از پیشرفت پتروشیمی گلستان چه خبر؟

2

ساخت مجتمع پتروشیمی گلستان مصوبه هیأت وزیران در سفر اول هیأت دولت نهم به گلستان در سال ۸۴ بود و در آذر سال ۸۵ کلنگ این مصوبه مهم با حضور مسئولان عالی وزارت نفت به زمین زده شد.

بیش از ۹۴ هزار گلستانی و غیرگلستانی با استقبال باورنکردنی از سهام شرکت پتروشیمی گلستان وارد میدان شدند. حضور پرشور مردم در این طرح نشان از آن بود که آن‌ها به حرف‌ها و وعده‌های دولتمردان وقت اعتماد داشتند اما گذشت ۱۰ سال از مصوبه و به سر انجام نرسیدن آن باعث نارضایتی آن‌ها شده است.

سهامداران پتروشیمی گلستان تحلیل پتروشیمی گلستان پروژه های نیمه تمام کشور پتروشیمی گلستان بورس نیوز اخبار مهم بورس اخبار گلستان اخبار گرگان اخبار پتروشیمی

خیلی از افراد مانند من فکر می‌کردند که با خرید این سهام می‌توانند در یک طرح مطمئن برای آینده خود و فرزندان سرمایه گذاری کنند اما تاکنون هیچ سودی بعد از گذشت چندین سال به ما تعلق نگرفته است.دولت و مسئولان با روند کند خود در اجرای این طرح بذر بی اعتمادی را در دل هزاران نفر پاشیدند.

وقتی دولت ( دولت احمدی نژاد) با جدیت اعلام کرد این طرح بعد از ۲ سال به بهره برداری می‌رسد افراد زیادی برای پذیره نویسی سهام اقدام کردند و این نشان از اعتماد مردم به دولت بود.اما بعد از گذشت این چند سال هر روز مسئولان حرف و سخن جدیدی بیان می‌کنند. آن زمان تبلیغات زیادی برای خرید این سهام در تلویزیون و رسانه‌ها می‌شد و مسئولان قول داده بودند با بهره‌برداری از این طرح برای جوانان اشتغال و برای استان آبادانی فراهم خواهد شد.

** تیرماه ۱۳۹۷

استاندار گلستان از پیگیری وزیر کشور و معاون اقتصادی وزارتخانه به موضوع پتروشیمی گلستان خبر داد و گفت: وضعیت پتروشیمی گلستان تا ۶ ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود.

سید مناف هاشمی عصر یکشنبه در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: وزارت کشور موضوعات و مباحث مختلفی را در کشور دنبال می‌کند اما در ۱۰ سال گذشته وضعیت پتروشیمی گلستان از وزارت کشور منتقل و مطالبه نشده بود.

وی با بیان این‌که حل موضوع پتروشیمی گلستان تنها یکی از هزار موضوعی است که وزارت کشور پیگیر آن است، افزود: بعد از نشست با آقای نوروززاده، مدیر پتروشیمی کشور و سه تا چهار جلسه با اعضای هیئت مدیره پتروشیمی موضوع پترروشیمی استان را به وزیر کشور منتقل کردیم چرا که معتقد هستیم سکوت در مورد این موضوع ظلم به مردم است.

استاندار گلستان با اشاره به این‌که نمی‌دانیم در نهایت مشکل پتروشیمی گلستان حل می‌شود یا نه، ادامه داد: ۹۵ هزار نفر ۱۰ سال است سهام پتروشیمی گلستان را خریداری کرده‌اند و ما وظیفه داریم تا قبل از آن‌که این موضوع به یک آسیب اجتماعی تبدیل شود برای آن چاره اندیشی کنیم.

وی اضافه کرد: موضوع پتروشیمی گلستان به وزیر کشور منتقل شده و معاون اقتصادی وزیر کشور موضوعاتی همچون پتروشیمی گلستان را که بار اجتماعی دارد، پیگیری می‌کند.

هاشمی با بیان این‌که پتروشیمی گلستان تا ۶ ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود، تصریح کرد: تعیین تکلیف به معنای حل مسئله نیست بلکه به دنبال راهکاری هستیم که مردم به حق و حقوق خود برسند.

وی بیان کرد: یکی از راهکارها فروش کل سهمام پتروشیمی گلستان به سرمایه گذار جدید و قدرتمند است و راهکار دیگر آن هم اصلاح و کوچک کردن پروژه و تغییر خوراک آن است.

استاندار گلستان با اشاره به این که اجرای ۱۰۰ موضوع مهم و محوری در مدت چهار سال در دستور کار قرار دارد، گفت: پتروشیمی گلستان سخت ترین پروژه استان است و امیدواریم بتوانیم به زودی به راهکار مناسبی برای حل آن برسیم.

درباره ما شرکت صنایع پتروشیمی گلستان

شرکت صنایع پتروشیمی گلستان بصورت سهامی عام از سال ۱۳۸۶ در تاریخ ۸۶/۰۱/۲۲ در اداره ثبت شرکتهای شهرستان گرگان تحت شماره ۵۷۵۷ ثبت و با هدف تولید سالیانه ۶۷۷ هزار تن آمونیاک و ۱۰۳۷ هزار تن اوره با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی فعالیت خود را با موضوع احداث، راه اندازی وبهره برداری کارخانجات صنعتی محصولات پتروشیمی وتبدیل کلیه مواد پتروشیمیائی و فرآورده های فرعی و مشتقات آنها و همچنین انجام کلیه فعالیت های تولیدی، صنعتی، بازرگانی، مالی و اغتباری آغاز نمود. زمین در نظر گرفته شده برای هدف مذکور به مساحت تقریبی ۳۰۰ هکتار در حد فاصل ۳۰ کیلومتری شهرستان گرگان ، سه راه گمیشان ، جاده اینچه برون حد فاصل ۱۵ کیلومتری شهرستان آق قلا در دست احداث می باشد.

تولید این مجتمع اوره و آمونیاک بوده و ظرفیت تولید سالیانه آن ۱۰۷۳ هزار تن اوره و ۶۷۷ هزار تن آمونیاک می باشد . بخش عمدهای از آمونیاک تولیدی برای تولید اوره در داخل مجتمع مصرف شده و ۷۴ هزار تن به صورت مازاد برای عرضه مستقیم به بازار در نظر گرفته شده است. عمده ترین کاربرد آمونیاک در تولید انواع کودهای شیمیایی است و آن را می توان هم به صورت مستقیم به عنوان کود شیمیایی به کار برد و همچنین در تولید مواد مانند نیترات آمونیوم ، سولفات آمونیوم ، مونو امونیوم فسفات ، دی آمونیوم فسفات و اورهو دئیگر کودهای شیمیایی از آن استفاده نمود. برخی دیگر از کاربردهای جزئی آمونیاک در تولید موادی مانند : لاستیک ، کائوچو ، بازیافت آب ، تولید کاغذ و مقوا، تهیه پودرهای شستشو و صنایع چرم و پارچه می باشد. بزرگترین بازار مصرف اوره کودهای شیمیایی (جامد و مایع ) می باشد .

اوره هم به صورت یک محصول نهایی و هم به صورت یک ماده واسطه در تولید کود استفاده می گردد. علاوه بر مصرف مستقیم آن در کود های شیمیایی ، این ماده در تولید محلول های نیتروژنی و نیز در اختلاط میکانیکی کودهای جامد نیز مورد مصرف دارد. از موارد دیگر کاربرد اوره می توان به فورم اوره ها (urea forms) ، اوره مایع ، رزین های اوره – فرمالئید ،چسب ها ، صنعت کاغذ، خوراک دام، ملامین،تولید اسید سولفامیک و نمک آمونیوم آن ،جداسازی نرمال پارافین ها از برش های هیدروکربنی و غیره اشاره نمود.

سهامداران پتروشیمی گلستان

شرکت بازرگانی کام یاب گلستان – سهامی خاص ۴۷ M ۹.۹۳۰
شرکت خدماتی فنی صنعتی بازرگانی پترودشت گلستان ۳۰ M ۶.۳۱۰
بانک صادرات ایران ۱۳ M ۲.۷۳۰
شخص حقیقی ۱۰ M ۲.۱۵۰
شخص حقیقی ۷ M ۱.۴۲۰
شرکت صنایع غذایی عالیاگلستان ۶ M ۱.۲۷۰

مدیر عامل :

نام مدیر عامل کد ملی مدرک تحصیلی
اردشیر حسامی ۴۸۴۹۵۷۷۶۲۸ کارشناسی ارشد EMBA

سهامداران پتروشیمی گلستان تحلیل پتروشیمی گلستان پروژه های نیمه تمام کشور پتروشیمی گلستان بورس نیوز اخبار مهم بورس اخبار گلستان اخبار گرگان اخبار پتروشیمی

اسامی اعضای هیئت مدیره:

نام عضو شمارۀ ثبت /کد ملی نام نماینده قبلی نام نماینده کد ملی سمت موظف/غیر موظف
شرکت بازرگانی کام یاب کام گلستان (سهامی خاص) ۳۰۹۵ الطفات کامیاب الطفات کامیاب ۶۰۲۹۶۷۱۳۷۵ رئیس هیئت مدیره غیر موظف
شرکت آروند بنای ورکان(شرکت زرین باف کام گلستان (سهامی خاص)) ۴۰۵۱ محمد رضا رضا شاطری محمد رضا رضا شاطری ۲۰۳۱۴۵۴۳۲۳ عضو هیئت مدیره غیر موظف
شرکت سرمایه گذاری اقتصادکارآمدگلستان ۶۶۴۴ ناد علی نوچمنی ناد علی نوچمنی ۲۱۲۲۳۴۲۳۷۴ عضو هیئت مدیره غیر موظف
بانک صادرات ایران ۳۸۳۳ علی جوانمردی وزیری عبدالحسین آل کثیر ۵۲۶۹۳۸۳۸۵۳ عضو هیئت مدیره غیر موظف
شرکت خدماتی فنی صنعتی و بازرگانی پترودشت گلستان ۶۳۳۳ یداله وفایی علاءالدین حیدری ۲۷۵۳۴۸۴۵۹۷ نایب رئیس هیئت مدیره غیر موظف

شماره تماس : ۰۱۷۳۲۵۳۸۰۴۲

نشانی امور سهام :

استان گلستان- گرگان- بلوار ناهار خوارن – عدالت ۹۵- ساختمان دوم سمت راست

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. صمد می گوید

    از روزی که این سهام را خریدم تا به امروز یک ریال سود نگرفتم. حتی بخود زحمت نمیدهند یک پیام بدهند بگویند چه خبر هست. یک آجر روی آجر گذاشته شده ؟ در بازار هم حتی زیر قیمت ۱۵ سال قبل هم خریدار ندارد.

  2. عیدمحمریاضی می گوید

    لطفاالطفا اطلاع رسانی و سایت رابازکنید