حیرت اروپائیان از نابغه قرآنی ایرانی

0

محمد مهدی حق گویان نابغه ۱۹ ساله قرآنی جهان اسلام ونخستین حافظ قرآن کریم با توانایی قرائت به ۷۴ روش در جهان که سبک‌های متنوعی را برای تلاوت قرآن ابداع کرده است برای ترویج فرهنگ قرآن به کشورهای اروپایی سفر کرد تا از این نبوغ خود به ترویج فرهنگ قرآنی در جهان کمک کند.

محمد مهدی حق گویان- نابغه قرآنی- در مراسمی که در مسجد زینبیه استانبول و مرکز اسلامی شهر برلین برگزار شد شرکت کرد که این مراسم با حضور گسترده مردم همراه بود. این نابغه قرآنی به سبب توانایی قرائت به ۷۴ روش در جهان حیرت همگان را در این مراسم‌ها برانگیخت.

نابغه قرآن نابغه جهان نابغه ایرانی بیوگرافی محمد مهدی حق گویان

مالک آقایی مسوول ستاد مسابقات قرآن انوار السماء در ضمن معرفی این نابغه قرآنی به عنوان اعجوبه قرآنی گفت:او به عنوان نخستین حافظی که قادر است قران را به ٧۴ روش حفظ در سن (۱۹ سالگی) تلاوت کند. وی موفق به اخذ دکتری الهیات و معارف اسلامی وهمچنین اجازه تجزی در اجتهاد (در باب طهاره ونماز) شده است و در حال نگارش پایان نامه مقطع دکتری است.

وی ادامه داد: اگر از بین ٧٧٠٠٠ کلمه قرآن، کلمه‌ای که شبیه نداشته باشد، خطاب به وی گفته شود، این نابغه می‌تواند سریعتر از کامپیوتر، مشخصات آن کلمه را بطور کامل اعلام کند و حتی قادر است تمام قرآن را آیه به آیه بالعکس بخواند. این حافظ قرآن تنها کسی است که حتی قادر است تمام قرآن را کلمه به کلمه بالعکس بخواند.
همچنین این نابغه قرآنی در ادامه حضورش در کشورهای اروپایی به برلین رفته و در اولین برنامه خود که با حضور ملیت‌های مختلف برگزار شد با ماجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان دیدار کرد.

این دیدار در سفارت کشورمان در برلین صورت گرفت که سفیر پس از دیدن برنامه‌های این نابغه قرآنی از تمامی کارمندان خواست که جهت دیدن این برنامه در اتاق وی حضور یابند، که پس از اتمام این برنامه تمامی حضار جلسه به شگفت آمدند.

در روز دوم این سفر نیز برنامه‌های بسیار گسترده‌ای با حضور رسانه‌های خارجی در مرکز المجتبی (ع) برگزار شد، در این برنامه که با حضور بسیار پرشور مسلمانان مقیم در برلین صورت می‌گرفت، مالک آقایی ضمن معرفی روشهایی که محمدمهدی حق گویان قادراست قرآن را با آنها از حفظ تلاوت کند اشاره کرد و گفت: وی حتی می‌تواند کل قرآن را از آخر به اول، کلمه به کلمه بالعکس از حفظ بخواند.

در انتهای این برنامه‌ها نیز دیداری با سفیر جمهوری عراق در سفارت این کشور انجام شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ