جزییات ثبت نام وام صندوق بازنشستگان کشوری ۹۵

0

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از افزایش وام ضروری بازنشستگان به ۳ میلیون تومان خبرداد و گفت: عملیات مربوط به پرداخت وام‌های ضروری از دو هفته آینده آغاز می‌شود.

محمود اسلامیان در یازدهمین همایش بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان با بیان اینکه در دولت یازدهم ۵۰ هزار وامی که به بازنشستگان داده می‌شد به ۲۵۰ هزار وام افزایش یافت اظهار کرد: مبلغ این وام ۲ میلیون تومان بود که اکنون به ۳ میلیون تومان رسیده است.

وی افزود: عملیات پرداخت وام ضروری بازنشستگان از دو هفته آینده آغاز می‌شود.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه صندوق‌ بازنشستگی که شاید حدود بیش از ۴۰ سال است که شکل جدیدش سازماندهی شده دچار مشکلاتی است گفت: به دلیل تصمیماتی که در گذشته اتخاذ شده، این مشکلات به وجود آمده‌اند و تعادل اقتصادی در صندوق رعایت نشده و ورودی‌های صندوق قطع شده است.

اسلامیان افزود: در حال حاضر نسبت شاغلان به بازنشستگان در صندوق به کمتر از ۱ درصد رسیده است و مشکلاتی را رقم زده که امیدواریم با درایت دولت حل شود.

اسلامیان با بیان اینکه رسیدگی به بازنشستگان جزو ماموریت‌هایی است که ما دنبال می‌کنیم اظهار کرد: در دوره‌ای در گذشته حدود ۶۷ درصد قدرت بازنشستگان کاهش یافت و علت آن این بود که افزایش حقوق بازنشستگان از اواسط دهه ۸۰ تا سال ۹۲ طبق قانون و همپای نرخ تورم رشد نکرد.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: در دولت یازدهم تورم را کاهش دادیم و افزایش حقوق متناسب با تورم اتفاق افتاد اما ضایعه کاهش قدرت خرید همچنان سر جای خود قرار دارد. امسال دولت برای کاهش این فاصله ۶۰۰۰ میلیارد تومان تخصیص داد و کف حقوق به ۹۰۰ هزار تومان رسید. از معاون اول رئیس جمهور درخواست می‌کنم افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان را برای چند سال ادامه دهیم تا کاهش قدرت خرید بازنشستگان جبران شود.

اسلامیان با اشاره به اینکه علی رغم همه مشکلات دولت، طی دو تا سه سال اخیر حقوق بازنشستگان را بدون تاخیر پرداخت کردیم اظهار کرد: پرداخت حقوق در گذشته به صورت غیر مستقیم انجام شد و هفت تا ۱۰ روز به طول می‌انجامید اما ما در شهریور امسال حقوق بازنشستگان در ۳۱ استان کشور را به صورت مستقیم و در عرض دو ساعت پرداخت کردیم.

اسلامیان ادامه داد: غرور بسیاری از بازنشستگان ما اجازه نمی‌دهد که در عین مشکلات کمکی بخواهند و ما تلاش می‌کنیم بتوانیم جایگاه آنها را حفظ کنیم. ما در دولت یازدهم سالانه ۳۵ درصد رشد در مجموعه‌های اقتصادی داشتیم که به نظر می‌رسد قابل قبول است. همچنین بسیاری از اموالی که در گذشته از صندوق خارج شده بود توسط دادستان تهران اکثرا به صندوق بازگشته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، بازنشستگان و موظفین مشترک صندوق بازنشستگی کشوری می‌توانند تا ۹۴/۳/۱۶ با توجه به شرایط و ضوابط زیر، فرم درخواست وام ضروری را از طریق مراجعه به cspf.ir تکمیل نموده و ثبت نام کنند.
پس از پایان مهلت ثبت نام، در صورت تصویب وام، مبلغ به حساب متقاضی، نزد بانک صادرات ایران واریز و با پیام کوتاه به اطلاع خواهد رسید.

ضوابط و شرایط دریافت وام

۱- اعتبار وام براساس تعداد بازنشستگان و موظفین هر استان تعیین می‌شود.
۲- اولویت با متقاضیانی است که تاکنون از وام ضروری استفاده ننموده باشند.
۳- مبلغ وام بیست میلیون ریال است و فقط به حساب متقاضی در بانک صادراتی که حقوق بازنشستگی / وظیفه دریافت می‌کند و در سیستم احکام درج شده واریز خواهد شد.
۴- پرداخت اقساط وام ۳۶ ماهه و با کارمزد سالیانه ۴% است.
۵- فقط یکی از وراث وظیفه بگیر با توافق سایر وراث می‌تواند از وام استفاده نماید؛ در هنگام دریافت وام، ارایه موافقت کتبی از سایر وراث مذکور از سوری وارث توافقی ضروری است.
۶- ارایه اصل حکم سرپرستی صادره توسط دادگستری جمهوری اسلامی ایران از سوی وراث صغیر و محجور در هنگام دریافت وام ضروری است.

تذکر:
– ذکر شماره دفتر کل بازنشستگی، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران وشماره تلفن همراه در فرم ثبت نام الزامی است.
– تکمیل فرم، حقی را برای دریافت وام ایجاد نخواهد کرد.
– چنان‏چه تعداد متقاضیان (در شرایط برابر) افزون بر میزان مقرر باشد در این صورت از طریق قرعه‌کشی، برندگان انتخاب خواهند شد.
– تسویه حساب قبل از پایان اقساط وام ضروری دریافتی، مشمول مقررات مالی بانک خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ