آتش فشان کارلوس کی روش !/ انتقاد های تند سرمربی تیم ملی از وضع موجود

0
عصرروز سه شنبه کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی در مقابل رسانه های گروهی قرار گرفت و صحبت های تندی انجام داد. مربی تیم ملی که پیش از این به نظر می رسید از توافقات در جلسه اش با کفاشیان و نماینده وزیر ورزش راضی صحبت هایی رابه میان آورد که نشان می دهد از وضعیت راضی نیست .
هرچند برخی از مصاحبه کی روش برداشت جدایی دوباره اش را کردند اما مربی تیم ملی با حرف های تندش وخامت اوضاع را ترسیم کرد.او از شرایطی که برتیم ملی حاکم بوده و هست راضی نیست و البته پس از جلسه هایی که داشته انتظاراتش برآورده نشده.او در نشست خبری که پس از قرعه کشی انجام شد مصاحبه تندی انجام داد و حسابی تاخت مصاحبه ای که به مشکلات چهارساله گذشته تیم ملی و کی روش مربوط می شود و سرمربی تیم ملی قول گرفته که ادامه پیدا نکنند.
عذرخواهی بابت سکوت
از همه شما به خاطر حضوری که داشتید، تشکر می‌کنم و باید بگویم دلیل این حضور، این بود که احساس کردم باید توضیحاتی در مورد اتفاقات چند روز گذشته، بدهم. به دلیل رعایت ادب و احترام پس از جلسه‌ای که با کفاشیان و حسنی‌خو داشتم، سعی کردم صحبت‌هایم را به صورت علنی بیان نکنم.

باید این حقایق را بگویم
امروز پس از اتمام جلسه‌ام با کفاشیان احساس کردم به خاطر هواداران، حامیان فوتبال و تمام آنهایی که از تیم ملی حمایت می‌کنند تمام حقایق را بگویم. در تاریخ ۲۰ مارس ۲۰۱۵ که مطابق با ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۳ بود، در جلسه‌ای خدمت علی کفاشیان بودم که پس از این جلسه رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد، من بعد از بازی مقابل سوئد کارم با تیم ملی به اتمام می‌رسد. در آن جلسه به یک توافق دوستانه و جنتلمن‌گونه رسیدیم و به نوعی توافق کردیم که همکاری من با تیم ملی خاتمه پیدا کند.

همسر کی روش قرارداد کارلوس کی روش خانواده کی روش حقوق کی روش بیوگرافی کی روش

قطع همکاری برخلاف خواسته و اراده من بود
در آن جلسه مشخص شد طبق شرایط حاکم بر فدراسیون فوتبال، مشکلات مالی و مدیریتی، غیر ممکن است که ما بتوانیم به اهداف خود برسیم. همه باید یقین داشته باشند به این شکل نبود که ما صبح از خواب بیدار شده و چنین تصمیمی اتخاذ کرده باشیم، بلکه متأسفانه اجبار پیدا کردیم که تصمیم به قطع همکاری من با فدراسیون فوتبال ایران بگیریم، تصمیمی که بر خلاف خواسته و اراده من و کفاشیان بود. هر دوی ما بسیار ناراحت بودیم که به این نتیجه رسیدیم، چرا که این، آن چیزی نبود که در ذهن‌مان برای آینده فوتبال ایران متصور باشیم. تصمیمات را براساس حقایق موجود گرفتیم و یکسری اتفاقات ما را مجبور کرد که به این مرحله برسیم. در ادامه و پس از بررسی عمیق کلیه مسائل و مشکلات موجود در نهایت به این نتیجه رسیدیم که بالاجبار باید به تفاهم جدایی برسیم.

اتفاقات فرودگاه غیرقابل هضم بود
پس از آن اتفاقی در فرودگاه رخ داد و طی آن گذرنامه سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گرفته شد. این اتفاق تردیدی را که در جدایی من وجود داشت، به یقین تبدیل کرد و نشان داد مشکلات موجود بین ما چقدر عمیق است. البته بعد از آن قول دادند که پس از بازگشت تیم ملی از اروپا دیگر چنین مشکلی برای من پیش نخواهد آمد اما بار دیگر می‌خواستند گذرنامه مرا در فرودگاه بگیرند، اتفاقی در بازگشت تیم ملی از اردوی اروپا رخ داد.

هیات رییسه شرایط جدایی مان را قبول نکرد
همانطور که مطلع هستید پس از بازگشت تیم ملی فوتبال کشورمان از سوئد علی کفاشیان نشستی با هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گذاشت اما هیئت رئیسه با فدراسیون فوتبال توافق نکرد که با شرایط جدایی من و استعفای دوستانه‌ام موافقت کند. اخیراً هم جلسه‌ای هفت ساعته بین من، علی کفاشیان، حسنی‌خو، نماینده وزارت ورزش برگزار شد و ما در فضایی بسیار دوستانه به بررسی دقیق مشکلات مالی، مدیریتی و اداری که با آنها مواجه هستیم، پرداختیم. بعد از طرح این مسائل، قرار شد راهکاریی از سوی کفاشیان و حسنی‌خو جلوی راه ما قرار بگیرد تا با حل مشکلات برنامه‌های خود را تا جام جهانی روسیه پیش ببریم.

قادر نیستیم به راه موفقیت‌آمیزمان ادامه دهیم
به همین منظور امروز در نشستی که قرار بود من در جریان راه‌حل‌های مشکلات مالی و مدیریتی و حمایت از برنامه های من صورت بگیرد، قرار بگیرم، شرکت کردم. فکر می‌کردم امروز با آمدن من به جلسه راه‌حل‌ها برای طی کردن مسیری موفقیت‌آمیز تا جام جهانی در دست کفاشیان است که اینطور نبود. متأسفانه بعد از اتمام جلسه هیچ راه‌حلی به من ارائه نشد و حتی یک راه‌حل که در جلسه ۲۹ اسفند در مورد حل مشکلات صحبت کرده بودم، به من ارائه ندادند. به همین منظور باید بگویم تحت شرایط فعلی فدراسیون و مشکلات مالی، اداری و مدیریتی که این فدراسیون دارد، قادر نیستیم به راه موفقیت‌آمیزمان ادامه دهیم.

قرارداد دارم اما بدون حمایت!
هیئت رئیسه محترم فدراسیون فوتبال با توجه به شرایطی که وجود داشت، استفعای دوستانه مرا قبول نکرد و با توجه به این مسئله من تحت قرارداد فدراسیون فوتبال هستم. تحت قرارداد بودن یک داستان است و انجام دادم مسئولیت‌های من در مسیری درست، مسئله‌ای دیگر. فراموش نکنید موفقیت تنها براساس حمایت صورت می‌گیرد. بدون حمایت‌های لازم من به عنوان سرمربی تیم ملی نمی دانم چگونه باید وظایف مان را انجام دهیم. برای ما مقدور نیست، اردو بعد از اردو و بازی بعد از بازی با این شرایط وظایف‌مان را به انجام برسانیم. با شرایطی که با آن روبه‌رو هستیم تنها به دلیل موافقت نکردن هیئت رئیسه با استعفایم اینجا حضور دارم و نمی‌دانم فراتر از این چه چیزی بگویم. اگر سؤالی دارید که بخواهم شفاف‌سازی کنم، بپرسید.

همسر کی روش قرارداد کارلوس کی روش خانواده کی روش حقوق کی روش بیوگرافی کی روش

با این وضعیت نمی توان درست پیش رفت
کی‌روش در پاسخ به این سوال که چرا در صورت اعلام حمایت فدراسیون فوتبال، هیئت رئیسه این فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان چرا خواسته‌های او عملی نمی‌شود، اینطور پاسخ داد: دقیقاً منظور من همین است. بعد از چهار سال که وظیفه رهبری تیم ملی را بر عهده داشتم، باید بگویم همیشه تلاش کردم بهترین تصمیم را بگیرم. اکنون نیز به عنوان رهبر تیم ملی باید بگویم دو وظیفه پیش روی شماست. اینکه اینجا حضور داشته باشید و با روی خوش دنبال افزایش محبوبیت خود بروید یا حضور داشته باشید و براساس تصمیمات درست پیشروی کنید. برای این کار باید برنامه ریزی وجود داشته باشد و قدم به قدم پیش بروید. شما نمی توانید با این وضعیت اردو بعد از اردو و بازی بعد از بازی، در مسیر پیش رو که پر از اتفاقات مختلف است، درست پیش بروید.

با تمام این مسائل الان زمان اتحاد است
پس از چهار سال برگزاری اردو و بازیهای متعدد هنوز نمی دانیم مخارج هتل، بیلت هواپیما و موارد مورد نیاز تیم ملی چگونه قرار است فراهم شود و هزینه اینها چگونه تأمین خواهد شد. با این شرایط ادامه کار مقدور نیست. با این را بپذیریم که تصمیمات لحظه آخر روی تمرکز و نوع اخلاق ما در گذشته تأثیری مستقیم داشته است. اکنون و بنابر صحبتها و جلسات مختلفی که در فدراسیون فوتبال داشته ایم باید بگویم که زمان وعده و وعید و قول دادن نیست و اکنون زمان متحد شدن است.

چرا هنوز از کره، ژاپن و استرالیا عقب هستیم؟
بسیار حائز اهمیت است که ما با آمادگی کامل تیم را روانه مسابقات کنیم چون باید با تیم‌های ازبکستان، چین، امارات، قطر و عربستان بجنگیم و عملکرد خوبی داشته باشیم، چرا که در جایگاه فعلی آسیا تیم‌های استرالیا، ژاپن و کره جنوبی از چهار سهمیه آسیا در جام جهانی جایگاه خود را ثابت کرده‌اند و با توجه به قدرتی که آنها دارند، فقط یک جایگاه برای دیگر تیم‌های آسیایی می‌ماند. برای این یک جایگاه باید بجنگیم و باید بگویم این سؤال از سوی ما هم وجود دارد که در چهار سال گذشته چه اتفاقاتی رقم خورده که هنوز فراهم کردن خواسته‌های ما مقدور نیست.

در فدراسیون افرادی برای آسیب رساندن به تیم ملی فعالیت می کنند
وقتی در این حوزه افرادی پشت شما تلاش می‌کنند تا به جایگاه و آبروی‌تان لطمه بزنند و موفقیت تیم ملی را در انزوا قرار می‌دهند مقدور نیست که شما به کارتان ادامه دهید. فراموش نکنید نماد روی پیراهن تیم ملی یوزپلنگ ایرانی است و این عمل تنها یک دلیل دارد که سعی کنیم از انقراض یوزپلنگ ایرانی جلوگیری کنیم. وقتی این یوزپلنگ را کنار عقرب ها و مارها قرار دهید مطمئنا منقرض خواهد شد. در نتیجه باید گفت در بخش مدیریتی امکان این نیست که کار ادامه پیدا کند و کسب موفقیت با حضور کنار افرادی است که نمی توانند کاری از پیش ببرند و حضورشان فقط برای کسب منافع شخصی است.

در بخش مدیریتی نیاز به تصمیم جدی است
این افراد هر روز به کارهای خود ادامه می دهند و سعی شان بر این است که باعث تحریک افراد مختلف شوند. آنها گزارشات منحرف کننده و اشتباهی را ارائه می دهند و مدام به مسئولان، مردم و مقامات کشور دروغ می گویند. تلاش آنها بر این است که نام و کار شما را زیر سؤال ببرند و به کارتان لطمه وارد کنند. در نتیجه اکنون در حوزه مدیریتی نیاز به تصمیم گیری جدی است که در چهار سال گذشته هیچ وقت آن را یاد نگرفتند. پس اگر تصمیمات لازم اتخاذ نشود، دیدار یا زود مارها و عقربها یوزپلنگ را از پا در می آورند. مطمئناً شما نمی خواهید که نسل یوز ایرانی منقرض شود. آیا شما این را می خواهید؟!

به مردم ایران بدهکارم و به کارم تعهد دارم
به خاطر عشق و علاقه‌ای که از مردم و کشور ایران در دل دارم، احساس می‌کنم به این عشقم بدهکارم و به خاطر احترامی که برای مردم و کشور ایران قائلم باید به کارم تعهد داشته باشم. اینکه می‌گویم باید تعهد و تمرکز لازم را داشته باشم برای زمانی است که برای کارم احترام قائل شوند و حمایت‌های لازم صورت بگیرد. در این شرایط حتما وظیفه سنگینی روی دوش من است و باید به عشق و علاقه ام پاسخگو باشم.
همینطور باید وظیفه‌مان را در مسیری به درستی انجام دهیم که خیلی‌ها دوست ندارند موفق شویم اما باید ثابت کنیم که در همین راه نیز می‌توانیم موفق باشیم. درست فرموید؛ من حس می‌کنم که بالاجبار اینجا هستم، چون نمی‌دانم چگونه باید مسئولیت‌هایم را ادامه دهم و خواهش می‌کنم که به این حرف من توجه کنید که ما فقط ۳۷ روز با اولین اردوی خود در مسیری که پیش روی ماست، فاصله داریم.

مانند یک گروگان بین اداره مالیات و فدراسیون هستم
مطمئناً شما از اتفاقی که پیش از اردوی اتریش در فرودگاه امام خمینی (ره) اطلاع دارید و می‌دانید که این موضوع چه لطمه‌های روحی به من وارد کرد و باعث آبروریزی شخص بنده در داخل کشور و اذهان بین المللی شد. اتفاقی که برای من رخ داد و به دلیل بدهی مالیاتی ممنوع الخروج شدم، مربوط به اول فروردین بود و زمانی که به ایران برگشتم دوازدهم فروردین بود که هنوز این مشکل برطرف نشده بود. امروز ۲۵ فروردین است و همچنان مشکل مالیاتی من برطرف نشده و احساس می‌کنم مانند یک گروگان بین فدراسیون فوتبال و اداره مالیات هستم.

چرا در مراسم قرعه کشی انتخابی جام جهانی نبودم؟
اتفاقی که مرا ناراحت می‌کند این است که امروز قرعه‌کشی مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ در مالزی انجام شد و تمام مربیان تیمها و یا حداقل مربیان پات اول در این مراسم حضور داشتند. این در حالی بود که مربی تیم اول آسیا طبق رنکینگ فیفا در این مراسم نبود، چون من مانند یک گروگان اینجا گیر افتاده‌ام. اتفاقی که برای من رخ داده مانند بازی رفت و برگشت پینگ پنگ است. اکنون من بین مسئولان محترم مالیات کشور و فدراسیون فوتبال این طرف و آن طرف می روم که در این بین وزارت ورزش و جوانان هم حضور دارد که نمی دانم باید چه کار کنم. در این لحظه که من بین شما هستم تمام مربیان حاضر در مرحله انتخابی جام جهانی در مالزی هستند و بازیهای تیم هایشان را با هم هماهنگ می کنند.

نمی توانم مانند چهارسال گذشته بیخیال باشم
سرمربی تیم ملی در ادامه این نشست خبری به جلسه امروز خود با کفاشیان در آکادمی ملی فوتبال اشاره کرد و گفت: تصور من این بود که به این جلسه می‌آیم و راه حل‌هایی که می‌گویند را می‌شنوم. بار دیگر خیلی شفاف می‌گویم اکنون زمان قول دادن نیست و زمان تعهد است و مانند چهار سال گذشته نیست که بگوییم در آخرین لحظه همه چیز حل می‌شود.

چطور برای جدایی راه حل است اما برای حل مشکل نه؟
همین تصمیمات آخر برای تیم ملی باعث شد در اردوی آفریقا شرایطی پیش بیاید که من و دوستانم مجبور شویم ۶۰ هزار دلار از جیب‌مان هزینه کنیم. حرف من این است که باید شفاف‌سازی شود که از این پس هزینه‌های اردوهای ما رفت آمد تیم ملی با تجهیزات، امکانات، حقوق کادر فنی، پول توجیبی بازیکنان و… بودجه اینها از کجا تامین خواهد شد؟ وظیفه من است که توجهات را به این مسائل جلب کنم. من مشکلی با کفاشیان ندارم، با او خیلی دوست هستیم اما باید برای حل این مشکلات راه حل پیدا کنیم. ما راه حلی برای جدایی پیدا کردیم اما هیئت رئیسه موافقت نکرد و الان شما به من بگویید راه حل مشکلات موجود چیست؟

چهار سال فقط وعده و وعید شنیدم
سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا به گفته یکی از مسئولان وزارت ورزش به خاطر اعتماد به وزارت ورزش در تیم ملی ماند یا خیر، عنوان کرد: من درباره اظهارنظرهای افراد دیگر صحبت نمی‌کنم. حرف من این است همه افرادی که آمادگی دارند راه حلی برای حل مشکلات ما پیدا کنند به آنها اعتماد می‌کنم ولی واقعیت این است ۴ سال فقط وعده و وعید شنیدیم. قبل از مقدماتی جام جهانی برزیل به ما قول‌ها و وعده‌هایی داده شد، مجدداً در مسابقات جام جهانی نیز همین قول‌ها و وعده‌ها داده شد. بعد از آن ما برای انجام دو بازی با سوئد و شیلی راهی اتریش شدیم اما باید بگویم در این اردو شرایط سخت و بسیار دشواری را پشت سر گذاشتیم.

آقایان الان زمان عمل به تعهدات است
با تمامی احترامی که برای تمام افراد قائلم باید بگویم در فاصله ۳۷ روز باقیمانده تا شروع مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ دیگر زمان عمل به تعهدات است. بار دیگر قویاً تکرار می‌کنم اگر می‌خواهیم در مسیر جام جهانی موفق باشیم حتما باید یک برنامه‌ریزی سطح بالا و مدرن برای تیم ملی و بازیکنان داشته باشیم. خواهش من این است تصمیمات لحظات آخری را دوباره تکرار نکنید. نمی‌توانیم آینده فوتبال را بر مبنای تخیلات خودمان شکل دهیم. مطمئن باشید تیمی مثل عربستان این بار بسیار قدرتمندانه مقابل ما قرار خواهد گرفت. دیدید تیم امید ما در خانه مقابل امید عربستان شکست خورد در حالی تمام امکانات برای بازیکنان و مربیان این تیم فراهم شد. امکاناتی از قبیل دادن پاداش به اعضای این تیم و فراهم کردن تمامی شرایط و … بااین حال تیم امید عربستان توانست تیم امید ایران را شکست دهد. شک نکنید تیم ملی عربستان بسیار قدرتمندانه مقابل ما ظاهر خواهد شد. همین طور امارات، چین، بسیار قدرتمند و قدر به مصاف ایران خواهند آمد. آنها هزینه زیادی به فیفا می‌پردازند تا مربیان بزرگ را به کشورشان بیاورند. ازبکستان را مثال می‌زنم که از بهترین امکانات بهترین ورزشگاه‌ها، برخوردار است.

انتظار نداشته باشید به کسانی اجازه دخالت بدهم که اطلاعاتی از فوتبال ندارند
آیا انتظار دارید اجازه دخالت فنی را در کار خودم بدهم؟ آیا انتظار دارید تحت مسئولیت من افرادی در تیم ملی تصمیماتی را بگیرند که هیچ اطلاعاتی از فوتبال ندارند؟ به خاطر عشق و علاقه‌ای که مردم به تیم ملی دارند یکسری موارد قابل مذاکره نیست و نمی‌توانم این کار را انجام دادم. این حق دارم که پس از ۳۳ سال در فوتبال و ۴ سال در فوتبال ایران این تقاضا را داشته باشم افرادی که قرار است با من کار کنند را خودم انتخاب کنم. افرادی که نمی‌خواهند با من کار کنند بروند روی سکوها و خارج از مجموعه تیم هر حرفی که دارند بزنند. این افراد نمی‌توانند در تیم من کار کنند و من اجازه کار کردن به آنها را نخواهم داد.

همسر کی روش قرارداد کارلوس کی روش خانواده کی روش حقوق کی روش بیوگرافی کی روش

نگفتم جدا می شوم، می گویم با این شرایط کار سخت است
من نگفتم با تیم ملی ادامه نمی‌دهم بلکه اینطور مطرح کردند که در شرایط فعلی و نبودن حمایت لازم از تیم ملی رسیدن به موفقیت و راه مسیر دشوار مقدور نیست و با این شرایط نمی‌توانم وظایف خودرا به نحو احسن انجام دهم. شرایطی که ما با رئیس فدراسیون توافق کردیم مورد قبول هیئت رئیسه قبول نشد و من اینجا هستم تا مردم مطلع شوند که شرایط به چه شکل است. من تحت قراردادم با فدراسیون در اینجا هستم و تاکید می‌کنم که این تیم مورد حمایت قرار ندارد.

قرار بود نکونام و کریمی به کادرفنی اضافه شوند
الان که من در خدمت شما هستم از حضور جواد نکونام در جمع کادرفنی مطلع نیستم، البته منکر حقیقت نمی‌شوم. شما اگر از موضوعی اطلاع دارید بهتر است از کل جریان مطلع شوید. برنامه ما این بود که در توافق با فدراسیون علی کریمی و جواد نکونام به کادر فنی تیم ملی ملحق شوند. این تصمیم اواخر مردادماه سال قبل اتخاذ شد اما از آن به بعد نمی‌دانم چه اتفاقی خواهد افتاد.

بعد از ۳۳ سال کار حرفه ای نمی توانم دستیارانم را انتخاب کنم
طبق اطلاعاتی که دارم طبق قرارداد پیش‌ می‌رویم تا مشکلات حل شود. قدم به قدم پیش خواهیم رفت و دیگر نمی‌دانم چه کسی می‌خواهد تصمیمات را بگیرد. من اختیار ندارم بازیکنان را انتخاب کنم و این حق را ندارم افراد کادر خود را پس از ۳۳ سال مربیگری انتخاب کنم. این اتفاقات شگفت‌انگیز است. واقعا شگفت‌انگیز است که حق انتخاب دستیاران خود را ندارم.

نمی توانم در کنار یوزپلنگ هایم یک عقرب و مار هم ببینم
سرمربی تیم ملی در ادامه حرف هایش باز هم انتقاداتی را به کنایه متوجه دبیرکل فدراسیون فوتبال کرد و گفت: یک مطلب دیگر این است که من همیشه در اجرای تصمیماتم با کفاشیان مشورت می‌کنم اما نمی‌توانم قبول کنم فردی دیگر که فوتبال را نمی‌شناسد به من بگوید چه کار کنم. نمی‌توانم قبول کنم یک شخص در انتخاب دستیار بازیکنان، تاکتیک و تکنیک تیم، انتخاب حریفان تدارکاتی، انتخاب هتل، جایی که می‌رویم دخالت داشته باشد و این دخالت مورد قبول من نیست. اشاره‌ای داشته باشم به مطلبی در بُعد مدیریتی؛ شما نمی‌توانید یوزپلنگی در قفس داشته باشید و در کنار آن مار و عقرب هم باشند. در این شرایط یوزپلنگ جان خواهد داد. اگر من این مثال را می‌زنم به خاطر این است که به محیط زیست علاقه دارم و دوست ندارم انقراض یک حیوان را ببینم. در حال حاضر نیز باید از انقراض خودم جلوگیری کنم.

هر کس که می آید باید وفادار به تیم ملی باشد
کی روش در ادامه در پاسخ به این پاسخ به این سوال که آیا سرپرست تیم ملی از سوی فدراسیون انتخاب خواهد شد و او حق دخالت در این زمینه را ندارد گفت: نه، این مسئله نیست. باید یادآوری کنم فدراسیون فوتبال این حق را دارد هر شخصی که کفاشیان صلاح می‌داند و می‌تواند به تیم ملی کمک کند را انتخاب کند اما نمی‌توانم با این مسئله کنار بیایم که شخصی کارآمد نباشد و وفاداری به تیم ملی را نداشته باشد و در کنار ما مشغول کار شود.

سرپرست باید به وظایفش آشنا باشد
شخصی را نمی‌خواهیم که تظاهر کند سرپرست تیم ملی است. اگر بخواهم در خصوص قدرت اداری این فرد صحبت کنم برمی‌گردد به بازی اول ما در دور دوم مقدماتی جام جهانی مقابل ازبکستان در تاشکند. برای این سفر پرواز ما در یک روز مشخص شده بود اما ویزای اعضای تیم برای روز بعد آن بود. جالب‌تر این که هتل‌هایی که رزرو کرده بودند برای دو روز بعد از زمان پرواز تیم بود. به خاطر همین وقتی به ازبکستان رسیدیم نمی‌توانستیم وارد شویم چون ویزا نداشتیم. بعد از اینکه وارد شهر تاشکند شدیم آن وقت با مشکلات عدیده در هتل روبرو شدیم که برای ما اتاق نداشتند. این اتفاق قبل از بازی اول ما رخ داد و باعث شد بازیکنان ۴۸ ساعت نتوانند راحت بخوابند.

سرپرستی نمی خواهم که پول توجیبی بازیکنان را صرف دوستانش کند
مثال دیگری در مورد افرادی که نمی‌خواهند با آنها کار کنند بزنم. من سرپرست و مدیری نمی‌خواهم که دوستان خود را همراه تیم ملی بیاورد و بعد از آنکه زمان پرداخت پول توجیبی به بازیکنان و کادر فنی می‌شود اعلام کند پول ندارد چرا که پولها را هزینه دوستان خودش کرده و دیگر پولی برای پرداخت به بازیکنان و کادرفنی ندارد.

چند نمونه از ناتوانی آقای سرپرست!
در زمان دیگری وقتی ما با شرایط جوی نامساعد به خاطر باران شدیدی که در اندونزی آمده بود مواجه شدیم خواستم کفش مخصوص به بازیکنان داده شود و از قبل هم پیش‌بینی این شرایط را کرده بودم اما آقایان پول نداشتند چون پول‌ها را هزینه دوستان خود کرده بودند. هزینه لیدرهایی کردند که به همراه تیم ملی به اندونزی آورده بودند تا در استادیوم نام او را صدا بزنند. اشاره می‌کنم به اتفاقی که در کشور بحرین رخ داد. اتفاقی که باعث شد ما در فرودگاه بحرین دو ساعت با مقامات بحرینی به مشکل بخوریم. دلیلش این بود که این فرد به اطلاع مقامات بحرینی رسانده بود کاروان ما ۴۳ نفر است و برای این تعداد پاسپورت صادر شده بود اما بعد از دو ساعت معطلی و بعد از اینکه مقامات بحرین کاروان تیم را شمردند فهمیدند که ما ۴۲ نفر هستیم!

وقتی عیب شان را می گویم دزد دریایی می شوم
وقتی نمی‌توانیم با این افراد کار کنیم، ناراحت می‌شوند و مردم پرتغال را دزدان دریایی خطاب می‌کنند و افرادی را که کار انجام می‌دهند را خائن و جاسوس می‌دانند. نمی‌توانم با سرپرستی کار کنم که بعد از یک سال پرونده کاری اشکان دژاگه و رضا قوچان‌نژاد را بایکوت کرده بود و اگر من مشکلات آنها را پیگیری نمی‌کردم الان این دو نفر برای تیم ملی بازی نمی‌کردند. نمی‌توانم با سرپرستانی کار کنم که با تجربه ۵ هفته‌ای می‌گویند شما صلاحیت لازم برای کار کردن در تیم ملی ندارید. با شهامت می‌گویم الان زمان اجرای تصمیمات است. الان زمان اجرای تعهد است و نباید و عده و وعید باشد. نمی‌توانیم افرادی را بیاوریم که فقط دنبال عکس گرفتن هستند. ما به افرادی احتیاج داریم که بیایند کار انجام دهند افرادی که دنبال منافع شخصی خود نباشد و خودشان را وقف تیم ملی کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ