پشت کارلوس کی روش به کجا گرم است؟

0

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در تازه ترین جنجال خود، ملی پوشان پرسپولیسی را از اردوی امارات خارج کرد و سپس همین تصمیم را برای تمامی اعضای ایرانی کادر فنی خود گرفته است.

تصمیم کی روش که در پی اعتراض های برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس اتخاذ شده، به قدری عجیب و شگفت انگیز است که به جرأت می توان گفت در فوتبال دنیا نمونه مشابهی ندارد.

اینکه تصمیم کی روش برای آینده تیم ملی چیست و چه تصمیم در خصوص کشمکش دامنه دار خود با برانکو خواهد گرفت هنوز مشخص نیست، اما آنچه مشخص است اینکه ظاهرا مسئولان فدراسیون فوتبال و مقام های ارشد ورزشی کشور نیز هیچ اشرافی بر تصمیمات مرد پرتغالی ندارند و صرفا اجراکننده خواسته های او به هر قیمتی به شمار می روند. کافی است به همین اظهارنظر اخیر مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال کشور نگاه کنیم که گفته است از کی روش خواسته بود تا با تجدیدنظر در تصمیم عجیبش ملی پوشان پرسپولیس را به تهران بازنگرداند اما او کار خودش را کرده است.

همسر کی روش قرارداد کارلوس کی روش خانواده کی روش بیوگرافی محمود اسلامیان بیوگرافی کی روش بیوگرافی برانکو ایوانکوویچ

ماجرای اردوی امارات، از چندی پیش به یک مسئله پرحاشیه برای فدراسیون فوتبال و تیم ملی تبدیل شد. ابتدا قرار بود تیم ملی در این کشور، اردو زده و با ساحل عاج بازی کند که به هر دلیلی این بازی لغو شد. سپس اخباری مبنی بر مخالفت وزارت خارجه کشورمان با اردو زدن تیم ملی در امارات منتشر شد.

ظاهرا اختلاف های سیاسی ایران و امارات باعث شده بود تا این کشور تمایل چندانی برای میزبانی از ایران نداشته باشد. با این حال، تصمیم کی روش برگزاری اردو بود و در این راه نه تنها توصیه های وزارت خارجه نیز نادیده گرفته شد بلکه کی روش شخصا برای مذاکره با اماراتی ها در خصوص اردوی تیم ملی وارد این کشور شد!

اکنون پس از این جنجال ها، مرد پرتغالی تصمیم عجیب تر گرفته و با خارج کردن ۷ بازیکن ملی پوش پرسپولیس از اردو، عملا آینده تیم ملی در بازی های مقدماتی جام جهانی را در هاله ای از ابهام قرار داده است.

اینکه کی روش به خاطر لجبازی خود با برانکو، قصد دعوت دوباره از این بازیکنان را داشته باشد یا خیر، معلوم نیست؛ اینکه در این اتفاقات، تیم ملی چقدر ضرر خواهد کرد هم مشخص نیست؛ اما سوالی که وجود دارد این است که چرا سرمربی تیم ملی باید تا این حد اختیار داشته باشد که هر تصمیم ولو به ضرر منافع تیم ملی و حتی به ضرر سیاست خارجی کشور را بتواند اخذ کند؟

چرا کی روش هیچ گونه حرف شنوی از فدراسیون فوتبال ندارد؟ نمونه این مربی با این همه خرج و مخارجی که برای او شده و این حد از اختیارات را در کجای دنیا می توان مشاهده کرد؟

جالب اینجاست که محمود اسلامیان، عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال و فرد نزدیک به اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، اخیرا در تحلیلی عجیب، موضوع اختلاف کی روش و برانکو را به اختلاف وزرای سابق و فعلی ورزش مربوط دانسته است. بنا بر ادعای او، از آنجا که گودرزی مخالف کی روش بود و سلطانی فر حامی کی روش، بنابراین ممکن است برانکو از افرادی نزدیک به گودرزی خط گرفته باشد تا مقابل کی روش بایستد!

یک احتمال دیگر هم وجود دارد و آن اینکه با توجه به لغو بازی ایران و مراکش – تیمی که جایگزین ساحل عاج شده بود – عملا اردوی تیم ملی در امارات بی نتیجه شده و کی روش ابتدا با ترخیص بازیکنان پرسپولیس و سپس مربیان ایران کادر فنی خود، قصد تعطیل کردن آن را دارد. حتی اگر این فرض صحت داشته باشد، پاسخی به چرایی قدرتنمایی آزادانه کی روش نیست. در واقع، با فرض درست بودن این موضوع، کی روش از این فرصت هم نهایت استفاده را برده، و با خارج کردن شاگردان برانکو از اردوی تیم ملی، برای تمام ارکان فدراسیون فوتبال خط و نشان کشیده است. این همه قدرت از کجا می آید و پشت مرد پرتغالی به کجا گرم است؟

منبع :صراط نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ