ
جام یادگار امام
برنز ۲۰۰۹ تهران ۱۲۰ ک‌گ

 

Full name Ghasem Gholamreza Rezaei
Date of birth August 18, 1985 (Age 30)
Height and weight ۱٫۸۵ m /6′ 1” — ۱۰۰ kg / 220 lbs
Events Wrestling Men’s Greco-Roman 98 kg

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ