کنسرت داریوش اقبالی در آلمان به خاک و خون کشیده شد

0

کنسرت داریوش که در شامگاه روز یکشنبه دوم اکتبر ۲۰۱۶ در سالن هتل ماریتیم کلن Kölner Maritim برگزار می شد در حین برنامه با حمله گروهی از پناهندگان با اغتشاش شدید مواجه شد که سرانجام پس از ساعاتی درگیری با مداخله پلیس آلمان متوقف شد.

همسر داریوش اقبالی کنسرت داریوش اقبالی خواننده لس آنجلسی بیوگرافی داریوش اقبالی اخبار آلمان

به گزارش شاهدان عینی فضای سالن برگزاری این کنسرت پس از اعمال خشونت فیزیکی از سوی ماموران حفاظت سالن در قبال علاقمندان به این خواننده ایرانی بحرانی شد و در نهایت با ضرب و شتم از سوی یکی از محافظین این خواننده به یک بحران تمام عیار مبدل شد که طی آن صدها تن بی دلیل به سمت استیج حمله بردند و نزاعی تمام عیار شکل گرفت.

مراجع پزشکی کلن می گویند ۲۹ تن در این درگیری زخمی شده اند که دست کم ۹ نفر از آنان برای درمان تکمیلی مجبور به بستری شدن در مراکز درمانی شده اند. همچنین استفاده از چاقو در یک مورد موجب شده است تا برخی از شرکت کنندگان در این کنسرت در مظان اتهام حمل سلاح سرد قرار داشته باشند.پلیس کلن می گوید تا کنون ۱۸ نفر در ارتباط با پرونده این نزاع دستگیر شده اند و هم اکنون در بازداشت پلیس هستند.

شاهدان می گویند با اینکه این رویداد در ساعات پایانی یکشنبه شب رخ داد اما محوطه داخلی و بیرونی سالن Kölner Maritim تا ساعات نخستین روز دوشنبه ۳ اکتبر نیز همچنان از سوی پلیس تحت بررسی قرار داشت. هنوز از خسارات احتمالی به سالن کنسرت و وضعیت افراد بستری شده در پی جراحات جدی تر گزارشی مخابره نشده است.

گفته شده گروهی از پناهندگان که از کشور های خاورمیانه به این کنسرت آمده بودند در اواسط مراسم به سمت استیج حمله ور شدند که با واکنش شدید محافظان کنسرت این درگیری ها شدت یافت و کنسرت داریوش نیمه کاره رها شد.

شنیده شده در این درگیری ها داریوش اقبالی هم آسیب شدیدی دیده است و برخی منابع هم از بستری شدن وی خبر داده اند و گفته اند ممکن است وی تا آخر عمر نتواند به خوانندگی ادامه دهد.

لازم به یاد آوریست در حال حاضر به دلیل مسائل این چنینی و اتفاقاتی که در جشن کریسمس سال گذشته در برلین آلمان اتفاق افتاد بسیاری از خوانندگان مایل نیستند در آلمان و برخی از کشور های اروپایی کنسرت برگزار کنند.

لازم به یاد آوریست سه سال پیش کنسرت خواننده های لس آنجلسی در اربیل کردستان عراق با حمله مردم به این خواننده ها به خشونت کشیده شده بود که طی آن یکی از خواننده ها به نام منصور بشدت کتک خورد و یکی از جوانان کرد عراقی با زدن سیلی به گوش این خواننده لس آنجلسی وی را از صحنه به بیرون راند و در ادامه مردم با حمله به صحنه اجراء ، سازهای موسیقی را شکستند و آنها را به میان مردم پرت کردند و متاسفانه زنان برهنه شرکت کننده در این کنسرت که ایرانی بودند از سوی جوانان اربیلی مورد تعرض قرار گرفتند و با لباسهای پاره و تن عریان از این کنسرت بیرون آمده بودند.

منابع :

ایرانشهر

استکهلم نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ