عکس وحید مظلومین سلطان سکه در دادگاه +جزییات اتهامات

0

کیفرخواست وحید مظلومین و شرکایش به اتهام افساد فی‌الارض و اخلال در نظام اقتصادی و شبکه بانکی کشور از طریق قاچاق سکه و طلا به صورت کلان قرائت و شگردهای آنها در انجام این کار تشریح شد.

نماینده دادستان در بخشی از کیفرخواست صادر شده برای وحید مظلومین معروف به سلطان سکه گفت: وی بر اساس تجربیات و کسب اطلاعات از وکلا و مشاورین حقوقی کاملا مطلع است که چنانچه شواهدی از قاچاق ارز علیه او به دست آید شدیدا با او برخورد خواهد شد به همین دلیل به عوامل خود سپرده است که به این موضوع اعتراف نکنند.

وحید مظلومین سلطان سکه محمدرضا مظلومین کیست محمداسماعیل قاسمی کیست فرزانه مهر افزا کیست دلال سکه و طلا دادگاه مفسدان اقتصادی دادگاه انقلاب تهران حمید مظلومین کیست بیوگرافی وحید مظلومین بزرگترین مفسد اقتصادی اقدس مهرافزا کیست اسامی مفسدان اقتصادی اخبار بدون سانسور سیاسی اخبار بازار طلا و سکه

نماینده دادستان با اشاره به اینکه ۴۰،۵۰ نفر در داخل و خارج از کشور برای او کار می‌کنند گفت: وحید مظلومین با اتکا به احکام برائتی که قبلا برای او صادر شده شبهه دولتی و امنیتی بودن را برای افکار عمومی ایجاد کرده است.

وی در بخش دیگری از کیفرخواست با اشاره به اینکه سلطان سکه از طریق شرکا و عواملش از جمله محمد اسماعیل قاسمی بدون اینکه خودش در بازار حضور و فعالیت داشته باشد کارش را پیش می‌برده گفت: او ۱۵ میلیارد در یک روز عایدش شده است، ۱۷۰ هزار تراکنش در گروه او صورت گرفته که گردش آن ۱۴ هزار میلیارد تومان است و در این بین کمترین تراکنش‌ها برای حساب‌های خودش است.

در بخش دیگری از کیفرخواست وحید مظلومین آمده است که او از شیوه ارعاب، تهدید و تطمیع برای افتتاح حساب عوامل خود در بانک‌ها استفاده می‌کرده که همکاری رئیس و معاون یکی از شعب بانک مسکن از این دست است.

بنابر آنچه در کیفرخواست آمده و توسط نماینده دادستان قرائت شد وی به معلم خصوصی زبان فرزند خود نیز رحم نکرده و او را مجاب می‌کند که دو خط تلفن همراه تهیه و در اختیار او قرار دهد.

در کیفرخواست وحید مظلومین آمده است که شخصی به نام احسان فرزام‌نیا به محض دستگیری متهم ردیف اول اقدام به سوزاندن سیم‌کارت‌های تلفن و امحای اطلاعات موجود در فضای مجازی آنها می‌کرده و چند باری هم که خطوط تلفن همراه توسط پلیس فتا مجددا فعال شده است باز اقدام به سوزاندن آنها کرده است. وی در اقرارات خود گفته است که این کار را به تقاضای محمدرضا حاتمی یکی از کارمندان مظلومین انجام داده است.

نماینده دادستان در ادامه نام ۷ نفر از اعضای اصلی گروه وحید مظلومین را به شرح ذیل اعلام کرد:

وحید مظلومین سلطان سکه محمدرضا مظلومین کیست محمداسماعیل قاسمی کیست فرزانه مهر افزا کیست دلال سکه و طلا دادگاه مفسدان اقتصادی دادگاه انقلاب تهران حمید مظلومین کیست بیوگرافی وحید مظلومین بزرگترین مفسد اقتصادی اقدس مهرافزا کیست اسامی مفسدان اقتصادی اخبار بدون سانسور سیاسی اخبار بازار طلا و سکه

۱- وحید مظلومین ۲- محمد اسماعیل قاسمی ۳- محمدرضا مظلومین ۴- رضا مردمیدان ۵- اقدس مهرافزا ۶- فرزانه مهر افزا ۷- حسین مهر افزا

در کیفرخواست سلطان سکه آمده است که در اغلب موارد بین این افراد با ۴۱ متهم این گروه رابطه سببی و کارگری و کارمندی وجود دارد.

بنابر آنچه که در کیفرخواست آمده بیش از ۱۰ هزار تراکنش و ۳۲۰۰ سند بانکی در این پرونده مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است.

در حساب اقدس مهرافزا که پیرزنی ۷۱ ساله است ۳۵۰۰ میلیارد تومان گردش وجود دارد در حالیکه تا مرداد سال ۱۳۹۶ فعالیت نداشته و به یک باره این حجم از تراکنش در آن صورت گرفته است این حساب با شرکت‌های صادرات و واردات و صرافی‌ها مراودات گسترده داشته است و بیشتر این مراودات مربوط به نقاط مرزی کشور بوده است. همچنین مراوداتی از سوی اتباع عراقی با آن وجود داشته که همگی نشاندهنده قاچاق ارز است. این حساب همچنین ارتباطاتی با حساب‌های زنان خانه‌دار به قصد پولشویی داشته است.

در کیفرخواست آمده است که محمدرضا مظلومین با اینکه پول چرخان پدرش بوده اقرار کرده او مراودات ارزی گسترده‌ای با قاچاقچیان کالا و ارز و شرکت‌های واردات و صادرات داشته است.

همچنین در این کیفرخواست درخصوص حساب‌های حسین مظلومین برادرزاده وحید مظلومین آمده است که او موثرترین فرد در گروه و مسئول نظارت و کنترل دیگر افراد گروه بوده است. مراودات حساب او با مناطق مرزی بوده است.

در کیفرخواست در رابطه با اتهام‌های رضا مرد میدان که شاگرد مغازه محمد اسماعیل قاسمی بوده است گفته شده که او ۴ حساب داشته که در اختیار قاسمی بوده است و عمده مراودات او با افراد فعال در حوزه ارزی است.

درخصوص محمد اسماعیل قاسمی نیز در کیفرخواست آمده است که وی مشارکت و همکاری با وحید مظلومین را انکار می‌کند دقت در حساب‌های اقدس مهرافزا و فرزانه مهرافزا و همچنین تلفن‌ها و فضای مجازی آنها نشان می‌دهد که بین آنها ارتباط وجود دارد و مبلغ ۶۰ میلیارد و ۷۵۲ میلیون و ۲۵۷ هزار تومان به حساب تضامنی نامبردگان واریز شده است.

در کیفرخواست سلطان سکه از شاهین سیمرغ صبح و مجید عباس به عنوان شریک عراقی مظلومین نام برده شده است.

کیفرخواست وحید مظلومین تصریح دارد که هر چند وی منکر فعالیت گسترده در حوزه ارز است اما تشکیل شبکه و گروه سازمان یافته به طرح ماهرانه در حوزه سکه و ارز و فعالیت گسترده در این خصوص با توجه به شواهد و دلایل پرونده برای دادستانی محرز و مسجل است.

کیفرخواست در رابطه با احراز دلایل فعالیت سازمان یافته وحید مظلومین در حوزه قاچاق طلا و ارز نکات ذیل را مورد توجه قرار داده است:

۱- میزان ۸ هزار میلیارد گردش سال گذشته حساب‌های مرتبط با متهم نشان می‌دهد که این تراکنش‌ها نمی‌تواند صرفا برای معامله سکه و طلا باشد چرا که لازمه آن معامله ۹ تن طلا در سال و ۲۴۰۰ سکه در روز است.

۲- حساب‌های ارزی که به عنوان دم خروس از این پرونده بیرون زده است.

در کیفرخواست سلطان سکه آمده است که طبق تحقیقات وی را مرجع، مرشد و بزرگ بازار ارز و سکه می‌شناختند هیچ کس جرات تخطی از دستورات او را نداشته، نظامات این بازار را وی تعیین می‌کرده و او را با لقب ملا و اخیرا با لقب سلطان می‌شناختند.

نماینده دادستان در قرائت این بخش از کیفرخواست افزود: وحید مظلومین در هنگام دستگیری به ماموران گفته است بروید و افتخار کنید که مرا که سلطان سکه و ارز هستم دستگیر کرده‌اید.

در کیفرخواست معاملات فردایی که به صورت کاغذی، شفاهی و بدون سکه انجام می‌شود به عنوان یکی دیگر از فعالیت‌های غیرمجاز وحید مظلومی عنوان شده است و در این رابطه آمده که این معاملات شبیه قمار است و سود آن مابه‌التفاوت قیمت سکه در زمان قرار شفاهی فروش و زمان تحویل است که افراد بسیاری از این روش خسات دیده‌اند.

بنا بر آنچه در کیفرخواست عنوان شد قاچاق ارز در این پرونده از طریق قاچاقچیان کالا، فعالان ارزی و صرافان مناطق آزاد تجاری و مناطق مرزی و شرکت‌های صادرات و واردات انجام می‌شده است.

نماینده دادستان در ادامه قرائت کفیرخواست با اشاره به اینکه مدارک ارتباط با دشمن خارجی در این پرونده فعلا به دست نیامده است گفت: این احتمال وجود دارد و تحقیقات در این بخش در حال ادامه است.

نماینده دادستان در بخش دیگری از کیفرخواست با اشاره به اینکه وحید مظلومین نسبت به عمل خود و وضعیت اقتصادی کشور آگاهی کامل داشته است افزود: اقدامات آنها در حد افساد فی‌الارض برای دادستانی مسلم شده است.

وی سپس عنوان اتهامی وحید مظلومین را افساد فی‌الارض از طریق سردستگی و تشکیل شبکه فساد اقتصادی و اخلال در شبکه پولی و بانکی کشور از طریق قاچاق عمده سکه و ارز در حد کلان اعلام کرد.

طبق کیفرخواست اتهام محمد اسماعیل قاسمی افساد فی‌الارض از طریق تشکیل شبکه فساد اقتصادی و اخلال در شبکه پولی و بانکی کشور از طریق قاچاق عمده سکه و ارز در حد کلان اعلام شده است.

مجید عطریانی دیگر متهم این پرونده نیز متهم است به مشارکت در تشکیل شبکه فساد اقتصادی و اخلال در شبکه پولی و بانکی کشور از طریق قاچاق عمده سکه و ارز.

عنوان اتهامی رامین تاجیک نیز مشاور مجید عطریانی مشارکت در تشکیل شبکه فساد اقتصادی و اخلال در شبکه پولی و بانکی کشور از طریق قاچاق عمده سکه و ارز در حد کلان.

بنابر آنچه که در کیفرخواست آمده است حسین مظلومین دیگر متهم پرونده در خارج از کشور حضور دارد و محمدرضا مظلومین نیز متواری است.

حساب‌های اقدس و فرزانه مهرافزا و شاهین سیمرغ در اختیار حسین مظلومین بوده و محمدرضا مظلومین نیز به جعل اسناد و امضا می‌پرداخته است.

نصرالله دارایی نیز دیگر متهم این پرونده فعلا متواری است.

***

مرتضی تورک در نخستین جلسه محاکمه وحید مظلومین معروف به سلطان سکه و باند وی در شعبه دوم رسیدگی به پرونده‌های اخلال گران اقتصادی اخیر که به ریاست قاضی سیداحمد زرگر در دادگاه انقلاب برگزار شد، اظهار کرد: از همان روزهای پیروزی انقلاب، دشمنان انقلاب برای به زانو درآوردن و شکست ملت از هیچ اقدامی فروگذار نکردند.

وی اضافه کرد: پس از ناامیدی دشمن در ۸ سال جنگ تحمیلی راهکار را در عرصه فرهنگی دیدند و چندین سال هجمه‌های فرهنگی شدیدی را به کار بردند و پس از سرافکندگی در این حوزه راهکار را در جنگ اقتصادی یافتند.

معاون دادستان تهران افزود: دشمن در عرصه جنگ اقتصادی با امید واهی سخت‌ترین برنامه‌ها را به کار بست و در این مسیر اعمال تحریم‌ها و ایجاد التهابات اقتصادی، نفوذ در شبکه‌های مختلف اقتصادی و سایر اقدامات در دستور کار دشمن قرار گرفت و البته همواره نیز با شکست و ناامیدی مواجه شدند ولی این اقدامات هزینه‌هایی را برای کشور و مردم به همراه داشت.

تورک ایجاد یأس و ناامیدی و بی اعتمادی مردم نسبت به نظام هدف دشمن در عرصه جنگ اقتصادی دانست و گفت: دشمن برای اجرای برنامه های خود نیاز به پیاده نظام داخلی داشت تا به کارگیری اشخاص معاند یا ساده اندیش برنامه خود را به اجرا درآورد و متأسفانه برخی از افراد آگاهانه یا ناآگاهانه با انجام برخی اقدامات مانند تبانی، احتکار، گران فروشی و اخلال در نظام پولی و بانکی کشور آب به آسیاب دشمن ریختند؛ عده‌ای که عامدانه در این مسیر گام برمی‌دارند و منافع شخصی خود را برهر چیز دیگری ترجیح می‌دهند و به هیچ وجه نیز حاضر به بازگشت نیستند که از جمله این افراد اشخاص مطرح در این پرونده هستند.

وی ادامه داد: این افراد در همه دوره‌های گذشته و دهه های ۷۰ و ۸۰ به دنبال صید ماهی از آب گل آلود دشمن بودند و با ترفندها و بالا  و پایین کردن قیمت ارز و سکه به طور عمده و کلان و در اختیار داشتن منابع خبری از مراجع تصمیم ساز در بازار اخلال ایجاد و میلیون‌ها نفر را دچار خسران می‌کردند.

سرپرست دادسرای جرائم پولی و بانکی به نحوه فعالیت وحید مظلومین سردسته این باند و اعضای آن پرداخت و گفت: وحید مظلومین فرزند حبیب الله متولد ۱۳۴۱ فردی است که سالها در بازار ارز و سکه تهران فعالیت داشته و در سال ۷۱ نیز که بازار سکه و ارز با التهاب مواجه شد به عنوان یکی از عوامل دخیل در این اخلال بازداشت می‌شود و مدتی نیز در بازداشت می‌ماند.

تورک اضافه کرد: بعد از آن مجددا در ایام نابسامانی بازار ارز در سال ۹۰ و ۹۱ و حوادث اقتصادی آن سالها وحید مظلومین به عنوان یکی از ارکان و عوامل اخلال در نظام ارزی کشور بازداشت و ۷ ماه در بازداشت می‌ماند و پرونده مهمی در آن سال برای وی تشکیل می‌شود.

وی گفت: به حکایت پرونده‌ای که در آن زمان در شعبه ۳ بازپرسی دادسرای ناحیه ۲۲ تشکیل شده بود، وحید مظلومین در تاریخ ۲۱ مهر ۱۳۹۱ در حال خروج غیرقانونی و فرار از کشور در مرز مریوان توسط وزارت اطلاعات دستگیر و بازداشت می‌شود و در همان روز خانمی به نام ندا بهرامی در فرودگاه دستگیر می‌شود و بعد از تحقیقات مشخص می‌شود که ندا بهرامی صرافی داشته و صرافی خود را در تهران در اختیار وحید مظلومین قرار داده بود و مظلومین روزانه یک تا دو میلیون دلار به کشور وارد می‌کرد و می‌فروخته است.

معاون دادستان تهران گفت: در تحقیقات مشخص می‌شود که مظلومین یکی از اعضای باند روزچنگ‌ها بوده که اتهام آنها رسیدگی شده و هم اکنون به زندان به سر می‌برند. گردش مالی ۴ حساب مظلومین در آن سال بیش از یک هزار میلیارد تومان بوده و به ندا بهرامی نیز بابت این خوش خدمتی دو میلیارد تومان پرداخت می‌کند.

وی یادآور شد: پس از بازداشت نامبرده در آن سال پرونده به دادگاه با وساطت بانک مرکزی و دفاع نابه جا از اقدامات مظلومین منجر به صدور حکم برائت برای مظلومین می‌شود و تلاشهای دادستانی در اعتراض به احکام صادره نیز به نتیجه نمی‌رسد.

سرپرست دادسرای جرائم پولی و بانکی گفت: یکی از مدیران ارشد بانک مرکزی با وحید مظلومی ارتباط تنگاتنگ داشته و در همان زمان وی را به عنوان رابط و عامل بانک مرکزی به دادگاه معرفی کرده است که این فرد بعد از بازنشستگی و دایر کردن صرافی خدمات شایانی را به باند و شبکه وحید مظلومین ارائه می‌کند و هم اکنون نیز تحت تعقیب قرار دارد.

تورک ادامه داد: مظلومین به تمام مسائل حوزه فعالیت خود و همچنین ضعفهای اطلاعاتی و قضایی در جمع آوری اطلاعات و جرم بودن  و نبودن اعمال آشنا بوده همین امر منجر شده کارشناسان این پرونده به عنوان یکی از پرونده‌های پیچیده معرفی کنند.

وی افزود: در پاییز و زمستان سال گذشته نیز که نوسانات قیمت ارز و سکه در بازار ایجاد شد بانک مرکزی در تاریخ ۲۳ بهمن سال ۹۶ اسامی اشخاصی که در بازار ارز و سکه اخلال ایجاد می‌کردند ارائه کرد که در بین این اسامی نام وحید مظلومین و محمداسماعیل قاسمی به چشم می‌خورد.

معاون دادستان تهران تصریح کرد: بعد از آن دستورات قضایی لازم از ناحیه دادسرا صادر شد و محمدرضا مظلومین (پسر وحید مظلومین) در تاریخ در تاریخ ۲۵ بهمن ۹۶ در حالیکه مقادیر قابل توجهی حواله‌های غیرمجاز ارزی همراه داشت شناسایی و دستگیر می‌شود. نامبرده پس از بازداشت در اختیار مأموران وزارت اطلاعات قرار می‌گیرد و در بازجویی ها می‌گوید که فقط در سکه حضور داشته و در بررسی حسابهای بانکی نامبرده، حساب اعضای فعال در بازار ارز با حساب محمدرضا مظلومین ارتباط تنگاتنگ داشته است.

تورک تصریح کرد: متهم عضو یک شبکه سازمان یافته قاچاق ارز بوده و با راهنمایی و هدایت پدرش و فردی به نام شاهین سیمرغ اقدام به قاچاق عمده ارز می‌کرده است. در زمان افتتاح حساب برای فردی به نام شاهین سیمرغ شماره همراه محمدرضا مظلومین به بانک داده می‌شود و تمام تراکنش‌های شاهین سیمرغ به دست مظلومین می‌رسیده است.

سرپرست دادسرای جرائم پولی و بانکی افزود: وحید مظلومین که رهبری این گروه را برعهده دارد همزمان در کنار فعالیتهای غیرمجاز ارزی، به فعالیت در بازار سکه و طلا به عنوان پوشش مبادرت می‌کند. و فعالیت‌های ارزی خود را با استفاده از حسابهای بانکی اقوام و کارگران خود که به آنها اعتماد دارد انجام می‌دهد. حساب بانکی اقدس مهرافزا عمه همسر خود را که زنی خانه دار و ۷۰ ساله است در اختیار محمداسماعیل قاسمی قرار می دهد و محمدرضا مظلومین با استفاده از حسابهای شاهین سیمرغ نوه اقدس مهرافزا فعالیت می‌کند که تراکنش این حسابها ۸۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال ثبت شده است.

تورک به دستگیری وحید مظلومین در تاریخ ۱۱ تیر سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: وحید مظلومین که می دانست نیروهای اطلاعاتی به سراغ وی می آیند تمام اسناد و ادله جرم را تا جایی که می‌توانسته از بین می‌برد و در تاریخ ۲۰ خرداد سال ۹۷ محمدرضا مظلومین با وثیقه آزاد می شود و هرآنچه در بازجویی ها دستگیرش شده در اختیار پدرش قرار می دهد و هم اکنون نیز متواریست.

وی گفت: وحید مظلومین در جلسات بازجویی می‌گوید از سال ۹۲ به بعد اگر کسی یک دلار به من فروخته یا اگر از کسی یک دلار خریده‌ام رسید بدهند قبول می‌کنم. او می‌گوید که روزانه حداقل ۵۰۰ عدد سکه طلا به ارزش یک میلیارد تومان که در هفته هفت میلیارد تومان می‌شود در بازار خرید و فروش می‌کرده است. فروش سکه ها نیز توسط سه نفر از کارمندانش انجام می‌شده است.

معاون دادستان تهران با بیان اینکه وحید مظلومین با محمداسماعیل قاسمی ارتباط کاری داشته است افزود: در سال ۹۶ و در اوج التهابات نواسانات بازار ارز محمد اسماعیل قاسمی به عنوان یکی از اعضای اخلال گر بازار ارز شناسایی و دستگیر شده بود و در بازجویی ها خرید سکه و طلا به نام وحید مظلومین را اعتراف کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ