مقایسه قیمت خودروهای پرتیراژ در اسفند ۹۱ و ۹۲ + جدول

0
در شرایطی که کمتر از ۱۰ روز تا پایان سال ۹۲ باقی مانده است بازار خودرو که همه ساله با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال شاهد افزایش تقاضا بود این روزها در رکود به سر می برند و متقاضیان خرید خودرو در انتظار افت قیمت ها هستند.

اما رکود بازار خودرو مربوط به روزهای پایانی سال نیست و بازار خودرو تقریبا در تمام مقاطع سال جاری با رکود رو به رو بوده و تقاضا برای خرید خودرو در بازار کاهش قابل توجهی داشته است.

اما یکی از دلایل اصلی این موضوع امیدواری مردم به کاهش قیمت ها در آینده است که این امیدواری نیز به واسطه تشکیل کابینه تدبیر و امید و اظهارات مسئولان صنعت خودروسازی درباره بهبود وضعیت این صنعت در آینده ای نزدیک است.

همچنین یکی دیگر از دلایلی که در هفته های اخیر به رکود بازار کمک کرده لغو تحریم صنعت خودروسازی است و مردم در انتظار ورود خودروسازان مطرح دنیا در ایران و کاهش قیمت ها به این دلیل هستند.

اما در شرایطی که مردم در ماه های اخیر در انتظار افت قیمت خودرو بوده اند قیمت بسیاری از خودروها با شیب ملایمی افزایش یافته و هم اکنون که در روزهای پایانی اسفند قرار داریم تقریبا تمام خودروهای تولید داخل در مقایسه با اسفند سال گذشته افزایش قیمت داشته اند.

به طور مثال پژو ۲۰۵ دوگانه سوز در شرایطی این روزها حدود ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش می رسد که قیمت این خودرو سال اسفند سال گذشته حدود ۲۶ میلیون تومان بود. همچنین این روزها پراید ۱۱۱ نیز با افزایش حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

اما در مورد خودروهای وارداتی شرایط متفاوت تر از خودروهای تولید داخل است و در یکسال گذشته بسیاری از خودروهای وارداتی با افت قیمت رو به رو بوده اند و بسیاری از کارشناسان نیز دلیل اصلی این موضوع را کاهش قیمت دلار در یکسال گذشته می دانند.

در یکسال گذشته قیمت خودرو نیسان تیانا حدود ۶ میلیون تومان کاهش یافته و این خودرو هم اکنون در بازار حدود ۱۳۹ میلیون تومان به فروش می رسد. همچنین قیمت ماکسیما نیز با یک میلیون تومان کاهش به حدود ۱۱۴ میلیون تومان رسیده است.

اما در شرایطی که بسیاری از کارشناسان از افزایش قیمت خودرو در سال آینده خبر داده اند و خودروسازان نیز بر این موضوع تاکید کرده اند وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است که هنوز درباره افزایش قیمت خودرو تصمیم نگرفته ایم تا ببینم چگونه خواهد شد. امیدواریم قیمت خودرو تغییر نکند یا بسیار حداقل باشد. باید ببینیم قیمت بقیه حامل ها به چه نحو تغییر می کند سپس در این مورد تصمیم بگیریم.

خودرو

قیمت اسفند ۹۱

قیمت اسفند ۹۲

پراید ۱۳۲ EX

۱۸ میلیون تومان

۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

سمند LX سال

۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

پژو ۲۰۶ تیپ ۲

۳۷ میلیون تومان

۳۶ میلیون و۷۰۰ هزار تومان

پژو ۲۰۶ تیپ ۶

۵۰ میلیون تومان

۵۰ میلیون تومان

تندر ۹۰ E2

۳۳ میلیون تومان

۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

مگان

۸۴ میلیون تومان

۸۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

نیسان ماکسیما

۱۱۵ میلیون تومان

۱۱۴ میلیون تومان

تیبا

۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

پراید ۱۱۱

۱۸ میلیون تومان

۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

پژو پارس سال

۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

۳۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

ام وی ام ۵۳۰

۴۰ میلیون تومان

۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

ام وی ام x33

۶۳ میلیون تومان

۶۲ میلیون تومان

پژو ۴۰۵

۲۶ میلیون تومان

۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

نیسان تیانا

۱۴۵ میلیون تومان

۱۳۹ میلیون تومان

(نامه نیوز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ