رگ سیاتیک در کدام پا است؟ +عکس

0

رگ سیاتیک به انگلیسی ، رگ سیاتیک کجاست ، رگ سیاتیک پای چپ چیست رگ سیاتیک در پای راست است یا پای چپ

رگ سیاتیک در کدام پا است

درد عصب سیاتیک یا درد سیاتیک کمر اغلب اشاره به کمر دردی دارد که معمولاً به صورت تیر کشیدن در ناحیه کمر، ران ها، پشت و پایین پا احساس می شود. معمولاً، درد سیاتیک پا فقط یک طرف بدن را تحت تاثیر خود قرار می دهد. در این حالت درد می تواند به صورت ناگهانی ایجاد شده یا به تدریج و با گذشت زمان افزایش پیدا کند. کمر درد مکانیکال نیز ازجمله مهم‌ترین علل کمردرد محسوب می‌شود. یعنی کمردردهایی که با فعالیت تشدید می‌شود و با استراحت بهتر می‌شود که عموماً  ۸۵ % علت کمردردها را شامل می‌باشد.

علت درد رگ سیاتیک

درد عصب سیاتیک در اکثر مواقع در نتیجه فتق دیسک کمر یا جا به جا شدن دیسک از محل صحیح آن ایجاد می شود و در اینگونه مواقع معمولاً دیسک به ریشه های اعصابی که متصل به عصب سیاتیک است، فشار وارد می کنند. سایر شرایطی که باعث درد عصب سیاتیک می شود می تواند شامل تنگ شدن کانال نخاعی، تشکیل زائده های استخوانی به خاطر ابتلا به آرتروز و گاز گرفتن اعصاب در نتیجه تغییرات ایجاد شده در ستون فقرات باشد. هنگامی که عصب تحت فشار قرار می گیرد، عملکرد عادی آن دچار اختلال شده و این شرایط ایجاد ضعف در عضلات، بی حسی، ضعف ساق پا یا احساس سوزش کف پا و کمر را به همراه دارد. گاهی اوقات این علائم با درد، اضطراب و تشویش همراه است که برای درمان ضعف ساق پا و سوزش کف پا باید به پزشک مراجعه نمود.

درد رگ سیاتیک می تواند بسیار شدید باشد. این درد ممکن است در زمان ایستادن، نشستن یا دراز کشیدن نیز احساس شود. خوشبختانه، درد سیاتیک معمولاً به خوبی به روش های غیر جراحی واکنش نشان داده و درمان می شود. در صورتی که این مشکل به موقع تشخیص داده شده و درمان شود، علائم بیماری معمولاً در طول چند ماه پس از شروع درمان عصب سیاتیک از بین می رود. بنابراین توجه داشته باشید با وجود احتمال شدید بودن درد رگ سیاتیک، در اکثر موارد این مشکل با استفاده از روش های درمانی محافظه کارانه در طول چند هفته درمان خواهد شد.

سیاتیک چیست سیاتیک رگ سیاتیک درد سیاتیک چگونه است

رگ سیاتیک کمر چیست ؟

بیماران در مورد رگ سیاتیک سوال می کنند. واقعیت آن است که سیاتیک یک رگ نیست بلکه یک عصب است. در اصطلاح پزشکی رگ شامل لوله های توخالی است که خون را از قلب به اندام ها می برد و یا برعکس از اندامها به قلب برمی گرداند. اما عصب یک ساختمان تو پری است ( مانند طناب ) که پیامهای عصبی را از مغز به اندام ها می برد و یا از اندامها به مغز می آورد ، بنابراین به جای رگ سیاتیک بهتر است که بگوییم عصب سیاتیک. این بیماری یکی از اولین بیماریهای بوده است که انسان آن را شناخته است به طوری که در نوشته های بقراط حکیم دیده می‌شود و در نوشته های ابوعلی سینا نیز به نام عرق النسا Erghonnasa نوشته و شرح داده شده است.
بنابراین درد رگ سیاتیک (نام صحیح آن عصب سیاتیک) دردیست که از کمر شروع می شود و به پشت ساق پا انتشار پیدا می‌کند ( گاهی این درد در قسمت کناری ساق پا انتشار پیدا می کند. )

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ