مدال برنز علی هاشمی در بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا +عکس

0

علی هاشمی قهرمان سال ۲۰۱۷ جهان با رکورد ۱۸۴ یک ضرب، ۲۱۹ دوضرب و مجموع ۴۰۳ کیلوگرم مدال برنز گرفت و بر سکوی سوم بازی های آسیایی بسنده کرد.

علی هاشمی و محمدرضا براری روی تخته رفتند تا بتوانند بعد از کسب مدال طلای روز گذشته سهراب مرادی مدال های دیگر را به کارنامه وزنه برداری اضافه کنند.

محمدرضا براری در حرکت یکضرب با انتخاب وزنه ۱۷۶ کیلوگرمی کار خود را آغاز کرد؛ اما ۳ بار متوالی در مهار آن ناموفق بود تا خیلی زود اوت کند.

مدال آوران ایران قهرمان وزنه برداری عکس بازی های آسیایی دارنده مدال برنز بیوگرافی علی هاشمی (وزنه بردار) بازی های آسیایی 2018 اندونزی ایران در بازی های آسیایی اسامی ورزشکاران ایرانی اخبار وزنه برداری Ali Hashemi

در ادامه علی هاشمی روی تخته آمد و به ترتیب وزنه های ۱۷۷، ۱۸۱ و ۱۸۴ کیلوگرمی را با موفقیت ثبت کرد.

هاشمی در حرکت دوضرب ۲۱۹ کیلوگرم را برای بار اول درخواست کرد و در مهار آن موفق بود. در ادامه هاشمی ۲ بار نتوانست وزنه ۲۲۴ کیلوگرمی را بالای سر ببرد تا با مجموع ۴۰۳ کیلوگرم به کار خود پایان دهد.

روسلان از ازبکستان همانطور که پیش بینی می شد به مقام نخست رسید و در حرکت دوضرب رکورد بازی های آسیایی را هم جابجا کرد. بعد از او نیز وزنه بردار عراقی نقره گرفت.

علی هاشمی بعد از کسب مدال برنز در دسته ۱۰۵ کیلوگرم بازی های آسیایی اظهار داشت: ۲ تا وزنه از دست دادم و از این بابت خیلی ناراحت هستم. حداقل با بالا بردن این ۲ وزنه می توانستم نقره بگیرم. متاسفانه نتوانستم و فکر می کنم بدنم شل بود. اصلا از این نتیجه ای که به دست آوردم، راضی نیستم. خدا را شکر که مدال گرفتم؛ اما از این رکوردها رضایت ندارم.

وی درباره وزنه بردار عراقی که مدال نقره را کسب کرد، عنوان کرد: تکلیف روسلان که مشخص بود و همه می دانستند که او مدال طلا را می گیرد؛ اما نمی دانم درباره وزنه بردار عراقی چه بگویم. وزنه بردار عراقی بدنش کاملا آماده بود. من فقط نمی دانم در این چند روز به خاطر آب و هوا یا چیز دیگری بدنم شل کرده بود. نتوانستم آن چیزی که در تمرینات بودم را در تخته هم اجرا کنم. باز هم خدا را شکر می کنم که دست خالی برنگشتم.

وزنه بردار دسته ۱۰۵ کیلوگرم که قبل از این مسابقه قول داده بود برای ایران مدال می گیرد، گفت: خدا شاهد است که همه دعاهای مردم را اینجا حس کردم. مطمئن هستم که هنگام مسابقه مادرم قرآن به سرش گرفته بود و دعا می کرد. از این مدال راضی نبودم و دوست داشتم خوشرنگ تر باشد؛ اما روسلان را دیدید که چقدر خوب وزنه زد. او قهرمان المپیک است. البته من هم تلاش خودم را کردم.

او در پایان درباره اوت کردن محمدرضا براری هم گفت: براری در تمرینات رکوردهای خیلی بیشتر از این را هم زده بود. حس می کردم او بهتر از این ها کار کند؛ اما بدشانسی آورد. بدن وزنه برداران هر روز یک طور است و شاید امروز، روز براری نبود. برای محمدرضا خیلی ناراحت شدم چون دوست داشتم با هم روی سکو می رفتیم. من این مدالم را به مردم عزیز ایران تقدیم می کنم.

مدال آوران ایران قهرمان وزنه برداری عکس بازی های آسیایی دارنده مدال برنز بیوگرافی علی هاشمی (وزنه بردار) بازی های آسیایی 2018 اندونزی ایران در بازی های آسیایی اسامی ورزشکاران ایرانی اخبار وزنه برداری Ali Hashemi مدال آوران ایران قهرمان وزنه برداری عکس بازی های آسیایی دارنده مدال برنز بیوگرافی علی هاشمی (وزنه بردار) بازی های آسیایی 2018 اندونزی ایران در بازی های آسیایی اسامی ورزشکاران ایرانی اخبار وزنه برداری Ali Hashemi مدال آوران ایران قهرمان وزنه برداری عکس بازی های آسیایی دارنده مدال برنز بیوگرافی علی هاشمی (وزنه بردار) بازی های آسیایی 2018 اندونزی ایران در بازی های آسیایی اسامی ورزشکاران ایرانی اخبار وزنه برداری Ali Hashemi

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ