محاکمه مدیرعامل و رییس هیات مدیره‌ سابق بانک سرمایه

0

در جلسه رسیدگی به اتهامات این متهمان که سه شنبه این هفته در شعبه سوم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار می‌شود، علی بخشایش فرزند روح الله به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در ۴۶ فقره خیانت در امانت، پرویز کاظمی فرزند درویش به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در ۴۱ فقره خیانت در امانت و محمدرضا توسلی فرزند غلامرضا به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در ۴۰ فقره خیانت در امانت پای میز محاکمه قرار می‌گیرند.

علی بخشایش و پرویز کاظمی، مدیرعامل اسبق و رییس هیات مدیره‌ی اسبق بانک سرمایه هفته‌ی پیش بازداشت شده‌اند.

پرویز کاظمی وزیر رفاه و تأمین اجتماعی دولت احمدی‌نژاد (در سال‌های ۱۳۸۴–۸۵) بود که به دلیل اختلافات دیدگاهی و مدیریتی با احمدی‌نژاد از وزارت استعفا داد و به عرصه اقتصاد و صنعت بازگشت.

پیرو صورتجلسه شماره ۲۸۰ مورخ ۲۷ اسفند سال ۱۳۹۰ هیأت مدیره بانک سرمایه، پرویز کاظمی به سمت رئیس هیأت مدیره و علی بخشایش به عنوان سرپرست این بانک منصوب شدند. در این جلسه که با حضور آقایان مهندس شایسته نیا، مهندس توسلی، مهندس کاظمی و علی بخشایش برگزار شد، پرویز کاظمی به عنوان رئیس هیأت مدیره این بانک و علی بخشایش به عنوان سرپرست بانک سرمایه معرفی شدند. لازم به ذکر است، پیش از این پرویز کاظمی به عنوان نایب رئیس هیأت مدیره در این بانک حضور داشت.

پرویز کاظمی تا مهر ماه ۱۳۹۴ تصدی ریاست هیات‌مدیره بانک سرمایه به عهده داشت و پس از او پرویز احمدی به‌عنوان عضو جدید هیات‌مدیره بانک معرفی شد.

منبع : ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ