وعده ازدواج موقت، شگرد کلاهبردار اینترنتی

0
رئیس پلیس فتای استان البرز از دستگیری کلاهبردار اینترنتی که با وعده ازدواج موقت در فضای مجازی پسران جوان را فریب می‌داد، خبر داد.
 سرهنگ نیکنام در تشریح جزئیات این خبر گفت: کارشناسان این پلیس در پی رصد سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی به صفحه‌ای برخوردند که در آن دختر جوانی با دادن مشخصات ظاهری، سن، ارسال شماره تماس و شماره حساب با وعده ازدواج موقت از افراد جوان، کلاهبرداری می‌کرد.
موبایل ازدواج موقت متقاضی ازدواج موقت قیمت ازدواج موقت شماره ازدواج موقت سایت ازدواج موقت ثبت نام ازدواج موقت ازدواج موقت آموزش ازدواج موقت

نیکنام افزود: ماموران پلیس فتا با بررسی‌های فنی و با استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی، شناسایی فرد مذکور را در دستور کار خود قرار دادند و سرانجام مخفی‌گاه وی را شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی و تحت نظر قرار دادن محل اختفای وی، متهم را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

وی گفت: متهم در بازجویی‌های ماموران در ابتدا منکر جرم خود شد اما در مواجهه با مدارک موجود به ناچار لب به اعتراف گشود و اذعان داشت که مدتی پیش با هدف کلاهبرداری از جوانان از طریق فضای مجازی با آنها ارتباط برقرار کرده و پس از جلب اعتماد مخاطبان از آنها کلاهبرداری می‌کرده است.

نیکنام ادامه داد: متهم با دادن شماره حساب خود از کاربران سایت می‌خواست تا در ازای ازدواج موقت مبالغی وجه نقد از ۱۰۰تا ۳۰۰ هزار تومان به حساب وی واریز کنند و پس از دریافت مبلغ درخواستی روابط اینترنتی را با طمعه‌های خود قطع می‌کرد.

رئیس پلیس فتای استان البرز با اعلام اینکه افراد سودجو با راه‌اندازی صفحه‌های غیر اخلاقی در شبکه‌های اجتماعی و دادن وعده‌هایی در خصوص ازدواج دائم یا موقت و دوستی‌های غیر اخلاقی از کاربران کلاهبرداری کرده و باعث رواج فساد در جامعه می‌شوند، به شهروندان توصیه کرد ضمن پایبندی به اصول شرعی و اخلاقی از ورود به شبکه‌های اجتماعی که با عث تخریب افکار آنها شده و گسست زندگی فردی و اجتماعی آنها را به دنبال دارد خودداری کرده و فریب وعده‌های دروغین شیادان اینترنتی را نخورند.

ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ