۹ درس مهم زندگی از پیرترین میلیاردر جهان

0

دیوید راکفلر، بزرگ‌ترین میلیاردر جهان، در جشن تولد ۱۰۰ سالگی‌اش گفت‌وگویی با مجله فوربس انجام داده که در آن گفت‌وگو درس‌های مهم زندگی اش را که طی ۱۰۰ سال زندگی به‌دست آورده است، بیان می‌کند. با ما همراه باشید تا ۹ درس مهم زندگی از پیرترین میلیاردر جهان را بدانید.

سخنان بزرگان راز موفقیت ثروتمندان راز موفقیت پولدارها راز موفقیت درس زندگی از بزرگان بیوگرافی راکفلر بنیاد راکفلر

در ادامه ۹ درس مهم زندگی از پیرترین میلیاردر جهان آمده است:

۱.سود همیشه مهم است

چه در زندگی شخصی و چه در دنیای تجارت، همواره به‌دست آوردن سود و منافع است که باعث اشتغال، ثروت و قدرت بخشیدن به افراد می‌شود. در واقع توجه به سود است که جامعه را به جایی از رشد می‌رساند که هیچ سیستم اقتصادی و سیاسی دیگری نمی‌تواند به آن درجه از قدرت برسد، اما در کنار سود، ۲ چیز دیگر است که باعث می‌شود هزینه سنگینی را بابت آن بپردازید. روزی یک مشاور خانواده به من گفت طلاق گرفتن و وارد سیاست شدن ۲ انتخابی است که برایت گران تمام خواهد شد. بنابراین اگر می‌خواهید هزینه نپردازید این ۲ کار را انجام ندهید.

 

۲.تا آنجایی که می‌توانید از محل کارتان دور شوید

من در طول زندگی‌ام، حدود ۵ میلیون مایل مسافت هوایی را طی کردم که حدودا به اندازه ۲۰۰ بار گشتن دور دنیاست. در این سفرها به ۱۰۳ کشور دنیا مسافرت کردم. تا آنجا که می‌توانید از محل کارتان خارج شوید. من یک‌بار صد وعده غذایی تنها برای جور شدن یک ملاقات تجارتی صرف کردم و هزارها تماس تلفنی و قرار ملاقات با مشتریانم داشتم.

 

۳.اعتماد؛ رمز موفقیت

من عقیده دارم بزرگ‌ترین انجمن‌های تجاری موفق دنیا برپایه اعتماد، درک و وفاداری پایه‌ریزی شده‌اند. این ویژگی‌ها دقیقا از خصوصیات یک دوستی نزدیک شخصی است.

 

۴.به نظر دیگران اهمیت ندهید

بعضی افراد تا حدودی بدبین و شکاک هستند. گاهی اوقات آنها تصور می‌کنند که هر چیزی که شما به‌دست آورده‌اید در نتیجه اسم و رسمی است که داشته‌اید و اهمیتی نمی‌دهند که شما برای رسیدن به این مرحله از پیشرفت تلاش کرده‌اید. در مقابل این گروه از افراد بی‌توجه باشید.

 

۵.تضاد جذابیت می‌آورد

با وجود اینکه من و همسرم از بودن کنار یکدیگر لذت می‌بریم اما هرکدام از ما سرگرمی‌ها و علایق مخصوص به خودمان را داریم که آنها را به صورت مستقل دنبال می‌کنیم. این راز ازدواج بلندمدت و شاد ماست. همواره برای خود سرگرمی‌ای داشته باشید که خود را با آن مشغول کنید.

 

۶.پدر شدن زندگی را متفاوت می‌کند

پدر شدن چشم‌انداز جدیدی را در زندگی‌تان به وجود خواهد آورد. پدر شدن مرا با کمبودهایی که داشتم، آشنا کرد. این تجربه باعث شد نسبت به خصوصیات ذاتی پدرم و محدودیت‌هایی که برایم می‌گذاشت احساس هم‌دردی بیشتری داشته باشم و او را بهتر از گذشته درک کنم. تا آنجایی که در توان‌تان است بیشترین کاری را که می‌توانید به عنوان یک پدر بر عهده بگیرید، انجام دهید.

 

۷.یک معلم خوب بیابید

علت اصلی علاقه وافرم به تاریخ را مدیون معلم کلاس ششم خانم «المینا لوک» هستم. درواقع او بود که گذشته را به وضوح برایم زنده کرد.

 

۸.تاسف نخورید

پدربزرگ من هرگز نه نسبت به پدرم و نه نسبت به نوه‌هایش تاسف نخورد.

 

۹.برای خودتان سرگرمی بسازید

وقتی جوان بودم فکر می‌کردم یک واحد در رشته زیست‌شناسی گذراندم که در آن به انواع سوسک‌ها علاقه‌مند شدم. از آن به بعد همیشه با خودم یک ظرف شیشه‌ای داشتم که سوسک‌های مورد علاقه‌ام را داخل آن قرار می‌دادم.

زندگی مثبت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ