میلیاردر شدن به روش علی بابا ! رازهای موفقیت در کسب و کار اینترنتی علی بابا

2

وب سایت را به بیان جاده ابریشم دیجیتالی میهن چین در دهکده جهانی وب ، به جهانیان شناسانده است.

میلیونر شدن موفقیت علی بابا موفقیت در کسب و کار مدیر عامل علی بابا کسب‌ و کار اینترنتی کارآفرینی اینترنتی فروشگاه علی بابا راز موفقیت پولدارها راز موفقیت پولدار شدن بیوگرافی جک ما Jack Ma

کارآفرینی اینترنتی فقط یک روش کسب و کار تازه در جهانی اینترنت نیست؛ این کارآفرینی حتی صرفا یک ابزار اشتغالزایی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات تازه هم نیست! کارآفرینی اینترنتی ترکیبی منسجم از هنر و فناوری است که می تواند با نیازسنجی و فرصت سازی بهینه ، نیازهای بازار را بر مبنای پتانسیل فناوری اطلاعات فراهم و زمینه اشتغالزایی زیادی از مشتاقان فعالیت در این حوزه را تولید کند.

احتمالا کمتر کسب و کاری همراه با نوآوری را در جهانی اطراف سراغ داشته باشیم که اثربخشی ، فراگیری و تنوع فعالیتی به اندازه کارآفرینی الکترونیکی در اختیار داشته باشد.

مزیت رقابتی این نوع کارآفرینی در سه اصل: آسانی در بدو آغاز کار ، کم هزینه بودن و ارزش افزوده فوق العاده خلاصه می شود. زیادی از وب سایت های قوی و معتبر مانند یاهو و آمازون ، در اول در انتها آسانی آغاز به کار کردند.

 با هزینه کم ولی با خلاقیت و درک بالای بنیانگذارانشان از نیازهای مصرف کنندگان و کاربران اینترنت . ارزش افزوده فوق العاده ای که ثمره تداوم فعالیت در حوزه کسب و کار الکترونیکی است ، آنچنان زیاد است که امروزه بر اساس آمارهای نشریه فورچون ، روز به روز بر تعداد میلیاردهای کارآفرین دیجیتالی افزوده می شود.

جک ما، (متولد ۱۵ اکتبر ۱۹۶۴) کارآفرین، صنعتگر و مدیر ارشد اجرایی چینی بود، که در سال ۱۹۹۹ گروه علی‌بابا را تاسیس نمود. وی در حال حاضر به‌عنوان مدیر عامل اجرایی و رییس هیئت مدیره گروه علی‌بابا فعالیت می‌نماید.

جک ما در ماه مارس ۲۰۱۴ با دارایی خالص ۱۰٫۸ میلیارد دلار در رتبه ششم از فهرست ثروتمندترین افراد چین قرار گرفت. وی هم‌اکنون در رتبه ۱۱۸ از فهرست ثروتمندترین افراد جهان مجله فوربز قرار دارد.

میلیونر شدن موفقیت علی بابا موفقیت در کسب و کار مدیر عامل علی بابا کسب‌ و کار اینترنتی کارآفرینی اینترنتی فروشگاه علی بابا راز موفقیت پولدارها راز موفقیت پولدار شدن بیوگرافی جک ما Jack Ma

یکی از این میلیاردرها ، «جک ما» (Jack Ma) بنیانگذار سایت معروف «علی بابا دات کام» است که احتمالا جهت ایرانیان خیلی شناخته شده نباشد. اینکه جهت چه اسم این مرکز ، علی باباست خیلی قابل توجه نیست! قابل توجه آن است که روش این سایت  منجر به شده است تا میهن چین را با پورتال معروف علی باب در جهان بشناسند و این سایت ، به بیان جاده ابریشم دیجیتالی این میهن در دهکده جهانی وب ، معرفی شود.

 جک ما فعالیت خود را در این عرصه با طراحی و تولید وب سایت هایی جهت شرکت های بزرگ چینی آغاز کردو نخستین فردی بود که در این میهن ، ایده تولید سایت های اینترنتی جهت ارائه کالاهات و خدمات را عنوان کرد و از آنجا که متوجه شد کاربران زیادی از این سایت ها بازدید می کنند ، سال ۱۹۹۹ شرکت علی بابا را با هدف گسترش خرید و فروش الکترونیکی در میهن چین و با راه اندازی سایت اینترنتی Alibaba.com پایه گذاری کرد که در حال حاضر از طریق بیش از ۶۰ میلیون عضو از ۲۴۰ میهن در سطح جهان به نیازهای کاربران جواب می گوید.

میلیونر شدن موفقیت علی بابا موفقیت در کسب و کار مدیر عامل علی بابا کسب‌ و کار اینترنتی کارآفرینی اینترنتی فروشگاه علی بابا راز موفقیت پولدارها راز موفقیت پولدار شدن بیوگرافی جک ما Jack Ma

درس های کارآفرینی ، جک ما:
درس اول :  ایده ها و رویاهای خود را پرورش دهید. حتی اگر این الان ، سرمایه گذاری جهت عملی کردن آنان در دسترس نباشد.

درس دوم :  تسلیم شرایط محیطی و مکانی نشوید. جهانی دیجیتال ، محصور شدنی نیست.

درس سوم :  افراد و دوستان خوبی جهت خود پیدا کنید و به مشتریانتان عشق بورزید. تلاش کنید زیاد یاد بگیرید.

درس چهارم :  من در سال ۲۰۰۰ گفتم اگر ۹ خرگوش در جهان وجود داشته باشد ، اگر بخواهید یکی از آنان را شکار کنید ، کافی است به یکی از آنان خوب فکر کنید و بر روی گرفتن آن تمرکز کنید! تاکتیک خود را تغییر دهید ، خرگوش را تغییر ندهید!

 درس پنجم : فرصت های زیادی پیش روی ما است. تمام را نمی توان به دست آورد. اگر یک فرصت خوب را به دست آورید کافی است. مسیر پیشرفت را مرحله به مرحلی طی  کنید.

درس ششم : یکی از دلایل عمده ای که  منجر به می شود افراد فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ، در تولید یک محیط کارآفرین و بسترسازی یک کسب و کار اینترنتی ، با شکست یا موفقیت های بسیار ضعیف روبرو شوند ، آن است که آنان فناوری اطلاعات را خوب می شناسند ولی طرز ارائه آن در محیط کسب و کار را نمی دانند و مشتریان از کسب و کار آنان استقبال نمی کنند.

این گفته آقای Ma را می توان برهانی بر مهم بودن درک فضای غیردیجیتالی و گواهی بر لزوم آموزش مسائل کسب و کار سنتی به کارآفرینان دیجیتال دانست.

چند واقعیت جالب درباره سایت چینی علی بابا

گروه علی بابا (Alibaba) یکی از سایت‌های پیشرو در تجارت الکترونیک است.

اخیراً این شرکت با عرضه سهام خود به نام BABA در آمریکا، به نقل محافل فناوری و اقتصادی تبدیل شده است.

مجله فناوری دیجیتال برودکست به نقل از رایورز، شما را با چند واقعیت جالب درباره این شرکت عظیم چینی آشنا می‌سازد:

نام این گروه اشاره‌ای است به داستان افسانه ای «علی بابا و چهل دزد»، که بخشی از کتاب هزار و یک شب است. جک ما مدیر علی بابا در مصاحبه‌ای گفته بود وی به این دلیل این نام را برای شرکت خود انتخاب کرده که همه مردم در سراسر جهان این حکایت را شنیده‌اند.

 

 

۱. علی بابا ۲۰۸۸۴ نفر کارمند دارد. این تعداد بسیار بیشتر از کارکنان یاهو و فیس‌بوک است.

۲. در سال ۲۰۱۳ دو سایت از زیرمجموعه‌های گروه علی بابا توانست ۲۴۰ میلیارد فروش کند. این رقم دو برابر فروش آمازون و سه برابر فروش eBay است.

۳. علی بابا بیش از ۸۰ درصد سرانه تجارت الکترونیک چین را به خود اختصاص داده است.

۴. تعداد کاربران فعال سالانه علی بابا به ۲۳۱ میلیون نفر رسیده است؛ یعنی حدوداً سه برابر کل جمعیت ایران!

۵. در سایت‌های علی بابا بیش از ۵۹۰۰ دسته محصول عرضه می‌شود.

۶. تراکنش‌های سالانه علی بابا به یک تریلیون دلار می‌رسد و این شرکت می‌رود تا برترین شرکت تجارت الکترونیک در جهان شود.

۷. Taobao پلتفرم خرده‌فروشی در چین، یکی از زیرمجموعه‌های علی بابا و یکی از

بیست سایت برتر دنیاست.

۸. با توجه به طرح‌هایی که مدیران علی بابا برای گسترش فعالیت کاری خود در نظر دارند، تحلیلگران بر این باورند که در سال ۲۰۲۰ بازار تجارت الکترونیک چین، از مجموع بازارهای آمریکا، انگلیس، ژاپن، آلمان و فرانسه بزرگ‌تر خواهد بود.

۹. علی بابا از سال گذشته تا کنون بیش از ۳.۵ میلیارد دلار صرف خرید دیگر شرکت‌ها کرده است.

۱۰. علی بابا از نوعی سرویس پرداخت به نام علی‌پی (Alipay) استفاده می‌کند که در نوع خود بی‌نظیر است. در این سیستم، فقط هنگامی فروشنده پول کالایش را دریافت می‌کند که خریدار رضایت خود را از جنس خریداری شده اعلام نماید.

۱۱. یکی از فعالیت‌های گروه علی بابا، اعطای وام‌های ۸۰۰۰ دلاری به تاجرانی است که از سایت‌های این گروه استفاده می‌کنند. در سال ۲۰۱۲ علی بابا ۶۰۰ میلیون دلار وام داده است. نرخ بهره این وام‌ها کمتر از ۲ درصد است.

۱۲. علی بابا یک صندوق سرمایه‌گذاری اینترنتی دارد به نام Yu’e Bao. تعداد سرمایه‌گذاران این صندوق عظیم، از کل جمعیت بازار چین بیشتر است. Yu’e Bao معادل ۶۵ میلیارد دلار سرمایه دارد.

۱۳. علی بابا یک مراسم سالانه برگزار می‌کند که در آن کارکنان شرکت دور هم جمع می‌شوند و استعدادهای خود را بروز می‌‎دهند. این جشن، در استادیوم‌های محلی برگزار می‌‎شود.

۱۴. علی بابا دارای یک اپلیکیشن ارسال پیامک اجتماعی به نام Laiwang است که بیش از ۱۰ میلیون کاربر دارد.

۱۵. جک ما (Jack Ma) مدیر ریزنقش علی بابا، در سال ۱۹۹۹ این گروه را تاسیس کرده است. وی که اکنون ۵۰ سال دارد، جزو یکی از ثروتمندترین افراد جهان محسوب می‌شود.

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. komijani می گوید

    سلام همشهری اگه میشه منو شما با هم تبادل لینک کنیم
    نظرت رو به وبلاگم یا به ایمیلم[email protected]بفرست

  2. امیرحسین رمضانی بیدگلی می گوید

    سازگاری با مولفه های خوب و بد اجتماعی، رقابت با بهترین و قویترین شرکتها و حرکت برنامه ریزی شده شتابان به همراه بی توجهی به تقدیرگرایی عامل رشد کارآفرینان جهانی است.
    حرکتی که مدتی است در استارتاپهای ایرانی هم شاهدش هستیم.