خوراکی هایی که بدن و کبد را سم زدایی و پاکسازی می‌کنند

0

محبوبه ابریشم‌کار دستیار تخصصی طب سنتی، در خصوص آش‌هایی که مناسب فصل بهار هستند و به پاکسازی بدن کمک می‌کنند، گفت: یکی از این آش‌ها، آش غوره است، به این صورت که کمی گوشت آب‌پز را با مقداری کدو، گشنیز و اسفناج و یک قاشق غذاخوری عدس و جو و برنج بپزید و در دقایق آخر آبغوره به آن اضافه کنید. همچنین می‌توانید کمی نمک و ادویه یا شکر به آن اضافه کنید. (در افرادی که مزاج گرم و تر دارند و یا عضلانی هستند می‌توانند این آش را بدون گوشت تهیه کنند.)

وی افزود: آش سماق نیز مانند آش غوره تهیه می‌شود ولی در آن به جای افشره غوره، سماق استفاده می‌شود، می‌توان به این مخلوط مقداری چغندر و هویج هم اضافه کرد، همچنین با گوشت گرد شده کوچک(قلقلی) هم تهیه می‌شود.

ابریشم کار اضافه کرد: آش ریواس، آش آلو و تمر هندی و سیب ترش نیز از آش‌های بهار هستند که تفاوت آنها فقط در افزودن نوع ترشی است.

این متخصص طب سنتی گفت: توجه کنید در کسانی که دچار یبوست هستند آش غوره و سماق با احتیاط مصرف شود و در صورت بروز یبوست در هر پیاله دو قاشق روغن زیتون اضافه کنند.

وی افزود: اگر تمایل به پاکسازی بدن و کبد دارید آش‌های ملین ترش مانند آلو و تمرهندی را آبکی و به همراه روغن بادام یا زیتون تهیه کنید و سه روز به جای هرگونه غذا از این آش استفاده کنید.

این متخصص طب سنتی، مصرف لواشک‌های بهداشتی و خانگی را برای فصل بهار بسیار مناسب دانست و گفت: از این لواشک‌ها برای پذیرایی استفاده کنید، همچنین می‌توانید به تناسب سلیقه بجای شیرینی و آجیل از کاهو و سکنجبین و شربت‌های آلبالو، لیمو، خیار، گلاب، عرق-کاسنی، سکنجبین و تخم خرفه برای پذیرایی استفاده کنید؛ با مصرف این خوراکی‌ها احساس سبکی و آرامش خوبی را تجربه خواهید کرد.

مجله سلامت متخصص طب سنتی طرز تهیه آش غوره سم زدایی کبد با گیاهان دارویی سم زدایی بدن طب سنتی رژیم غذایی برای کبد رژیم سم زدایی بدن درمان گیاهی کبد چرب با طب سنتی داروی سم زدایی کبد

با این نوشیدنی کبد خود را ۵ روزه پاکسازی کنید

کبد حامل بسیاری از توابع حیاتی و مرکز سوخت و ساز بدن است. تصفیه خون، تولید آنزیم‌های مورد نیاز برای لخته شدن خون، تولید انرژی و از بین بردن چربی‌های بدن از مهم‌ترین‌ کار‌های کبد محسوب می‌شود.

به گزارش healthyfoodhouse، سموم بار کبد غیر قابل برگشت است و این موضوع تاثیر بسیار زیادی روی عملکرد آن می‌گذارد. زمانی که کبد به درستی کار نکند وزنتان را به اندازه قابل توجهی از دست می‌دهید.

سم زدایی از کبد به طور منظم به افزایش عملکرد آن و از بین بردن چربی‌ها بسیار کمک می‌کند. این نوشیدنی در عرض ۵ روز کبدتان را مانند یک نوزاد پاک می‌کنید.

مواد تشکیل دهنده:

۱ فنجان جعفری خرد شده

۵ ساقه کرفس

۶ فنجان آب

۳ عدد لیمو

طرز تهیه:

مواد تشکیل دهنده را با دقت بشورید. اگر لیموی ارگانیک پیدا کردید، نمی‌خواهد پوست آن را بگیرید.

محتویات را تا زمانی که خوب مخلوط شوند باهم ترکیب کنید اما فعلا آب را اضافه نکنید.

هنگامی که به خوبی باهم مخلوط شدند مواد را داخل آب بریزید و دوباره هم بزنید.

نوشیدن ۲ فنجان بعد از هر وعده غذایی بسیار نتیجه بخش‌تر گزارش شده است. اگر تنها ۵روز، ۳ وعده در روز این نوشیدنی را میل کنید تمام سموم از کبدتان خارج می‌شود. لازم به ذکر است اگر در طول روز آب فراوان میل کنید به روند پاکسازی کبد بسیار زیاد کمک کرده اید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ