زمان پخش سریال کره ای «سایمدانگ» با بازی یانگوم +عکس

0

نشست خبری مجموعه کره‌ای «سایمدانگ» با حضور عوامل شبکه تیوا شامل مهدی داوری (رییس هیات مدیره)، محمد بزرگی (مدیرعامل) و مجید صحاف (از اعضای هیات مدیره) برگزار شد.

مهدی داوری در ابتدای این نشست گفت: مجموعه «سایمدانگ» در ۳۰ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای پخش خود را از روز پنج‌شنبه آغاز می‌کند و بصورت هفتگی پخش می‌شود. وی افزود: تاکنون ۱۵ قسمت از این مجموعه به مدیردوبلاژی زهره شکوفنده و بازیگران نقش اصلی مینو غزنوی و همچنین منوچهر والی‌زاده دوبله شده است.

داوری اضافه کرد: این مجموعه اولین سریالی است که به صورت اختصاصی توسط شبکه تلویزیونی تیوا خریداری شده و از فردا پخش خواهد شد.

یانگوم تلویزیون تعاملی تیوا بیوگرافی مینو غزنوی بیوگرافی لی یونگ آئه بیوگرافی زهره شکوفنده بازیگران سریال کره ای بازیگران سریال سایمدانگ اسامی دوبلورهای ایران

وی درباره شبکه تعاملی تیوا که پخش سریال «سایمدانگ» را بر عهده دارد، توضیح داد: پس از اینکه شرایط مجوز راه‌اندازی مهیا شد سال گذشته صداوسیما در مناقصه‌ای که برگزار کرد پنج شبکه خصوصی را مجوز داد تا فعالیت‌های خود را در راستای تولید و پخش برنامه‌های مختلف برای مخاطبان ارائه دهند در این راستا این شبکه به صورت ارائه برنامه‌های تلویزیونی در بستر اینترنت از سال گذشته راه‌اندازی و فعالیت خود را آغاز کرد.

وی درباره‌ی خرید مجموعه «سایمدانگ» اظهار کرد: تیوا پخش سریالی کره‌ای را در دستور کار خود قرار داده‌ است و قرار است در آینده سریال‌های خارجی دیگری را هم در معرض دید مردم قرار بدهیم اما یکی از علت‌های انتخاب‌مان برای این سریال، گرایش مردم ایران به سریال‌های کره‌ای است. در آینده سریال‌های جذابی را در تیوا پخش می‌کنیم که قرار است آن‌ها را هم به مجموعه اضافه کنیم.

داوری در ارتباط با انتخاب این مجموعه کره‌ای توضیح داد: سیاست ما بر این بوده است که حق کپی رایت را رعایت کنیم، در حال حاضر حق کپی‌رایت با ماست و اگر تلویزیون هم برای پخش این سریال پیشنهادی داشته باشد مذاکراتی را هم با آن‌ها شروع می‌کنیم. در قراردادی که لحاظ شده است شرایط به گونه‌ای است که شرایط در شبکه تیوا بازتر است.

داوری در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه در بین تلویزیون‌های خصوصی تیوا اولین شبکه‌ای است که کاملا خصوصی است، درباره اینکه آیا در آینده برای این شبکه تولید برنامه هم خواهند داشت، اظهار کرد: در استراتژی‌های میان مدت ما تولید محتوا مورد تأکید بوده است. سیاست ما در وهله اول این است که آن بخش از جامعه که محتوایی دارند اما محتوای آن‌ها دیده نمی‌شود به سراغ آن‌ها برویم و پس از آن به مقتضای رفتار مشتری سراغ تولید محتوا می‌رویم. در حال حاضر نگاه ما ایجاد بستر و خرید کپی‌رایت است اما در آینده وارد تولید محتوا خواهیم شد.

او سپس درباره ویژگی شبکه خصوصی تیوا و آی‌پی‌تی‌وی اظهار کرد: یکی از تفاوت‌های شبکه‌های IPTV و VOD، وجود شبکه‌های خطی است. شبکه‌های رادیو تلویزیون خودمان می‌تواند نمونه‌های خوبی برای شبکه‌های خطی باشد. زمانی که این شبکه‌های خطی به راه بیفتند شبکه‌های خصوصی مثل تیوا به راحتی می‌توانند برنامه‌های پرمخاطب رادیو و تلویزیون خودمان را به شکل خطی به نمایش دربیاورند. حسنی که IPTV دارد این است که در حین پخش برنامه‌های زنده تلویزیون که دیگر نمی‌توان این برنامه‌ها را به عقب برگرداند این شبکه‌ها این اجازه را می‌دهند که برنامه به عقب برگردانده شود.

داوری در ادامه درباره تعامل با دوبلورهای باسابقه که در مجموعه «سایمدانگ» حضور دارند نیز اظهار کرد: برای دوبله این سریال تعامل خوبی با دوبلورهای مطرحی که تمایل به همکاری با شبکه‌های خصوصی نداشتند، داشتیم و به عقیده من این مجموعه و در ادامه مجموعه‌های دیگر در شبکه‌های خصوصی بازار خوبی هم می‌توانند برای دوبلورها و کسانی که علاقه‌مند به دوبله هستند، باشد.

تهیه‌کننده «عرق سرد» را برای جشنواره فجر امسال شرکت می‌دهد، درباره پوشش برنامه‌های جشنواره در شبکه تیوا نیز اظهار کرد: سال گذشته ما جشنواره فجر را پوشش دادیم اما امسال جشنواره فجر کمی غیرمتمرکز است و این غیرمتمرکز شدن مشکل ایجاد می‌کند. اما سعی می‌کنیم شرایطش را در موقعیت‌های دیگر فراهم کنیم.

بزرگی: احتمال حضور یانگوم در افتتاحیه سریال «سایدانگ»

در ادامه محمد بزرگی، مدیرعامل شبکه تیوا گفت: تلویزیون‌های اینترنتی بیش از یک دهه است که راه‌اندازی شده‌اند اما یکی از موانعی که ما با آن مواجه بودیم فرهنگ‌سازی مردم برای استفاده از محتوا در این بستر است. اینکه مردم بدانند از این به بعد سریال‌ها را هر زمان در هر کجا می‌توانند ببینند اتفاقی است که در این بستر فراهم شده اما نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

وی درباره مجموعه کره‌ای «سایمدانگ» نیز مطرح کرد: سریال «سایمدانگ» محصول سال ۲۰۱۶ کره است. هنرپیشه اصلی این سریال بازیگر نقش یانگوم است که بیش از یک دهه است از بازیگری به دور بوده است و سریال «جواهری در قصر» آخرین بازی او در ۱۰ سال گذشته قبل از سریال «سایمدانگ» است. او علت دوری‌اش از عرصه بازیگری را حفظ بنیان خانواده عنوان کرده بود.

بزرگی اضافه کرد: این سریال همزمان با ما از شبکه نت‌فلیکس هم قرار است پخش شود، سریالی که در دو زمان سنتی و مدرن اتفاق می‌افتد و زندگی عاشقانه و پرشور یک هنرمند کره‌ای به نام «سایمدانگ» است که نقاش معروف کره‌ای است. بزرگی درباره علت انتخاب این سریال برای دوبله نیز اظهار کرد: انتخاب این سریال به دلیل علاقه مردم ایران به سریال‌های کره‌ای است. وقتی رفتار مشتری‌ها را نگاه می‌کنیم می‌بینیم که سریال کره‌ای در صدر محتواهای ما است.

وی از حضور بازیگر نقش یانگوم برای افتتاح این مجموعه خبر داد اما در عین حال گفت: از ایشان دعوت کرده بودیم که برای افتتاحیه سریال حضور داشته باشند اما ایشان با کمال احترام عذرخواهی کرد و توضیح داد که به دلیل اینکه سفیر المپیک زمستانی است، نمی‌تواند در این افتتاحیه حضور یابد.

بزرگی تصریح کرد: یکی از معانی راه‌اندازی شبکه خصوصی به چابک بودن آن برمی‌گردد؛ یعنی اینکه یک شبکه خصوصی باید در تصمیم‌گیری، نظارت و واکنش‌ها چابکی داشته باشد. سلیقه‌های مخاطبان برایمان مهم باشد و هم چنین نسبت به اتفاقات اجتماعی واکنش نشان دهیم. رسانه ملی همان گونه که از اسمش پیداست برای عموم مردم طراحی شده است. شرکت‌های خصوصی مثل تیوا می‌توانند به عنوان نیش‌ مارکتی برای کسانی باشند که تلویزیون کمتر به نیاز آن‌ها توجه می‌کند.

صحاف: پخش سریال‌های تیوا براساس سلیقه مخاطب

در بخش دیگری از این نشست مجید صحاف درباره میزان استقبال مخاطبان از مجموعه‌های کره‌ای اظهار کرد: انتخاب این سریال و یا هر اتفاق دیگری که در تیوا می‌افتد بر اساس سلیقه مخاطب است، چه از لحاظ تولید محتوا و چه انتخاب مخاطب و درخواستی که داشته است. سلیقه مخاطب برای مجموعه‌هایی مثل ما مهم است چرا که مخاطب با انتخاب خودش سراغ این محتوا می‌آید و انتظار ویژه‌ای نسبت به این مجموعه و آثارش دارد و باید بتواند مخاطب را راضی نگه دارد.

او درباره معیار ممیزی‌ها در شبکه‌های خصوصی، گفت: این ممیزی‌ها کاملا بر اساس قوانین جاری در سازمان صداوسیما است. یک تعامل حرفه‌ای و مطلوب و هماهنگی کامل بین ما و سازمان صداوسیما در این زمینه وجود دارد اما فضا برای محتوای برنامه‌های این شبکه نسبت به تلویزیون بازتر است. رعایت کپی‌رایت، اجازه انتشار و بارگذاری هم یکی از اصول اصلی این مجموعه محسوب می‌شود.

سایمدانگ ، خاطرات درخشان (Saimdang) سریالی تلویزیونی است که در سال ۲۰۱۷ توسط کانال اس بی اس کره جنوبی تهیه شد. این سریال درباره زندگی سایمدانگ است؛ او متولد ۱۵۰۴ میلادی است که در سن چهل و هشت سالگی بعد از نقل مکان به منطقه پیونگ آن به طور ناگهانی فوت کرد.

بازیگران سایمدانگ و نقش هایشان

بخش مدرن

لی یونگ آئه( سو جی یون)

یانگ سه جونگ(هان سانگ هیون)

چویی جونگ هوان(مین جونگ هاک)

لی هه یونگ(جونگ مین سوک/همسر جی یون)

کیم هه سوک(مادر مین سوک)

پارک جون میون(هه جونگ)

کیم می کیونگ(مدیر گالری سون)

بخش تاریخی

لی یونگ آئه(شین سایمدانگ/هنرمند برجسته عصر چوسون،اولین زن نقاش،شاعر،خطاط و نویسنده در این سلسله).

سونگ سئونگ هون(لی گیوم)

اوه یون آه(چویی ویومدانگ)

چویی چول هو(مین چی هیونگ)

چویی جونگ هوان(پادشاه جونگ جونگ)

یون دا هون(لی وون سو/همسر سایمدانگ)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ