واکنش همسر بهداد سلیمی به سارقان مدال بهداد در المپیک ۲۰۱۶

0

یک زن و شوهر عراقی جلوی چشم میلیون ها نفر مدال بهداد سلیمی را دزدیدند.

بهداد سلیمی پس از ناکامی در کسب مدال دسته فوق‌سنگین‌ وزنه‌برداری بازی‌های المپیک ریو بیان کرد: حق من را به راحتی خوردند و هر قدر هم اعتراض کردیم می‌گفتند حق با شماست اما نمی توان کاری کرد. آیان(رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری) به من گفت حق با تو است اما کاری از دستم برنمی‌آید.
چرا رئیس فدراسیون جهانی باید این حرف را بزند؟
وی افزود: تمام این مسائل و حق خوری ها به دلیل دشمنی جلود ( عضو عراقی هیئت ژوری) و همسرش است که نخواستند من مدال بگیرم.
هیئت ژوری وزنه برداری المپیک همسر بهداد سلیمی محمدحسن جلود عراقی و همسرش بیوگرافی تاماش آیان بیوگرافی بهداد سلیمی بیوگرافی آلما نصرتی اینستاگرام بهداد سلیمی اخبار وزنه برداری Mohamed Hassan Jaloud AWF
هیئت ژوری وزنه برداری المپیک همسر بهداد سلیمی محمدحسن جلود عراقی و همسرش بیوگرافی تاماش آیان بیوگرافی بهداد سلیمی بیوگرافی آلما نصرتی اینستاگرام بهداد سلیمی اخبار وزنه برداری Mohamed Hassan Jaloud AWF
هیئت ژوری وزنه برداری المپیک همسر بهداد سلیمی محمدحسن جلود عراقی و همسرش بیوگرافی تاماش آیان بیوگرافی بهداد سلیمی بیوگرافی آلما نصرتی اینستاگرام بهداد سلیمی اخبار وزنه برداری Mohamed Hassan Jaloud AWF
Mohamed Hassan Jaloud AWF
 وزنه‌های من هیچ مشکلی نداشت اما به راحتی خطا گرفتند و برای وزنه سوم هم هیچ روحیه و جانی نداشتم که آن را مهار کنم.
سلیمی درباره اینکه به نظر می‌رسد فدراسیون جهانی موافق ۳ طلائه شدن ایران نبوده است، تصریح کرد: وقتی آیان می‌گوید حق با تو است اما کاری از دستم برنمی‌‌آید! مگر می‌شود رئیس فدراسیون جهانی که حق وتو دارد و تمام تصمیم‌ها با اوست ، نتواند کاری کند.
قهرمان المپیک لندن در پایان گفت: وزنه‌بردار گرجستانی خیلی آماده بود و فقط اجازه ندادم رکورد یک‌ضرب را کسب کند، خیلی آماده بودم و  پس از حرکت اول به سجاد گفتم برای حرکت دوم وزنه ۲۵۲ کیلویی را انتخاب کند، نمی‌دانستم خطا گرفته‌اند و از این موضوع بی اطلاع بودم. در هر صورت رقابت سالمی نبود و  تمامی مقصران اصلی هیئت ژوری است.

تاماش آیان رئیس سن و سال دار وزنه برداری دنیا بعد از مسابقه بهداد سلیمی گفت ، تصمیم گروه داوران و ژوری کاملا درست بوده است.

تاماش آیان، رئیس مجارستانی وزنه برداری دنیا که لحظاتی قبل از مسابقه بهداد ، به طرز عجیبی به سمت داوران رفته بود و کنار میز به آنها نکاتی را گفته بود ، بعد از پایان مسابقات دسته سنگین وزن به سمت مسئولان ورزش ایران آمد و شکستن رکورد دنیا توسط بهداد در حرمت یکضرب را تبریک گفت.

او درباره واکنش گروه داوری به وزنه های بهداد که خشم ایرانیان را به همراه داشت گفت:« این تصمیم هیات ژوری کاملا درست بود و هیچ مشکلی نداشته است. من ناراحتی شما را درک می کنم اما باز می گویم این تصمیم کاملا درست بود.»

همان طور که پیش بینی می شد هیات ژوری دسته سنگین وزن وزنه برداری المپیک، بهداد سلیمی را از مدال دور کردند.

او دو بار وزنه ۲۴۵ کیلوگرم که می توانست او را حتی به مدال نقره برساند ، از رقابت حذف کردند. این اتفاق سبب شد تا همسر بهداد در اینستاگرامش برای این ناداوری بنویسد:«خدا لعنت تان کند ، لعنت…»

“هر چقدر عاشقى بلدم خرج تو مى کنم”
قهرمان زندگى من! در شش ماه اخیر خانه دل ما پر از خلأ و رویا و امید بود. عجب تضادى !
تو مصدوم شدى. موجودى از جوهره بودنِ من و تو شکل گرفت و شد دلیلِ شادى هاى روزهاى کم نورمان. تو بودى و نبودى. اولین تجربه هاى مادرى را تنهایى سپرى کردم و سرسپرده صدایت شدم. هراس نبودنت و دردهایى که خبر از آمدن الهه عشق میداد عجب خوب با هم عجین شدند. شایعه هاى مهمل، درد پایت را دو چندان کرد. دست به دست هم مچاله اشان کردیم و یکضرب پرتابشان کردیم به دورتر از مرزهاى ریو.
الهه عشق در روزهاى گسِ دورى خبر از تولد مى داد. سلین آمد و تو رفتى براى اردوهاى بلند مدت. راستى بهدادم چه خوب که الهه عشقمان نوزاد است و یادش نمى ماند روزهاى اول خنده و گریه هایش را بابایى نبود و ندید.
پشت تلفن دلداریم دادى و بغض هایت را شنیدم، روى ذره ذره قلبم حسش کردم. اشک نریختم ولى گونه هایم خیس شد از دوریت.
دردها را سرکوب کردى و با ایمان رفتى.
رخسارت دلم را پاره پاره کرد و ژرفاى زنانگى امانم نداد. سه چراغ سفید ثانیه ها چرخیدند و رقصیدند ولى ژورى چراغ ها را خاموش کرد.
سحرگاه ٢٧ مردادماه شاید بخاطر ناداورى ها براى من و تو تاریک باشد ولى بلند شو عزیزترینم استوار و پابرجا برگرد و آینده را چراغانى کن. تو بدان همیشه قهرمان زندگى منى. مرد طلایىِ من، با تو رکورد تمام دوست داشتن ها را زده ام.
طلوع آفتاب را به تماشا مى نشینم و خدا را شکر مى کنم سالم هستى ?
بیا که فاصله ها خنده از لبم ربوده. دارم تمام مى شوم بیا و با آمدنت من و سلین را به خوابهاى طلایى بسپار.
سوگل طالب لو
براى دوستى نازنین که دردها مشترکند و عشق ها بى مثال.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ