هزینه خرید سیسمونی نوزاد چقدر است؟ +لیست قیمت

1

قیمت سیسمونی کامل نوزاد سال ۹۷

پس از تهیه جهیزیه و تکمیل آن شاید خانواده دغدغه دیگری جز تکمیل و تهیه سیسمونی نداشته باشند.  هرچند نمی توان هزینه سیسمونی را با جهیزیه مقایسه کرد اما ممکن است این  گروه کالایی هم بار تازه ای بر دوش خانواده ها باشد. در رسم و رسوم ایرانی پس از تایید خبر بارداری یک خانم مهمترین اقدام خانواده تهیه و تدارک ملزومات سیسمونی برای نوزاد است. سیسمونی در لغت شامل لباس، لوازم خواب و حمام نوزاد اول است که بر اساس رسوم ایرانیان خانواده مادر برای فرزند اول زوج جوان آن را تهیه کرده و در ماه هفتم به خانه دخترشان می فرستند. با گذشت زمان لوازم دیگری مانند انواع اسباب بازی، سرویس خواب و  تخت و کمد هم به آن اضافه شده اند. البته  گسترده تر کردن دامنه محصولات به بودجه و موقعیت خانواده بستگی دارد. گزارش پیش رو تلاش می کند تا نشان دهد برای خرید یک سیسمونی متوسط  چه میزان باید هزینه کرد.

لیست سیسمونی ضروری قیمت لوازم خانگی قیمت لباس نوزاد قیمت گهواره نوزاد قیمت کریر نوزاد قیمت کالسکه بچه قیمت سیسمونی قیمت سرویس تخت خواب قیمت روروئک قیمت تخت و کمد نوزاد راهنمای خرید لوازم خانگی راهنمای خرید بهترین سیسمونی

در وهله اول باید لیستی از ملزومات تهیه کرده و سپس نسبت به خرید آن اقدام کرد.  گروه های کالایی مورد نیاز در سیسمونی عبارتند از اسباب بازی ها، لباس  نوزادی در سایزهای مختلف، سرویس خواب، تخت و کمد، کریر و روروئک، سرویس حمام و…

در خرید یک سیسمونی متوسط دیگر  اسباب بازی ها به اندازه نیاز و لباس ها و دیگر ملزومات برای گذراندن دوران نوزادی تهیه می شود. البته تخت و کمد به گونه ای تهیه می شود  که تا دوره خردسالی را هم پوشش می‌دهد. همچنین اسباب بازی ها بیشتر نیاز دوره نوزادی و نوپایی را در نظر گرفته و دیگر دوره خردسالی را پوشش نمی دهد. همچنین لوازم شخصی مانند سرویس حوله، سری کامل لباس ها، ملزومات حمام و … به  صورت کامل تهیه می شوند. در پروسه خرید یک سیسمونی در وهله اول لوازم شخصی مانند لباس ها، پستانک، ظروف پخت و پر و غذاخوری، حوله حمام و لوازم حمام و … تهیه می شود.

جدول شماره یک  مهمترین ملزومات نوزاد در وهله اول یعنی لباس و  وسایل شخصی را نشان می دهد.

نام محصول قیمت
سرویس لباس نوزادی ۱۹ تیکه ۹۵هزار تا ۱۲۰ هزار
لباس نوزادی بلوز و شلوار حدود ۵ دست ۲۵ تا ۴۵ هزار
سرویس حوله نوزادی ۵تیکه ۹۵ تا ۳۰۰هزار
پستانک ۱۵ تا ۲۵هزار
قنداق یا قنداق فرنگی ۴۵ هزار تومان
لوازم بهداشتی شمال صابون، شامپو، روغن بدن و … ۱۵۰تا ۲۰۰ هزار

پس از خرید لوازم شخصی نوبت به خرید اسباب بازی و انواع آن می رسد. برای خرید یک سیسمونی متوسط اسباب بازی های دوره نوزادی تا نوپایی تهیه می شود.  خرید انواع عروسک های پشمی، عروسک های آویزی آهنگ دار، انواع جقجقه، هرم هوش و … برای نوزاد حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

سرویس خواب یکی از مهمترین ملزوماتی است که در تهیه یک سیسمونی در نظر گرفته می‌شود. بررسی ها نشان می دهد که برای خرید یک سیسمونی متوسط باید بین ۲ تا ۵ میلیون تومان هزینه کرد.

جدول زیر نشان می دهد که برای خرید یک سرویس خواب کامل برای نوزاد چه میزان باید هزینه کرد.

عنوان محصول قیمت  (تومان)
سرویس خواب شامل تخت و کمد ۴میلیون و ۹۵۰ هزار
سرویس تخت و کمد  مدل رویال ۱۲میلیون و ۹۰۰هزار
سرویس تخت و کمد نوزاد مدل تاج ۶میلیون و ۳۶۰هزار
تخت و گهواره نوزاد ۱میلیون و ۱۰۰هزار
تخت دو منظوره نوزاد ۱میلیون و ۹۰۰هزار
گهواره  موزیکال ۹۳۰ هزار
سرویس تخت و کمد نوزاد مدل آنیا ۸میلیون و ۸۰۰هزار
گهواره برقی مامالو ۸۵۰هزار
سرویس تخت و کمد مدل کلاسیک ۵میلیون و ۴۰۰هزار

سرویس کالسکه و روروئک و کریر در دسته ملزوماتی هستند که کمتر در اولویت قرار دارند اما در حال حاضر برای تهیه یک سیسمونی متوسط این ملزومات نیز تهیه می شود.

لیست سیسمونی ضروری قیمت لوازم خانگی قیمت لباس نوزاد قیمت گهواره نوزاد قیمت کریر نوزاد قیمت کالسکه بچه قیمت سیسمونی قیمت سرویس تخت خواب قیمت روروئک قیمت تخت و کمد نوزاد راهنمای خرید لوازم خانگی راهنمای خرید بهترین سیسمونی

جدول زیر قیمت این ملزومات را نشان می دهد.

نام محصول میانگین قیمت
کریر ۷۵تا ۱۷۰ هزار
روروئک ۱۲۰ تا ۲۵۰ هزار
کالسکه ۵۰۰ تا۱میلیون و ۸۰۰ هزار
صندلی ماشین ۲۵۰ تا ۴۰۰ هزار

از وسایل بهداشتی ضروری برای کودک پوشک بچه، کهنه بچه، تشک تعویض نوزاد، حوله بزرگ یا حوله کلاهدار، لیف حوله ای یا اسفنج نرم و ضد حساسیت، شامپو و صابون بچه، یک لگن کوچک، دستمال مرطوب نوزاد (بدون عطر)، ناخنگیر کودک، دندان گیر، فین گیر، مسواک انگشتی برای بعد از ۶ ماهگی، پماد سوختگی، الکل سفید و پنبه هستند. همچنین یکی دیگر از وسایل مورد نیاز در سیسمونی کاسه، بشقاب و قاشق نوزاد، قابلمه کوچک شیشه ای یا پیرکس برای غذای نوزاد هستند. که مجموع این ملزومات بین یک تا یک و نیم میلیون هزینه دارد. با یک حساب سرانگشتی می توان گفت برای خرید یک سیسمونی متوسط باید بین ۱۰ تا ۱۳ میلیون تومان هزینه کرد. این در حالیست که در خرید ملزومات تنها دوره نوزادی و نوپایی در نظر گرفته می شود.

منبع : با اقتصاد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. maryam می گوید

    سلام و ممنونم بابت این مطلب خوبتون . من الان در حال خرید وسایل سیسمونی پسرم هستم که این مطلبتون خیلی به دردم خورد . فقط اگر فروشگاه های خوب خرید سیسمونی رو هم میشناسین لطفا معرفی کنید . من تا الان کل مغزه های سیسمونی بهار و جمهوری و گشتم با سایت های خرید سیسمونی . فقط تا الان تونستم به فروشگاه مادرآن اعتماد کنم که قیمتاشون خیلی خوب بود و سریع هم ارسال کردن . اسمشو میذارم بقیه مامانا استفاده کنن