بیوگرافی سعید علی حسینی قهرمان وزنه برداری +رکوردها

0

سعید علی‌حسینی Saeid Alihosseini متولد ۱۲ بهمن ۱۳۶۶ در اردبیل است ( قد : ۱۹۰ ، وزن : ۱۶۷ )

او دانشجوی دکتری پزشکی ورزشی است. الگوی او برای بازگشت دوباره به عرصه حرفه‌ای ورزش، جاستین گاتلین ، دونده سرشناس آمریکایی است که پس از بازگشت از محرومیت بر اوسین بولت جامائیکایی غلبه کرد و به قهرمانی مسابقات جهانی دوومیدانی لندن در سال ۲۰۱۷ رسید.

مدال آوران ایران قهرمان وزنه برداری رکورد سعید علی حسینی بیوگرافی ورزشکاران بیوگرافی سعید علی حسینی اسامی ورزشکاران ایرانی اخبار وزنه برداری Saeid Alihosseini

اتهام دوپینگ و بازگشت به وزنه برداری

پس از اعلام دوپینگ و اعتراض های مستمر او، سرانجام در آبان ۸۹ فدراسیون جهانی وزنه‌برداری پس از یک سال بررسی پرونده این ورزشکار او را برای همیشه از شرکت در مسابقات وزنه‌برداری در تمامی سطوح محروم کرد. او در واکنش به این رای دوباره بر بی‌گناهی خود تأکید کرد و این اتهام را نتیجه دسیسه دشمنانش و رای فدراسیون جهانی وزنه‌برداری را نیز در نتیجه عدم پیگری حقش از طرف فدراسیون وزنه‌برداری ایران دانست، همچنین او در یک مصاحبه تلویزیونی عاملین دوپینگ خود را نام برد که در این بین نام یکی از سرشناس‌ترین وزنه‌برداران جهان (رضازاده) را نیز ذکر کرد.

سعید علی حسینی نسبت به حکم فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری به دادگاه عالی ورزش شکایت کرد.

بر اساس قوانین جدید، در خرداد ۱۳۹۵ اعلام شد که محرومیت علی‌حسینی به پایان رسیده و او می‌تواند از سال ۲۰۱۷ در مسابقات رسمی شرکت کند.  .

دعوت به اردوی تیم ملی در بابلسر

او پس از اتمام دوره محرومیت در ۳ آبان ۱۳۹۶ در اردوی بابلسر توانست ۲۱۰ کیلوگرم در یک ضرب و ۲۵۳ کیلوگرم در دو ضرب و در مجموع ۴۶۳ کیلوگرم را بالای سر ببرد. رکورد او بالاتر از رکورد ۴۶۱ کیلوگرمی بهداد سلیمی بود.

مسابقات قهرمانی جهان سال ۲۰۱۷

سعید علی‌حسینی در حرکت یک‌ضرب با مهار وزنه ۲۰۳ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت، در حرکت دوضرب ابتدا وزنه ۲۳۶ کیلویی را بالای سر برد و در دومین حرکت وزنه ۲۴۳ کیلویی را بالای سر برد و در سومین انتخاب خود وزنه ۲۵۱ کیلوگرم را مهار کرد و مدال برنز دو ضرب هم تصاحب کرد. علی‌حسینی با مجموع ۴۵۴ کیلوگرم به مدال نقره مجموع رسید. بنا بر این سعید علی‌حسینی در مسابقات قهرمانی ۲۰۱۷ جهان، دو مدال برنز و یک مدال نقره گرفت و در مجموع نائب‌قهرمان شد.

او به پرسش خبرنگار ایسنا که در زمان اهدا مدال به چه چیزی فکر می‌کرد این‌گونه جواب داد که: “روزهایی که می‌توانستم باشم و نبودم و اتفاقاتی که افتاده بود؛ هر چیزی که هشت‌سال به آن فکر کرده بودم از جلوی چشمانم رد شد.”

مدال آوران ایران قهرمان وزنه برداری رکورد سعید علی حسینی بیوگرافی ورزشکاران بیوگرافی سعید علی حسینی اسامی ورزشکاران ایرانی اخبار وزنه برداری Saeid Alihosseini

عناوین قهرمانی کسب شده

۱- مدال طلای نوجوانان آسیا سال ۲۰۰۳ اندونزی

۲- مدال طلای نوجوانان آسیا سال ۲۰۰۴ تایلند

۳- مدال طلای جوانان جهان سال ۲۰۰۶ چین

۴- مدال طلای جوانان جهان سال ۲۰۰۸ کره جنوبی

۵- مدال طلای جوانان باشگاه‌های آسیا سال ۲۰۰۶ ازبکستان

۶- مدال طلای بزرگسالان آسیا سال ۲۰۰۸ کره جنوبی

۷- رکورد دار جوانان جهان سال ۲۰۰۸

۸- مدال نقره قهرمانی جهان سال ۲۰۱۷ امریکا

۹- مدال نقره بازی های آسیایی جاکارتا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ