احتمال افزایش سرمایه ۲۸ درصدی شرکت فولاد مبارکه

0
براساس آخرین اطلاعات درج شده بر روی سایت کدال، درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۳ به میزان ۷۲۵ ریال برآورد شده این در حالی است که درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی ۲۹ اسفند ماه سال ۹۲ به میزان ۸۰۶ ریال بوده است و در نتیجه درآمد هر سهم برای سال آینده به میزان ۱۰ درصد نسبت به سال جاری کاهش داشته است.

در همین راستا، شبانی رییس امور سهام و مجامع شرکت فولاد مبارکه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: شرکت فولاد مبارکه سال ۹۳ را با توجه به مفروضاتی از قبیل مقدار تولید و فروش و همچنین نرخ فروش بودجه بندی کرده است.

وی عنوان کرد: شرکت فولاد مبارکه مقدار تولید خود را براساس میزان سفارشات مشتریان انجام می دهد. در واقع عملکرد خط تولیدی “فولاد” بدین صورت است که مشتریان از چند ماه گذشته درخواست سفارشات خود را به شرکت فولاد مبارکه ارسال می کنند سپس واحد برنامه ریزی تولید، برنامه را به خط تولید می دهد و در نتیجه تولید براساس سفارشات مشتریان صورت می گیرد.

شبانی عنوان کرد: حجم صادرات در سال ۹۳ نسبت به سال جاری دو برابر افزایش خواهد داشت همچنین صادرات را با نرخ دلار ۲۶۵۰۰ ریال در سال ۹۳ برآورد کردیم و چنانچه افزایش در نرخ دلار داشته باشیم، میزان سودآوری شرکت نیز افزایش خواهد یافت. علاوه بر این مجوز صادارت با توجه به نیاز داخل کشور از طرف دولت صادر می شود و در حال حاضر محدودیتی برای صادرات در سال ۹۳ وضع نشده است.

رییس امور سهام و مجامع فولاد بیان کرد: بطور کلی در بودجه سال آینده یکسری هزینه ها اعم از هزینه های جاری، سربار، حقوق و دستمزد بین ۱۵ الی ۲۰ درصد افزایش در نظر گرفتیم. اما درآمدها براساس آخرین نرخ در بهمن و اسفند ماه در نظر گرفته شده است در نتیجه درآمد سال ۹۳ را بدون افزایش و بر مبنای درآمد بهمن و اسفند ماه در نظر گرفتیم و تنها افزایش هزینه ها را اعمال کردیم همچنین “فولاد” افزایش ناشی از نرخ سنگ آهن و حامل های انرژی را در پیش بینی سال ۹۳ نیز در نظر نگرفته است و این در حالی است که ۶ درصد از هزینه های “فولاد” به حامل های انرژی مربوط می شود و با افزایش حامل های انرژی، بهای تمام شده محصولات “فولاد” نیز افزایش می یابد. همچنین علت عدم اعمال افزایش نرخ سنگ آهن در پیش بینی سال ۹۳ “فولاد” به این دلیل است که هنوز توافق نهایی بین فولادسازان و معدنی ها در خصوص نحوه پرداخت بهره مالکانه سنگ آهن صورت نگرفته و کماکان قیمت سنگ آهن براساس فرمول های قبلی محاسبه می گردد. در نتیجه شرکت فولاد مبارکه مبنای نرخ سنگ آهن را در سال ۹۳ بدون تغییر و بر مبنای نرخ سال جاری قرار داده است.

وی در خاتمه افزود: شرکت فولاد مبارکه احتمال دارد در صورت دریافت مجوز از سازمان بورس در نیمه ابتدایی سال آینده افزایش سرمایه حدوداً ۲۸ درصدی اعمال نماید که این افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات خواهد بود در حال حاضر “فولاد” گزارش توجیهی این افزایش سرمایه تهیه شده و آماده ارسال جهت اظهارنظر حسابرس می باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ