ساعت بازی ایران و یمن (جام ملتهای آسیا) +پیش بازی

0

تیم ملی ایران به عنوان یکی از پرافتخارترین تیم‌های قاره کهن برای شکستن طلسم ۴۳ ساله قهرمان نشدن در جام ملتهای آسیا پا به هفدهمین دوره این مسابقات گذاشته است. تیم ملی برای موفقیت در این تورنمنت به دنبال  شروع محکم و طوفانی است و در اولین گام باید به دیدار یمن برود.

زمان برگزاری جام ملت های آسیا زمان بازی تیم ملی فوتبال ایران برنامه جام ملتهای آسیا 2019 برنامه بازی های تیم ملی فوتبال ایران اخبار جام ملتهای آسیا اخبار تیم ملی

فوتبال یمن از نظر قدرت و اعتبار با فوتبال ایران قابل مقایسه نیست .این بازی رویارویی تیم اول آسیا در رده‌بندی فیفا با تیم بیست وششمین این قاره و صد و سی‌ و پنجم جهان است.تیم ملی یمن در ۷ بازی گذشته در رقابتهای مختلف، متحمل ۶ شکست شده و تنها یک بار به پیروزی رسیده است . لیگ این کشور از سال ۲۰۱۵ با توجه به ناآرامیهای داخلی تعطیل است و اکثر بازیکنان این تیم در خارج از یمن و در کشورهای حاشیه خلیج فارس شاغل هستند.

سرمربی یمن، جان کوچیان از کشور اسلواکی است که از سال ۲۰۱۸ هدایت این تیم را بر عهده گرفته است.این مربی در زمان بازیگری، بازیکن موفقی بود و در جام جهانی ۱۹۹۰ به همراه تیم چکسلواکی تا مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد و در همان سال مرد سال چکسلاواکی شد. کوچیان نزدیک به دو دهه سابقه فعالیت به عنوان مربی را دارد که مهم‌ترین تیم تحت هدایت او، تیم ملی اسلواکی است.

تیم ملی یمن که  پس از اتحاد یمن شمالی و جنوبی در سال ۱۹۹۰ شکل گرفت هیچ وقت موفق به صعود به جام ملتهای آسیا نشده بود.تنها حضور این کشور در جام ملتهای آسیا به سال ۱۹۷۶ تحت عنوان یمن جنوبی در ایران برمی گردد که با ۲ شکست از گردونه مسابقات حذف شدند.یکی از ۲ شکست یمن برابر ایران با نتیجه سنگین ۸ بر صفر بود.یکی از رکوردهای متعدد ایران در تاریخ جام ملتهای آسیا در این بازی شکل گرفت. پیروزی با اختلاف ۸ گل قاطع‌ترین نتیجه‌ای است که تیمی در تاریخ مسابقات کسب کرده که این رکورد در بازی با یمن به نام ایران ثبت شد.کلاً ایران با تیمهای ملی یمن و یمن جنوبی ۵ بار روبه‌رو شده که در هر ۵ دیدار به پیروزی رسیده است. آخرین تقابل این دو تیم به ۶ سال پیش برمی گردد که تیم ملی در رقابتهای غرب آسیا در سال ۲۰۱۲ در مسابقاتی که بازیکنان اصلی ایران حضور نداشتند با نتیجه ۲ بر یک تیم ملی یمن را شکست داد.از آن تیم ملی ایران بازیکنی در این دوره حضور ندارد ولی ۸ بازیکن فعلی تیم ملی یمن در آن دوره از مسابقات حاضر بودند.

تیم ملی از سال ۲۰۰۰  همیشه جام ملتهای آسیا را با پیروزی آغاز کرده است و در این دوره نیز به دنبال حفظ این رکورد است.با توجه به قدرت تیمهای حاضر در گروه D، احتمال اینکه در پایان مرحله گروهی تکلیف تیم نخست را تفاضل گل مشخص کند زیاد است و با این اوصاف تیم ملی باید به دنبال پیروزی پرگل در بازی روز دوشنبه باشد.علیرضا جهانبخش لژیونر مطرح فوتبال ایران در این بازی به دلیل مصدومیت غایب خواهد بود.

زمان بازی تیم ملی ایران و یمن

جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹ گروه D

دوشنبه ۱۷ دی ۹۷ ساعت ۱۹:۳۰

ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی

داور:ریوجی ساتوی از ژاپن

منبع : سایت نود

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ