حجت الاسلام مصطفی رستمی کیست؟ +سوابق

0

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی طی حکمی حجت‌الاسلام مصطفی رستمی را به عنوان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها منصوب کردند.

متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجت‌الاسلام آقای شیخ مصطفی رستمی دامت توفیقاته

اکنون که پس از یک دوره فعالیت ارزشمند و پرثمر، جناب حجهالاسلام آقای محمدیان از ریاست نهاد نمایندگی در دانشگاهها کناره گیری کرده‌اند، ضمن تقدیر و تشکر فراوان از تلاش دلسوزانه و سلوک مهربانانه‌ی ایشان، جنابعالی را که از فضلای جوان و پرانگیزه و آشنا و مرتبط با محیط دانشگاه میباشید، به پیشنهاد شورای نهاد، به ریاست نهاد مزبور منصوب میکنم.

دانشگاه مهمترین مرکز تولید و گسترش و افزایش دانش و دانشمند است و همت و تعهّد و تلاش مبارک استادان و مدیران این مرکز حساس، ترسیم‌کننده‌ی چشم‌انداز آینده‌ی کشور و رقم‌زننده‌ی سرنوشت ملت است. حضور علمای دین و فضلای روشن بین حوزه‌های علوم دینی در کنار استاد و دانشجو و مدیر دانشگاهی، باید بتواند – به توفیق و هدایت الهی – خروجی مطلوب این تلاش مبارک و تعهّد اخلاقی را تضمین کند و دانشگاه را پرورشگاه انسانهای بزرگ و مدیران کارآمد آینده‌ی کشور و دانش آموختگان صالح و فرزانه و پُرکار و پُرنشاط سازد. انشاءالله.

لازم است مجموعه‌های مرتبط از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارتهای علوم و بهداشت و مدیران مؤسسات آموزش عالی حمایت و همکاری لازم را با این نهاد معمول دارند.

توفیق همگان را از خداوند متعال مسألت میکنم.

سیّدعلی خامنه‌ای

۱۲ شهریور ۱۳۹۷

***

نهاد رهبری در دانشگاهها حکم رهبر انقلاب بیوگرافی حجت الاسلام مصطفی رستمی انتصابات رهبری اخبار دانشگاه

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی در سال ۱۳۵۱ در روستای پیر شمس الدین اسد‌آباد به دنیا آمد.

در سال ۱۳۶۵ وارد حوزه علمیه قم است و در مدرسه امام صادق(ع) نیروگاه (خلخالی سابق) مشغول به تحصیل شد و از محضر اساتیدی همچون حجج اسلام: حیدرعلی ایوبی، امین دین، مظلومی، موحدی کاشانی، یزدی، و لمعه نزد آقایان آل‌غفور و یزدی و اصول معالم و اصول فقه نزد استاد ایوبی بهره جست.

از سال ۱۳۶۹ با عزیمت به مدرسه امام محمد باقر(ع) ادامه دروس مقدمات و سطح نزد آقایان آل غفور، مهدوی راد، رسائل و مکاسب نزد آقایان حسینی بوشهری، موسوی تهرانی، بیگدلی، عندلیب‌زاده همدانی، کفایه نزد آقایان دوزدوزانی و موسوی تهرانی گذراند.

تحصیلات خارج را از سال ۱۳۷۵ در محضر آقایان حضرات آیات سبحانی اصول و شیخ جواد تبریزی فقه و نوری همدانی و فاضل (ارمقاطعی) آغاز کرده است.

وی علاوه بر تحصیل، همکاری با پژوهشگاه دفتر مطالعات و تحقیقات مهم اسلامی دفتر تبلیغات در واحد نمایه‌سازی سپس اصطلاح‌نامه علوم اسلامی در بخش کنترل و نظارت و سپس آموزش و نظارت گروه‌های اصلاح‌نامه اخلاق اسلامی، علوم حدیث و کلام اسلامی را در کارنامه خود دارد.

همکاری با واحد پرسش و پاسخ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری را از سال ۱۳۸۰ (مرکز مشاوره و پاسخ دانشجویی ـ معاونت آموزشی و تبلیغ نهاد قم) آغاز کرد.

نهاد رهبری در دانشگاهها حکم رهبر انقلاب بیوگرافی حجت الاسلام مصطفی رستمی انتصابات رهبری اخبار دانشگاه

از دیگر سوابق علمی :

_ تحصیل رشته حقوق در دانشگاه مفید: ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۷
_ تحصیل کارشناسی حقوق بین‌الملل مفید: ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۰
_ تدریس در دانشگاه‌ها در دروس معارف ۱۳۸۱ به بعد در دانشگاه‌های آزاد اسلامی اراک ـ دانشگاه اراک ـ بوعلی سینا همدان ـ علوم پزشکی همدان.
_ تدریس حقوق (حقوق بین‌الملل عموم ـ خصوصی ـ سازمان‌های بین‌المللی و حقوق فقه) در دانشگاه‌های آزاد اسلامی اراک، پیام نور همدان، امام حسین(ع)
_ اشتغال به خارج اصول نزد استاد عندلیب‌زاده در همدان حوزه علمیه مرحوم آخوند ۱۳۸۵

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ