قوانین جدید برای پوشش و لباس زنان و دختران در ترکمنستان

0

در ترکمنستان پوشیدن پیراهن های چسبان که فرم بدن را نشان می دهند ممنوع اعلام شد.

شبکه ی خبرهای الترناتیو ترکمنستان در این خصوص اطلاع داد.

خاطر نشان می شود که پیراهن ها باید راسته و گشاد باشند تا برجستگی بدن زن ها به طور کامل پوشیده شود. بلندی پیراهن ها تا زمین بوده و فقط کفش و قسمتی از جوراب از زیر آن مشخص است. بلندی آستین باید تا انگشتان برسد.

لباس تحریک کننده قانون حجاب فرهنگ برهنگی در غرب سفر به ترکمنستان حجاب زیبا حجاب در خارج حجاب دختران چرا حجاب لازم است ترکمنستان برهنگی زنان خارجی اخبار ترکمنستان

ضمنا در سالن های زیبایی زنانی ، بلوند تیره کردن موهایشان را شروع کرده اند. در آرایشگاه ها دیگر موها را بلوند نمی کنند و از دکلره برای موها استفاده نمی شود.

در برخی شهرهای این جمهوری پلیس زنان و مردانی را که پس از ساعت ۱۰ شب در خیابان هستند نگه داشته و پرس و جو می کند. در اداره پلیس آنها باید ثابت کنند که حق چنین گردش دیرهنگامی را داشته اند و این حق تنها در صورت ازدواج بدست می آید.

در عشق آباد پایتخت ترکمنستان از ماه مارس کارکنان زن نهادها و سازمان های دولتی دیگر نمی توانند با آرایش بیش از اندازه و زینت آلات طلا در ادارات حاضر شوند و آنها موظف هستند، ظاهر ساده و بدون زرق و برق داشته باشند.

از جمله رنگ ناخن زدن و دراز کردن ناخن ها و پرپشت کردن مژه ها و همچنین بی رنگ کردن موها برای زنان کارمند دولت ممنوع است. این طور آرایش در میان زنان ترکمنستان بسیار مشهور است و پس از این زنان ترکمنستان دیگر وقت زیاد خود را در آرایشگاه ها سپری نمی کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ