تسهیلات «موسسه اعتباری ملل» به ۹ نفر با نام خانوادگی «جوادی»؛ از ۵ میلیون تا ۱۴ میلیارد تومان +سند

0

یکی از سوالات و دغدغه های مهم مشتریان و سهامداران بانک ها و موسسات مالی در کشورمان، ضرورت رعایت عدالت و قوانین در زمینه اعطای تسهیلات و خدمات به اشخاص مختلف است که این مهم، هنگامی که مشتریان با موارد جزئی همچون عدم رعایت صف انتظار یا کلی تر مانند پرداخت وام های خاص مواجه می شوند، بیشتر نمود پیدا می کند.

بر همین اساس، بررسی صورت های مالی بانک ها از جهت فوق نیز برای رسانه ها و افکار عمومی اهمیت خاصی پیدا کرده است، مضاف بر اینکه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز با صدور بخشنامه ای در تاریخ ۲۵ آبان سال ۹۴، از حسابرسان خواسته است اطلاعات تسهیلات و تعهدات اشخاص وابسته به بانک ها همچون هیئت مدیره، شرکت های زیرمجموعه و بستگان مدیران ارشد بانک را به آنها اعلام کنند.

یکی از نهادهای مالی و اعتباری که در راستای این موضوع، مورد بررسی های صبحانه قرار گرفته، موسسه اعتباری ملل است که پیش از تغییر نام، سالها نام موسسه اعتباری عسکریه مشغول فعالیت بود.

از جمله موارد قابل توجهی که در صورت های مالی سال ۱۳۹۵ این موسسه که طی روزهای اخیر در دسترس سهامداران آن قرار گرفته، به چشم می خورد اعطای تسهیلات به افرادی با نام خانوادگی “جوادی” است که همسان با فامیل مدیرعامل و نایب رییس هیئت مدیره این موسسه یعنی سید امین جوادی است.

وام فوری موسسه ملل مدیرعامل موسسه ملل صبحانه آنلاین سید حمید جوادی کیست راز پولدار شدن دست های پشت پرده تسهیلات موسسه اعتباری ملل پشت پرده چه خبر افشاگری اخبار موسسه اعتباری ملل (عسکریه) اخبار بانکی آموزش وام میلیاردی آموزش دریافت وام کلان

طبق گزارش بازرس قانونی این موسسه که تسهیلات مذکور به افراد فوق را ذیل سرفصلی قرار داده که افراد دارای نسبت خانوادگی با اعضای هیئت مدیره یا خود آنها در آن دسته بندی می شوند، سید هادی جوادی، بی بی خدیجه جوادی، سید حسین جوادی، سید امین جوادی، زهرا جوادی، بتول جوادی، عبدالکریم جوادی، سید حمید جوادی و سید عباس جوادی اقدام به دریافت تسهیلات از موسسه ملل در سال ۹۵ کرده اند.

بر این اساس، ارقام درج شده برای این افراد نیز از مبالغی چون ۱۴۶ میلیارد ریال برای سید حمید جوادی تا رقم هایی چون ۵۰ میلیون ریال برای زهرا جوادی است و در سایر موارد نیز رقم هایی چون ۱ میلیارد ریال، ۱۱ میلیارد ریال و ۴۳ میلیارد ریال به چشم می خورد.

البته در این گزارش تاکید شده که اعطای تسهیلات مذکور مشمول مفاد ماده ۱۲۹ قانون تجارت نبوده و نحوه تعیین قیمت آن نیز با هیئت مدیره موسسه بوده است. هرچند که ستون مربوط به سود ناخالص معامله برای موسسه ملل، خالی است.

منبع : صبحانه آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ