گواهینامه مشروط چیست؟

0

نحوه اخذ و تمدید گواهینامه های مشروط رانندگی چگونه است؟

سرهنگ ناصر میکائیلی گفت:  تعدادی از شهروندان که برای اخذ و یا تمدید گواهینامه رانندگی اقدام می کنند به علت عدم آگاهی از نحوه و همچنین شرایط اقدام با مشکل مواجه می شوند که آشنایی با چگونگی روند کار می تواند در این خصوص ، روند اقدام را تسهیل کند.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی افزود: تعدادی از شهروندان با مراجعه به پزشک معاین جهت اخذ و یا تمدید گواهینامه به علت داشتن مشکلات جسمی و حرکتی و غیره، الزاما باید گواهینامه مشروط دریافت کنند. لذا پزشک معاین با بررسی وضعیت جسمانی متقاضی در صورت داشتن مشکلات جسمی و غیره نسبت به معرفی آنها به کمیسیون بهداری اقدام می کند.

وی ادامه داد: فرد متقاضی باید به کمیسیون مربوطه مراجعه و پس از اخذ نظرات کمیسیون جهت ثبت نظریه کمیسیون پزشکی مراجعه کند.

وی گفت: متقاضی باید به آموزشگاه های رانندگی محل ثبت نام نسبت به ثبت نظریه کمیسیون پزشکی در سیستم صدور گواهینامه اقدام کند و پس از تکمیل پرونده به دایره صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی واقع در شهرک آزمایش تبریز مراجعه کند.

سرهنگ ناصر میکائیلی تشریح کرد: متقاضیان فوق با مراجعه به دایره صدورگواهینامه توسط افسران کارشناس عالی تصادفات و امور فنی وضعیت جسمانی و نتیجه معاینات پزشکی آنها بررسی می شود و چگونگی استفاده از وسیله نقلیه با محدودیت های لازم برای آنان در پرونده مربوطه ثبت و در سیستم صدور گواهینامه درج می شود و پس از اتمام مراحل کار جهت تکمیل مراحل بعدی به آموزشگاه مربوطه و یا پلیس +۱۰ اعزام می شوند.

وی خاطرنشان کرد: انجام روند فوق موجب می شود که اقدامات اخذ و یا تعویض گواهینامه رانندگی به سهولت و در کمترین زمان ممکن انجام شود .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ