طرز تهیه پیراشکی با خمیر نانوایی

4

طرز تهیه پیراشکی با خمیر نانوایی ساده است اما نیاز به حوصله و خلاقیت دارد و هر فرد می‌تواند با ذوق و هنر آشپزی خود پیراشکی متفاوتی با مواد متناسب با ذائقه خود و خانواده‌اش آماده کند. از این غذا به عنوان فینگرفود هم استفاده می‌شود. همچنین خوراکی مناسب برای تغذیه کودکان در مدرسه است که به دلیل مواد تشکیل دهنده آن بسیار مقوی است و ارزش غذایی بالایی دارد.

نکات آشپزی جدید خوب ناهار و شام خوشمزه چی بپزم مواد پیراشکی خانگی فوت و فن آشپزی غذا برای شام طرز تهیه پیراشکی گوشت با سیب زمینی شام خوشمزه خلاقیت آشپزی ترفند های آشپزی بهترین سایت آشپزی آموزش آشپزی آشپزی مدرن آشپزی ساده سریع و آسان آشپزی خانگی آشپزی بدون فر آشپزی با گوشت

مواد لازم برای تهیه پیراشکی با خمیر نانوایی :

روغن مایع   سه قاشق غذاخوری

رب گوجه ‌فرنگی  سه قاشق غذاخوری

قارچ تازه   ۲۵۰ گرم

فلفل دلمه رنگی  یک عدد

هویج نگینی خرد شده   یک عدد

جعفری خرد شده  دو قاشق سوپ‌خوری

پیاز سفید متوسط  دو عدد

گوشت چرخ کرده   ۳۵۰ گرم

نمک و فلفل  مقدار لازم

پنیر پیتزا  مقدار لازم

نکات آشپزی جدید خوب ناهار و شام خوشمزه چی بپزم مواد پیراشکی خانگی فوت و فن آشپزی غذا برای شام طرز تهیه پیراشکی گوشت با سیب زمینی شام خوشمزه خلاقیت آشپزی ترفند های آشپزی بهترین سایت آشپزی آموزش آشپزی آشپزی مدرن آشپزی ساده سریع و آسان آشپزی خانگی آشپزی بدون فر آشپزی با گوشت

طرز تهیه پیراشکی با خمیر نانوایی :

مرحله اول

تهیه یک خمیر پیراشکی ترد و پفدار در خانه ممکن است زمان و انرژی زیادی از شما بگیرید؛ به همین خاطر ما امروز اینجا هستیم تا طرز تهیه پیراشکی با خمیر نانوایی را به شما آموزش دهیم که در مقایسه با سایر روش‌ها بسیار سریع‌تر و راحت‌تر است. برای شروع ابتدا دو عدد پیاز سفید را به صورت خلالی برش بزنید. قارچ‌ها، فلفل دلمه رنگی و هویج را خوب بشویید و آبکش کنید. سپس آن‌ها را خرد کنید و کنار بگذارید. یک ماهیتابه متوسط بردارید و داخل آن روغن بریزید و پیازها را داخل آن بریزید. ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا پیازها سرخ شوند. پس از این که پیازها کمی طلایی شدند، ۳۵۰ گرم گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و برای چند دقیقه دیگر تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند و قهوه‌ای شود.

مرحله دوم

پس از این که گوشت چرخ کرده هم سرخ شد، سه قاشق غذاخوری رب گوجه ‌فرنگی را در یک لیوان آب گرم حل کنید و به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کنید. قارچ‌های خرد شده، فلفل دلمه و هویج را نیز به تابه اضافه کنید تا همراه با بقیه مواد بپزد و کمی نرم شود. کمی از مزه مخلوط را بچشید و به مقدار لازم نمک، فلفل و ادویه دلخواهتان اضافه کنید. پس از این که آب اضافی مخلوط بخار شد، جعفری‌های خرد شده را به آن اضافه کنید و کمی هم بزنید سپس ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا سرد شود.

مرحله سوم

حالا در این مرحله باید روی یک سطح صاف را کمی آردپاشی کنید و خمیر نانوایی را روی آن سطح قرار دهید. خمیر را با دست کمی ورز دهید تا به دمای محیط برسد. سپس آن را با وردنه باز کنید تا نازک شود. هنگامی که خمیر به ضخامت مورد نظرتان رسید با قالب‌های دایره‌ای یا لبه لیوان یا پیاله، خمیر را به شکل دایره برش بزنید.

مرحله چهارم

اکنون وقت پر کردن خمیرها است. برای این کار حدود یک قاشق غذاخوری از مخلوط گوشت که آماده کردید را وسط هر دایره خمیری قرار دهید و به مقدار دلخواه روی آن پنیر پیتزا بریزید. برای بستن پیراشکی‌ها دو طرف خمیر را روی هم بیاورید و با فشار دست لبه‌های خمیر را ببندید. برای مطمئن شدن از باز نشدن خمیر در هنگام سرخ کردن پیراشکی، لبه‌های خمیر را پیچ دهید. همچنین می‌توانید با چنگال لبه‌های خمیر را فشار دهید تا باز نشود. به همین ترتیب همه خمیر‌ها را از مواد پر کنید و ببندید.

مرحله پنجم

یک قابلمه گود بردارید و داخل آن به مقدار لازم روغن مایع بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا روغن داخل آن گرم شود. وقتی که روغن داغ شد، پیراشکی‌ها را یکی یکی داخل قابلمه قرار دهید تا سرخ شود. پس از این که پیراشکی‌ها پف کردند و سرخ شدند، آن‌ها را با احتیاط از روغن خارج کنید و روی یک دستمال آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافی‌شان گرفته شود. پس از این که همه پیراشکی‌ها آماده‌ شدند، آن‌ها را داخل یک ظرف بگذارید سرو کنید. نوش جان!

منبع : کاله

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 4 )
  1. مطهره می گوید

    من درست کردم خیلی خوب شد ممنون بابت مطلب خوبی که گذاشتید

  2. فرشته می گوید

    خمیر خوبی میشه مرسی

  3. فرناز می گوید

    من رب نمیریزم چون مثل ماکارانی میشه

    1. شمیم می گوید

      آره درست میگی منم رب نمیریزم