ماریو بودیمیر بازیکن جدید پرسپولیس را بشناسید +عکس و کارنامه

0

ماریو بودیمیر Mario Budimir متولد ۱۲ فوریهٔ ۱۹۸۶ قد : ۱۹۳ بازیکن فوتبال در پست مهاجم اهل کرواسی است.

از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به آپوئل و دینامو زاگرب اشاره کرد.وی همچنین بازیکن کنونی پرسپولیس تهران است. تراکتور تبریز این بازیکن را از پرسپولیس کبیر هایجک کرد.

پس از مطرح شدن اسامی مختلف بازیکنان مجاری یا کروات در روزهای گذشته برای پیوستن به تیم پرسپولیس، سرانجام باشگاه پرسپولیس رسماً اعلام کرد ماریو بودیمیر ۳۲ ساله گزینه این باشگاه برای همراهی تیم برانکو در نیم فصل لیگ برتر هجدهم و لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ آسیاست.

با بررسی کارنامه فوتبالی این بازیکن بلندقامت مشخص می‌شود او خارج از خانه خوب گل می‌زند. ضمن اینکه در گلزنی با پای راست و ضربات سر تبحر بیشتری نسبت به پای چپش دارد. در ادامه با کارنامه این بازیکن کروات که جانشین گادوین منشا در پرسپولیس خواهد بود بیشتر آشنا خواهید شد:

*۲۳ بهمن ۳۳ ساله می‌شود!

“ماریو بودیمیر” متولد ۲۳ بهمن سال ۱۳۶۴ برابر با ۱۲ فوریه ۱۹۸۶ است. در واقع بودیمیر تا یک ماه دیگر سی و سه ساله می‌شود. پست تخصصی او مهاجم است و با ۱۹۳ سانتی متر قد و ۹۹ کیلوگرم وزن فوتبالیستی تنومند به نظر می‌رسد. پای تخصصی اش راست است و بیشتر گل‌هایش را با همین پا می‌زند.

همسر ماریو بودیمیر همسر بازیکنان پرسپولیس نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال نقل و انتقالات لیگ برتر ۱۴۰۲ ۱۴۰۳ نقل و انتقالات پرسپولیس لیست خرید پرسپولیس ۱۴۰۲ ۱۴۰۳ جدیدترین خرید پرسپولیس بیوگرافی ماریو بودیمیر بازیکن جدید پرسپولیس اسامی بازیکنان پرسپولیس اخبار فوری پرسپولیس

*با هایدوک اشپیلت حرفه‌ای شد!

این فوتبالیست در سن ۱۸ سالگی و در سال ۲۰۰۴ رسماً با تیم بزرگسالان هایدوک اشپیلت کرواسی وارد دنیای بزرگسالان و فوتبال حرفه‌ای شد. البته تنها در ۲ دیدار برای این تیم به میدان رفت و بیشتر در تیم جوانان و امید این باشگاه بازی می‌کرد.

*حضور قرضی در ۳ تیم طی دو سال!

این بازیکن که با هایدوک قرارداد دوساله داشت در این مدت به سه تیم اوسکوک، موسور و سبنیک کرواسی پیوست و در ۴۶ بازی که برای این تیم‌ها به میدان رفت ۹ گل به ثمر رساند.

*لژیونر کرواسی در یونان!

ماریو بودیمیر در سال ۲۰۰۷ با قراردادی ۵ ساله لژیونر شده به تیم “ارگوتلیس” در سوپر لیگ یونان پیوست. او در این مدت در ۱۳۹ بازی برای این تیم ۲۴ گل به ثمر رساند. این تعداد گل را در ۹ هزار و ۳۷۹ دقیقه زد که آمار تقریبی هر ۳۹۰ دقیقه یک گل یا به عبارتی هر ۴ مسابقه یک گل را برای خود برجای گذاشت.

همسر ماریو بودیمیر همسر بازیکنان پرسپولیس نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال نقل و انتقالات لیگ برتر ۱۴۰۲ ۱۴۰۳ نقل و انتقالات پرسپولیس لیست خرید پرسپولیس ۱۴۰۲ ۱۴۰۳ جدیدترین خرید پرسپولیس بیوگرافی ماریو بودیمیر بازیکن جدید پرسپولیس اسامی بازیکنان پرسپولیس اخبار فوری پرسپولیس

*حضور در تیم قوچان نژاد!

فوروارد مورد نظر پرسپولیس در سال ۲۰۱۲ به آپوئل قبرس رفت. تیمی که قوچان نژاد امروز در آن عضویت دارد. قراردادی دو ساله بست و در آن مدت در ۳۰ بازی ۴ گل به ثمر رساند.

*برای پاناتینایکوس هم گل زد!

بودیمیر در سال ۲۰۱۴ با قراردادی شش ماهه به تیم پاناتینایکوس یونان پیوست و در ۹ بازی که برای این تیم به میدان رفت یک گل به ثمر رساند.

*بازگشت رویایی به قبرس!

ماریو بودیمیر در ژانویه سال ۲۰۱۵ و نیم فصل دوم به لیگ قبرس برگشت و به دسته دوم و تیم “انوسیس نئون” رفت. مربی که این تیم را هدایت می‌کرد سرمربی ماریو در “ارگوتیس” بود. درخشش بودیمیر در آن نیم فصل باعث شد تا با به ثمر رساندن ۷ گل در ۱۰ بازی این تیم را به عنوان قهرمانی در دسته دوم قبرس رسانده و مقدمات صعود انوسیس به دسته یک را فراهم کند. او فصل بعد هم در همان تیم توپ زد ولی در ۲۰ بازی تنها ۲ گل به ثمر رساند!

*نقطه مبهم در زندگی ورزشی!

بودیمیر پس از آن و از اول جولای ۲۰۱۶ تا ۳۱ آگوست ۲۰۱۷ چیزی در حدود یک سال و نیم در هیچ تیمی عضویت نداشت! غیبتی مشکوک که درباره اش در هیچ مرجع فوتبالی اشاره‌ای به آن نشده است!

*بازگشت پرسروصدا به لیگ کرواسی!

این مهاجم پس از یک سال و نیم دوری در تابستان ۲۰۱۷ به تیم “رودس” کرواسی پیوست و البته بازگشتی درخشان داشت. او در ۲۱ بازی برای این تیم ۱۳ گل به ثمر رساند و در حالی که با سرمربی تیم به مشکل برخورد در فاصله ۳ بازی مانده به پایان لیگ در تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۱۸ و در هفته سی و دوم از رودس جدا و به تیم دیناموزاگرب پیوست تا یک جدایی جنجالی در رسانه‌های کرواسی را رقم بزند.

*هم تیمی صادق محرمی شد!

ماریو بودیمیر در اولین بازی اش برای دینامو زاگرب یک گل زد و در دو دیدار باقیمانده تا آخر فصل هم برای تیمش به میدان رفت تا در نهایت جشن قهرمانی را در فصل قبل با دینامویی ها بگیرد. او در فصل جدید با صادق محرمی مدافع فصل قبل پرسپولیس هم تیمی شد! بودیمیر تا پایان فصل ۱۹-۲۰۱۸ لیگ جاری کرواسی با تیم دینامو زاگرب قرارداد دارد.

*آمار خوب گلزنی برای دینامو!

هم تیمی محرمی در نیم فصل ۱۹-۲۰۱۸ لیگ کرواسی ۴۰۹ دقیقه برای دینامو زاگرب به میدان رفته و از مجموع ۱۸ بازی نیم فصل اول در ۸ بازی به میدان رفته و ۵ گل به ثمر رسانده که آمار هر ۸۲ دقیقه یک گل را برای خود ثبت کرده است. او در سه دیدار پایانی نیم فصل اول در لیست ۱۸ نفره دینامو حضور نداشت.

*آخرین گل و آخرین روزی که بازی کرد!

او آخرین بار که برای دینامو به میدان رفت سوم آذر ماه سال جاری حدود یک ماه و ۱۲ روز پیش بود. در دیدار برابر ریجکا که تنها ۲۰ دقیقه در میدان حضور داشت. آخرین گلی هم که به ثمر رساند در هفته دوازدهم به تیم “اسلاون بلوپو” بود که در نهایت تیمش با حساب ۰-۲ برنده زمین را ترک کرد. این گل ۶ آبان امسال دو ماه و ۸ روز پیش به ثمر رسیده است.

*گلزن جام حذفی!

با توجه به اینکه پرسپولیس هنوز در جام حذفی حضور دارد می‌تواند روی گلزنی این بازیکن در جام حذفی هم حساب کند. بودیمیر در فصل ۱۹-۲۰۱۸ در دو بازی ۹۰ دقیقه‌ای برای دیناموزاگرب به میدان رفته و یک گل هم به ثمر رسانده است. دیدار برابر “اسلوگا مراوینچ” که با همان یک گل برنده هم شدند!

* ۷ بازی مشترک با یک پرسپولیسی!

صادق محرمی و ماریو بودیمیر در ۸ بازی که بودیمیر در این فصل در لیگ برتر برای دینامو به میدان رفت در ۵ بازی همزمان در ترکیب تیم حضور داشتند. این دو در دو دیدار جام حذفی نیز در ترکیب ثابت (۱۸۰ دقیقه) کنار هم بودند. از این رو قطعاً مهاجم مورد نظر پرسپولیس از همین طریق با سبک فوتبال ایرانی‌ها تاحدی آشنایی پیدا کرده است.

*گلزن بیرون خانه!

اتفاق جالب در بررسی آمار گلزنی ماریو بودیمیر این است که او از ۸ گلی که این فصل برای دینامو زده ۷ بار در زمین حریف گل زده است و تنها یک گل را در خانه به ثمر رسانده است! در یک دیدار هم دبل کرد که مقابل تیم قبلی اش رودس بود!

*بازی و گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا!

به گزارش مشرق، ماریو بودیمیر در فصل ۱۹-۲۰۱۸ لیگ قهرمانان اروپا همراه تیم دینامو زاگرب در ۶ بازی به مدت ۲۶۰ دقیقه به میدان رفت و موفق شد برابر آستانه قزاقستان و هاپوئل رژیم اشغالگر قدس دو گل بزند. اما در نهایت تیمش در جدول سوم شده و به لیگ اروپا رفت که بودیمیر در یورولیگ تنها در دو بازی به مدت ۵ دقیقه فرصت بازی پیدا کرد. او پیش از این در تیم آپوئل هم در یورولیگ در ۹ دیدار بدون گل زده برای آن تیم قبرسی به میدان رفته و تجربه نسبتاً خوبی از بازی در سطح بین المللی برخوردار است.

*بازیکنی بدون مصدومیت!

بررسی پرونده آسیب دیدگی‌های این بازیکن در مراجع مختلف فوتبالی مشخص می‌کند ماریو بودیمیر در همه این سال‌ها بدون کوچک‌ترین آسیب دیدگی حتی پیچیدگی مچ پا که رایج‌ترین مصدومیت بازیکنان است هیچ آسیب جدی ندیده است.

*بودیمیر سرزن تخصصی نیست!

برخلاف آمارهای منتشر شده از این بازیکن و تبحرش در گلزنی با سر آمار گلهای فصل جاری اش در دینامو نشان می‌دهد از مجموع ۸ گلی که برای این تیم زده تنها ۲ گل را با سر به ثمر رسانده و ۴ گل را با پای راست زده است. او دو گل دیگرش را نیز از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. البته فصل قبل هم برای رودس از مجموع ۱۳ گلی که در ۲۱ بازی به ثمر رساند تنها ۲ گلش را با ضربه سر زد! البته شاید با قد بلندی که دارد در لیگ برتر خلیج فارس بتواند این آمار را افزایش بدهد. خاطرنشان می‌کند او فصل قبل ۳ گل هم با پای چپ زده بود!

*قهرمانی‌های کوچک!

گرچه این بازیکن از تیم صدرنشین فعلی لیگ برتر کرواسی و قهرمان فصل قبل این کشور به تیم پرافتخار پرسپولیس آمده ولی عناوین چندانی در سالهای فوتبالی اش بدست نیاورده است. او یک قهرمانی با آپوئل در لیگ قبرس و یک قهرمانی با همین تیم در سوپرکاپ همان کشور را دارد. یکبار هم با انوسیس قبرس در لیگ دسته دوم قهرمان شد و به دسته بالا آمد. او فصل قبل هم با تیم دینامو عنوان قهرمانی لیگ کرواسی را بدست آورد هرچند که تنها در ۳ بازی آخر این تیم را همراهی کرد.

*افزایش قیمت صددرصدی!

بودیمیر در سالی که هیچ اثری از او در فوتبال نبود با قیمت ۳۰۰ هزار یورو به رودس رفت ولی پیوستنش به دیناموزاگرب قیمتش را به دو برابر (۶۰۰ هزار یورو) افزایش داد تا رشد صددرصدی داشته باشد. ظاهراً پرسپولیس برای خرید این بازیکن باید حق فسخش را هم به باشگاه دینامو بپردازد!

همسر ماریو بودیمیر همسر بازیکنان پرسپولیس نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال نقل و انتقالات لیگ برتر ۱۴۰۲ ۱۴۰۳ نقل و انتقالات پرسپولیس لیست خرید پرسپولیس ۱۴۰۲ ۱۴۰۳ جدیدترین خرید پرسپولیس بیوگرافی ماریو بودیمیر بازیکن جدید پرسپولیس اسامی بازیکنان پرسپولیس اخبار فوری پرسپولیس

*مهاجم نیمه دوم‌ها!

بررسی دقایق گلهای به ثمر رسیده توسط ماریو بودیمیر در یک فصل و نیم اخیر مشخص می‌کند او از مجموع ۲۲ گلی که برای رودس و دینامو زاگرب زده ۱۵ گلش را در نیمه دوم و تنها ۷ گل را در نیمه اول به ثمر رسانده است. در واقع او که در برخی دیدارها به عنوان بازیکن ذخیره به زمین رفته اغلب جانشینی گلزن بوده و برای تیمش گل زده است.

*پاس گل هم می‌دهد!

مهاجم مدنظر پرسپولیس امسال در لیگ قهرمانان اروپا روی دو گل تیمش اثر مستقیم داشته و ۲ پاس گل داد. در لیگ برتر و در فصل ۱۸-۲۰۱۷ هم برای تیم رودس ۵ بار پاس گل ارسال کرده است. همان فصلی که خودش ۱۳ گل برای ردوس به ثمر رساند.

همسر ماریو بودیمیر همسر بازیکنان پرسپولیس نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال نقل و انتقالات لیگ برتر ۱۴۰۲ ۱۴۰۳ نقل و انتقالات پرسپولیس لیست خرید پرسپولیس ۱۴۰۲ ۱۴۰۳ جدیدترین خرید پرسپولیس بیوگرافی ماریو بودیمیر بازیکن جدید پرسپولیس اسامی بازیکنان پرسپولیس اخبار فوری پرسپولیس

عکس ماریو بودیمیر و همسرش

منبع : مشرق

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ