قرص های خواب و آرام بخش فوق‌ العاده قوی

0
در زندگی اکثر افراد مشکلاتی چون بی‌خوابی و بدخوابی گاهی اوقات پیش می‌آید بویژه وقتی فرد دچار نگرانی، استرس و ناراحتی است.
کم خوابی و بیدار ماندن‌های طولانی مدت در تخت خواب و از این پهلو به آن پهلو شدن برای همه پیش می‌آید اما اگر این مشکل حالت روزمره و دائمی به خود بگیرد می‌توان عنوان کرد که فرد دچار بیماری بی‌خوابی شده است.

اکثر افراد هنگام بی‌خوابی سریعاً به نزدیکترین راه حل فکر می‌کنند و به سراغ داروهای خواب آور می‌روند، به گفته متخصصان مصرف داروهای خواب‌آور بدون تجویز پزشک مانند مصرف قرص تب‌بر بدون دانستن منشاء تب و التهاب در بدن است.

قرص گیاهی خواب آور درمان خانگی درمان بی خوابی داروی خواب آور گیاهی

از جمله مواردی که باعث بی‌خوابی می‌شود خستگی، استرس، ابتلا به برخی بیماری‌ها، استفاده از تلفن همراه و تابش نور آبی صفحه نمایش به چشم  و برخی از بیماری‌های اعصاب و روان است.

برای درمان بی‌خوابی کارشناسان تحقیقات وسیع و گسترده‌ای انجام داده‌اند و اعتقاد دارند در بیشتر موارد این اختلال به دلایل روانی است و باید با استفاده از علوم روانشناسی و روانپزشکی این مشکل را در فرد درمان شود.

مراجعه به کلینک‌های خواب برای بررسی علل بی‌خوابی و تحت نظر قرار گرفتن برای مدت زمان معینی می‌تواند بی‌خوابی را در فرد درمان کند.

براساس تحقیقات؛ بی‌خوابی در زنان و افراد سالمند بیشتر از سایر گروه‌های سنی دیده می‌شود، همچنین کودکان نیز می‌توانند دچار بی‌خوابی شوند و این مسئله باید به سرعت در آنها درمان شود زیرا می‌تواند بر رشد آنها اثر منفی گذارد.

برای کمک به داشتن خوابی آرام و عمیق کارشناسان توصیه می‌کنند افراد قبل از خواب ماست بخورند، از مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین قبل از خواب پرهیز کنند، از انجام ورزش قبل از خواب پرهیز کنند، یک ساعت قبل از خواب از تلفن همراه خود استفاده نکنند، استرس و دعوا در ساعات پایانی شب نداشته باشند، شام سبک بخورند و نیز حمام آب گرم و نوشیدن شیر گرم را فراموش نکنند.

خوشبختانه برای درمان بی‌خوابی انواع روش‌ها وجود دارد ولی مصرف داوری خواب‌آور بدترین شیوه بوده و می‌تواند در دراز مدت اثرات مخرب بر سلامت جسمی و روحی فرد برجای گذارد.

با نوشیدن یک فنجان از این نوشیدنی جادویی بی خوابی درمان شده و می توان خواب شیرین و عمیق راتجربه کرد.

اگر از آن دسته از افراد هستید که از بی خوابی رنج می برید، ما به شما یک نوشیدنی توصیه می کنیم که با مصرف فقط یک فنجان از آن قبل از رفتن به رختخواب مثل یک کودک خواب شیرینی تجربه می کنید.
این نوشیدنی از ترکیب شیر و عسل بدست می آید این ۲ ماده غذایی به طور مجزا در درمان بی خوابی و بدخوابی موثر بوده اما زمانی که با هم استفاده شوند با نوشیدن آن به سرعت شما را در یک خواب شیرین فرو می برد.
عسل یک غذای بسیارخاص بوده و با وجود اینکه حاوی مواد قندی است می تواند درکنترل و افزایش سطح ترشح انسولین کمک کند،همچنین این ماده غذایی در آزاد کردن تریپتوفان درمغز شما نیز نقش به سزایی دارد.
تریپتوفان معمولا به سروتونین که عامل تحریک و ایجاد احساس آرامش است و سپس سروتونین به ملاتونین  که به فرآیند خواب و راحت خوابیدن کمک کرده تبدیل می شود.  
این نوشیدنی به طرز شگفت آوری با تاثیر بر آرامش بدن بی خوابی و بدخوابی را دور کرده و خواب شیرین و عمیق را به شما هدیه می دهد.
طرز تهیه این معجون جادویی:
شیر یک فنجان سر خالی(۱۸۰ گرم)
عسل  ۱ قاشق چای خوری
عصاره وانیل ۱ قطره
دستور العمل:
شیر را در یک ظرف ریخته و بر روی حرارت قراد دهید تا کمی گرم نشود مراقب باشید که شیر نباید جوشانده شود.
ظرف را از روی حرارت برداشته و شیر رادر یک لیوان ریخته و عسل و وانیل را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید.
کافی است برای رسیدن به خاصیت این معجون جادویی قبل از به رختخواب رفتن به آرامی و کم کم آن را بنوشید.
اگر شما از  افرادی هستید که از مشکل عدم تحمل لاکتوز رنج می برید، می توانید شیر را با نوع بدون لاکتوز آن یا شیر بادام، برنج یا سویا جایگزین کنید.

خواب خوب را با این گیاهان دارویی تجربه کنید

اگر تغییر سبک زندگی تاثیر مثبتی بر بی خوابی تان نگذاشت، مصرف دارو توصیه می شود. اما مصرف مکمل ها نیز می توانند خواب راحتی برای تان به ارمغان آورند.

در ادامه می توانید توصیه های دو متخصص خواب – دکتر شارون پلنک، متخصص مدرسه پزشکی دانشگاه پیتسبورگ و دکتر آلون اویدان، پژوهشگر خواب مدرسه پزشکی UCLA – را درباره مکمل های خواب بخوانید:

چهار مکمل برای داشتن خواب طبیعی و راحت :

– چای بابونه

– ملاتونین

– ریشه سنبل الطیب

– کاوا

دکتر پلنک مصرف چهار مکمل فوق – به خصوص ملاتونین و سنبل الطیب – را توصیه می کند و می گوید:” نتایج بررسی های دانشمندان نشان داده مصرف این مکمل ها تاثیر مثبتی بر کیفیت خواب انسان می گذارند. بهتر است در روزهای نخست مقدار اندکی از مکمل ها را مصرف کنید و به تدریج بر میزان مصرف بیفزایید. برای داشتن خواب راحت نباید از مکمل ها در طولانی مدت استفاده کرد. باید سبک زندگی تان را تغییر دهید تا خواب راحتی داشته باشید.”

چای بابونه برای خواب

تعداد زیادی از افراد در طول سده های گذشته برای داشتن خوابی راحت چای بابونه می نوشیدند. نتایج بررسی های دانشمندان نشان داده چای بابونه خواص آرام بخشی زیادی دارد. نتایج پژوهش های دانشمندان ژاپنی بر روی موش ها نشان داده گیاه بابونه همانند یک دوز داروی بنزو دیازپین به موش ها کمک می کند تا به خواب بروند.

اما دانشمندان معتقدند برای شناسایی خواص گیاه بابونه بررسی های بیشتری نیاز است. کارشناسان اداره غذا و داروی آمریکا (FDA  ) نیز پس از بررسی های متعدد اعلام کردند نوشیدن چای بابونه عوارض جانبی ویژه و خطرناکی ندارد.

دکتر پلنک می گوید:” دو یا سه کیسه چای بابونه را درون قوری بگذارید و رویش آب جوش بریزید و در قوری را ببندید تا روغن موجود در بابونه که خواص دارویی زیادی دارد حفظ شود.”

اگر حساسیت دارید و باردار هستید بهتر است از نوشیدن این چای گیاهی بپرهیزید.

ملاتونین برای خواب

ملاتونین نوعی هورمون طبیعی است که به منظم شدن چرخه خواب و بیداری کمک می کند. نتایج مطالعات دانشمندان نشان داده ملاتونین تاثیر چشمگیری بر بهبود کیفیت خواب افراد می گذارد.

دکتر پلنک می گوید:” ملاتونین به سرعت ترشح می شود و تاثیر می گذارد. اگر نیمه های شب از خواب بر خاستید و بی خواب شدید، می توانید مکمل ملاتونین را مصرف کنید و به خواب بروید.”

دکتر اویدان نیز می افزاید:” مکمل های ملاتونین نیز می توانند تاثیر مثبتی بر درمان اختلال خواب بگذارند.”

اما دانشمندان معتقدند باید در انتخاب زمان مصرف این مکمل دقت کرد. به عنوان مثال، در ابتدای سفری که ساعت های خواب را تغییر می دهد، باید مکمل ملاتونین را پیش از به خواب رفتن مصرف و در فواصل زمانی معین تکرار کرد.

سنبل الطیب برای خواب

ریشه گیاه سنبل الطیب از دو هزار سال پیش تا کنون به عنوان داروی ضد دلشوره و آرام بخش شناخته شده است. بررسی نتایج ۱۶ مطالعه نشان داده ریشه گیاه سنبل الطیب به داشتن خواب راحت کمک زیادی می کند و کیفیت خواب را بهبود می بخشد.

تاثیر ریشه گیاه سنبل الطیب در دراز مدت نمایان می شود، بهتر است این مکمل را هر شب برای دوره ای کوتاه مصرف کنید. هرگز این مکمل را همراه داروهای خواب آور و الکل مصرف نکنید. به خاطر داشته باشید که حداکثر زمان مصرف این مکمل شش هفته است.

کاوا برای خواب

کاوا گیاهی است از خانواده فلفل که تاثیر زیادی بر کاهش اضطراب می گذارد. بررسی نتایج شش مطالعه نشان داده میزان کاهش اضطراب در میان بیمارانی که گیاه کاوا را مصرف کرده اند در مقایسه با کسانی که دارونما خورده اند بسیار زیاد بوده است.

آکادمی پزشکان خانواده آمریکا اعلام کرده استفاده کوتاه مدت از مکمل کاوا برای بیماران مبتلا به اضطراب خفیف تا متوسط مفید است، اما اگر الکل می نوشید یا داروی کاهش کلسترول خون مصرف می کنید باید از مصرف این مکمل بپرهیزید. سازمان غذا و داروی آمریکا توصیه کرده پیش از مصرف مکمل کاوا با پزشک مشورت کنید.

توصیه های مفید برای داشتن خوابی راحت :

پیش از مصرف مکمل های خواب، برای داشتن خواب راحت لازم است نکات زیر را بخوانید و اجرا کنید.

– از گوش گیر استفاده کنید، پنجره ها را ببندید، پرده های ضخیم  و چشم بند به دیوار و چشم ها بزنید.

– از سه ساعت پیش از آن که به رختخواب بروید غذا نخورید.

– از چهار تا شش ساعت پیش از آن که به رختخواب بروید کافئین ننوشید.

– دست کم پنج ساعت پیش از آن که به رختخواب بروید پیاده روی کنید تا میزان هورمون های اضطراب بدن تان کاهش یابد.

– پس از خوردن ناهار نخوابید.

– یک ساعت پیش از آن که به رختخواب بروید گفت و گو کردن با افراد را متوقف کنید تا مغزتان آرام شود.

– مطمئن شوید اتاق خواب درجه حرارت و تهویه مناسبی دارد.

– تکنیک های تمدد اعصاب مانند مدیتیشن را بیاموزید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ