قیمت سفته در سال ۹۷ چقدر است؟ نحوه محاسبه چگونه است؟

0

محاسبه قیمت سفته ، قیمت سفته سال ۹۷ ، قیمت سفته در سال ۹۷ بانک ملی ، جدول قیمت سفته ، قیمت سفته بانک ملی امروز

جدول قیمت سفته در سال ۹۷

سفته یا فته طلب یک سند تجاری است که امروزه مورد استفاده بسیاری از افراد اعم از بازرگانان و غیر بازرگانان قرار می گیرد . بسیاری از ما وقتی برای کار به سازمانی مراجعه می کنیم از ما سفته می خواهند و یا حتی برخی دانشگاه ها نیز به هنگام ثبت نام ، از دانشجویان برای مدت تحصیل سفته دریافت می کنند . سفته سند بسیار مهمی است . افراد باید از قوانین و مقررات حاکم بر این سند تجاری اطلاعات کافی را داشته باشند . این عدم آگاهی ممکن است منجر به ضرر وزیان های مادی باشد . از این رو افراد با نحوه صدور سفته آشنا باشند . علاوه بر این موضوع مهم دیگری که درباره سفته وجود دارد ، قیمت سفته است .

نحوه تعیین قیمت سفته

تعیین قیمت سفته توسط مجلس تصویب می شود . قیمت سفته تا سال ۹۴ به ازای هر یک میلیون تومان سفته ، ۳ هزار تومان بوده است ولی با مصوبه مجلس از سال ۹۵ به بعد به ازای هر یک میلیون تومان سفته ، ۵۰۰ تومان است . با پایین آمدن قیمت سفته ، باعث شد تا چاپ کردن سفته دیگر مقرون به صرفه نباشد . از این رو سفته ها مخصوصا سفته ها با قیمت پایین کمتر از گذشته چاپ می شوند و بیشتر سفته های در دسترس ، معمولا سفته های با نرخ بالا هستند .

محاسبه قیمت سفته قیمت سفته بانک ملی دنیای اقتصاد اطلاعات عمومی روز اخبار بانکی

قیمت سفته در سال ۹۶ و ۹۷

گفتیم که سال ۹۵ به بعد نرخ سفته به ازای هر یک میلیون تومان از ۳ هزار تومان به ۵۰۰ تومان کاهش پردا کرد . از این رو نرخ سفته در سال ۹۷ به ترتیب زیر است :

نرخ فروش سفته  مبلغ اسمی سفته
   ۵۰۰ تومان  ۱ میلیون تومان
 ۷۵۰ تومان ۱.۵ میلیون تومان
 ۱۰۰۰ تومان ۲ میلیون تومان
 ۱۲۵۰ تومان ۲.۵ میلیون تومان
 ۲۵۰۰ تومان ۵ میلیون تومان
 ۵۰۰۰ تومان ۱۰ میلیون تومان
 ۱۰۰۰۰ تومان ۲۰ میلیون تومان
 ۲۵۰۰۰ تومان ۵۰ میلیون تومان
 ۵۰۰۰۰ تومان ۱۰۰ میلیون تومان
 ۷۵۰۰۰ تومان ۱۵۰ میلیون تومان

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ