۳۰ درصد اختلاف قیمت مواد پتروشیمی بسته‌بندی در بورس و بازار آزاد

0

عضو انجمن آب معدنی در ایران با اشاره به اختلاف ۳۰ درصدی بین قیمت مواد پتروشیمی بسته‌بندی در بورس و بازار آزاد به دلیل محدودیت عرضه این مواد، از سرمایه‌گذاری جدید فرانسوی‌ها در تولید آب معدنی در ایران خبر داد.

به گزارش ساتین :  میشل راسکائو در یک نشست خبری اظهار داشت: عرضه محدود مواد پتروشیمی برای بسته‌بندی باعث افزایش قیمت این مواد در بازار آزاد شده است، به طوری که قیمت PET در بازار آزاد ۳۰ درصد با بورس اختلاف دارد.

وی با بیان اینکه محدودیت‌های روابط بین‌المللی تا حدی در تولید این کشور تأثیر‌گذار بوده است، گفت: مشکلاتی در تأمین مواد اولیه و همچنین تأمین قطعات یدکی کارخانه وجود داشت ولی با این حال تولید این شرکت در ایران متوقف نشده است.

مدیر شعبه دنون فرانسه در ایران از تمایل فرانسوی‌های برای سرمایه‌گذاری دوباره در تولید آب معدنی در ایران و نصب آخرین تکنولوژی روز دنیا در زمینه بسته بندی خبر داد.

لیلا حقی، مدیر بازاریابی یک شرکت تولیدکننده آب معدنی نیز در این نشست با بیان اینکه شرکت‌های تولید کننده آب معدنی از این ماده برای بسته‌بندی استفاده می‌کنند، افزود: میزان مصرف کارخانه‌ها در برخی موارد بالاتر از میزان عرضه مواد پتروشیمی در بورس است و به همین دلیل مجبور به تأمین این مواد از بازار آزاد هستند.

به گفته حقی، طی چهار سال اخیر قیمت مواد پتروشیمی سه مرتبه تغییر کرده که این مسئله باعث افزایش قیمت تمام شده بسته‌بندی کارخانه‌ها شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در ایران سالانه ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد لیتر آب معدنی عرضه می‌شود، افزود: میانگین سرانه مصرف آب معدنی در کشوری مانند ترکیه، بالای ۱۰۰ لیتر است، در حالی که این رقم در ایران برای آب‌های بسته‌بندی حدود ۱۲ لیتر است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد مردم تهران دچار کم‌نوشی هستند، گفت: ۳۰ درصد این افراد در معرض خطر قرار دارند.

وی در ادامه با اشاره به تمایل شرکت فرانسوی دنون برای توسعه خط تولید آب معدنی در ایران، گفت: این شرکت با سرمایه‌گذاری در ایران در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد سهم شرکت ایرانی تولیدکننده را در اختیار دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ