تقسیم تعطیلات تابستانی به تعطیلات نوروزی و زمستانی

0
سید محمد هادی ایازی به عنوان معاون اموراجتماعی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ضرورت تغییر تقویم آموزشی و تعطیلی مدارس با توجه به آلودگی هوا عنوان کرد: در جغرافیایی زندگی می کنیم  که ناگزیر در فصل سرما با پدیده وارونگی هوا مواجه می شویم بنابراین تغییر در تعطیلات دانش آموزان می تواند در کاهش مشکلات ناشی از این معضل موثر باشد.
وی افزود: به عقیده من بهتر است تا تعطیلات سه ماهه تابستانی به سه تعطیلی یک ماهه برای  نوروز، تابستان و زمستان تبدیل شود تا هم از حجم بالای تعطیلی تابستان کاسته شود و همچنین تعطیلات نوروزی که تقریبا ۲۰روز از فروردین ماه را دربرمی گیرد و تعطیلات پراکنده زمستان ساماندهی شوند.
معاون اموراجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به تنوع اقلیم در مناطق مختلف کشور اظهار داشت : چنین نگاهی به تغییر تعطیلات در مناطق گرمسیری و جنوبی کشور با مشکل رو به رو است بنابراین  به اقدامی کارشناسی برای ساماندهی تعطیلات نیاز است.
ایازی بیان کرد : تغییر ساعت ارائه خدمات، کار و شروع مدارس نیز از دیگر مواردی بوده که برای کاهش مشکل آلودگی هوا راهگشا است که البته پیش از این نیز این طرح مطرح شداما سازوکار دقیق برای اجرای آن وجود نداشته.
وی گفت: به طور کلی برای ساماندهی تعطیلات باید زیرساخت های لازم تامین و نهاد های مربوطه وارد عمل شوند تا با نگاهی جامع و کارشناس این امر موردتوجه قرار گیرد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ