هزینه استفاده از دوچرخه های بیدود در تهران چقدر است؟

27

هزینه اجاره یا کرایه دوچرخه های بیدود در تهران چقدر است؟

ژست‌های لاکچری مدیران شهری برای کاهش آلودگی هوا در تهران

حتی اگر دوچرخه های لاکچری و گران قیمت برخی مسئولان شهری در پایتخت را ندیده باشید، احتمالاً این روزها دوچرخه های نارنجی رنگی را در برخی از مناطق شهر تهران دیده اید که هم رنگ و ظاهرشان متفاوت است و هم نحوه اجاره و استفاده شان؛ استفاده ای که بر خلاف برخی دعوت ها و تبلیغات، چندان هم راحت و ارزان نیست.

طبیعتاً در دنیای امروز که همه چیز آنلاین و دیجیتالی شده نحوه اجاره کردن یک دوچرخه نیز باید با همیشه فرق کند. دوچرخه های نارنجی رنگ این روزهای تهران هم از همین اصل پیروی می کنند؛ متفاوت بودن. تهران بارها و بارها طرح های مختلفی را برای تشویق کردن شهروندان در استفاده از دوچرخه به خود دیده؛ از مسیر ویژه دوچرخه تا اجاره به صورت ایستگاهی. اما تقریباً تمام این طرح ها شکست خورده اند. لذا اینکه یک شرکت استارت آپ چنین ریسکی داشته تا وارد عرصه ای شود که پیش از این بارها و بارها شکست خورده قابل تقدیر است اما اینکه چقدر این شرکت از حمایت های شهرداری برخوردار است که سایر استارت آپ ها از آن محروم هستند جای سوال است.

نحوه استفاده از بیدود

سرو کله دوچرخه های نارنجی یا همان “بیدود” از مرداد ماه سال جاری و در نمایشگاه الکامپ تهران پیدا شد. بیدود کارش را نیز رسماً از هفته پایانی آذر ماه و در منطقه ۲ تهران آغاز کرد و طی هفته های اخیر نیز به منطقه ۶ تهران رسید. تفاوت این دوچرخه ها با آنچه تاکنون توسط شهرداری انجام می‌شده، در این است که شهرداری تنها در محل های تعبیه شده اقدام به اجاره دوچرخه می کرد و راکب باید دوچرخه را در همین محل ها تحویل می داد اما دوچرخه های اشتراکی به واسطه قفل هوشمندشان، این امکان را دارند تا در هر مکانی، پارک و از طریق نقشه تعبیه شده روی اپلیکیشن، متقاضی بعدی برای دریافت دوچرخه، اقدام و آن را تحویل بگیرد.

هزینه دوچرخه بیدود لیست امید لیبرالیسم در ایران لیبرالها چه کسانی هستند کرایه دوچرخه در تهران قیمت دوچرخه عملکرد اصلاح طلبان شرکت پاک چرخ ایرانیان دوچرخه اشتراکی چیست تفکر اصلاح طلبی اصلاح طلبان چه کسانی هستند اخبار دوچرخه سواری اخبار تهران اخبار بدون سانسور سیاسی اجاره دوچرخه در تهران اپلیکیشن اجاره دوچرخه

از لحظه تحویل دوچرخه زمان اجاره گیری، مسافت طی شده، میزان کالری مصرف شده توسط راکب و حتی میزان کربن اکسیدی که به خاطر استفاده نکردن از خودرو در هوا انتشار پیدا نمی کند، محاسبه و مشخص می شود. هر فردی که بخواهد از دوچرخه های اشتراکی «بیدود» استفاده کند؛ کافی است اپلیکیشن bdood را روی گوشی تلفن همراه خود نصب و از روی نقشه دنبال نزدیک ترین دوچرخه های پارک شده در شهر بگردد. با رسیدن به یک دوچرخه، با کمک اپلیکیشن و اینترنت اشیا می توان قفل دوچرخه را باز کرده و سوار شد. پس از اتمام سفر هم دوچرخه را کناری پارک و دوباره آن را قفل کرد.

برنامه شرکت «پاک چرخ ایرانیان» که مجری «بیدود» است، عرضه نزدیک به ۱۲ هزار دوچرخه اشتراک در سطح شهر است. همین طور، قرار است تا یک سال آینده دوچرخه های برقی هم عرضه شوند تا در مناطق شیب دار تهران مورد استفاده قرار بگیرند.

سابقه دوچرخه های اشتراکی در دنیا

اگرچه دوچرخه های اشتراکی بیدود با این شکل و شمایل پیش از این در ایران وجود نداشته اما این طرح در دنیا جدید نیست و بسیاری از کشورهای پیشرفته از سال ها قبل نمونه هایی از این طرح را اجرا کرده اند. سیستم هوشمند به اشتراک گذاری دوچرخه در ابتدا توسط سازمان های خیریه برای کمک به افراد محروم و در نهایت در جهت کاهش آلودگی های بصری، صوتی و آلودگی های هوا در کلان شهرها شکل گرفت. ایده اولیه این طرح، ابتدا درشهر آمستردام هلند متولد شد و نهایتاً این سیستم در شهر رن فرانسه به تکامل رسید، از آن زمان به بعد این سیستم در سراسر جهان انتشار یافت و امروزه تقریباً همه شهرهای بزرگ در دنیا این سیستم را راه حل اصلی کاهش آلودگی شهری و یکی از گزینه های مهم توسعه شهر هوشمند می دانند

هزینه دوچرخه بیدود لیست امید لیبرالیسم در ایران لیبرالها چه کسانی هستند کرایه دوچرخه در تهران قیمت دوچرخه عملکرد اصلاح طلبان شرکت پاک چرخ ایرانیان دوچرخه اشتراکی چیست تفکر اصلاح طلبی اصلاح طلبان چه کسانی هستند اخبار دوچرخه سواری اخبار تهران اخبار بدون سانسور سیاسی اجاره دوچرخه در تهران اپلیکیشن اجاره دوچرخه

یکی از نکات مهمی که در دوچرخه های بیدود وجود دارد شباهت بسیار زیاد این طرح در تمامی مراحل اپلیکیشن، اجرا و حتی دوچرخه ها به شرکت موبایک چین است. موبایک در ۲۷ ژانویه ۲۰۱۵ در پکن تاسیس شد امروز به عنوان بزرگترین شرکت اشتراک گذاری دوچرخه در دنیا فعالیت می کند. جهت دریافت این دوچرخه ها ابتدا می بایست در اپلیکیشن موبایک ثبت نام و جهت استفاده از دوچرخه های آن مبلغی به عنوان سپرده پرداخت شود. دقیقاً روالی که برای بیدود نیز وجود دارد.

پرداخت سه هزار تومان به ازای هر ساعت رکاب زنی

اما نکته مهم در خصوص بیدود هزینه ای است که شما باید پرداخت کنید. مانند بسیاری از کسب و کارهای نو که عدد و رقم دقیقی برای آن وجود ندارد، مشخص نیست که ملاک و معیار تعیین ۱,۵۰۰ تومان برای هر ۳۰ دقیقه استفاده از دوچرخه های بیدود از کجا امده است؟ نکته جالب تر اینکه در قوانین و مقررات تعیین شده برای این دوچرخه تاکید شده که فرقی نمی کند که شما یک دقیقه از دوچرخه استفاده می کنید یا ۳۰ دقیقه و مبلغ ۱,۵۰۰ تومان از شما کسر خواهد شد.

این عدد یعنی اینکه اگر شما روزانه یک ساعت بخواهید در تهران دوچرخه سواری کنید (مثلاً از منزل تا محل کارتان که قطعاً در تهران کمتر از این میزان نیست) باید در هفته ۲۱ هزار تومان و در ماه ۸۴ هزار تومان پرداخت کنید. این عدد در طول سال یعنی چیزی بیش از یک میلیون تومان.

اما به غیر از این مبلغ، شما در همان ابتدای ثبت نام باید ۱۵۹ هزار تومان نیز به عنوان مبلغ سپرده در حساب کاربریتان ذخیره کنید. در قوانین و مقررات بیدود آمده: “مبلغ سپرده مقدار پولی است که شما به عنوان سپرده در زمان ثبت نام پرداخت میکنید تا امکان استفاده از خدمات و سرویسهای بیدود را داشته باشید. این مبلغ هر زمان که بخواهید قابل استرداد می باشد. در واقع این مبلغ به عنوان سپرده نزد بیدود می ماند تا اگر شما خسارتی به دوچرخه ها وارد کردید از طریق این مبلغ از شما دریافت کنند.”

هزینه دوچرخه بیدود لیست امید لیبرالیسم در ایران لیبرالها چه کسانی هستند کرایه دوچرخه در تهران قیمت دوچرخه عملکرد اصلاح طلبان شرکت پاک چرخ ایرانیان دوچرخه اشتراکی چیست تفکر اصلاح طلبی اصلاح طلبان چه کسانی هستند اخبار دوچرخه سواری اخبار تهران اخبار بدون سانسور سیاسی اجاره دوچرخه در تهران اپلیکیشن اجاره دوچرخه

در توجیه دریافت این مبلغ که با توجه به برنامه ۱۲ هزار دوچرخه در آینده، عدد قابل توجهی نیز خواهد بود مدیران این شرکت تاکید می کنند که: “دانشگاه تربیت مدرس، یکی از پایلوت های ما بود. دوچرخه را یک ماه بدون سپرده در اختیارشان قرار دادیم. به شدت به دوچرخه ها آسیب وارد شد. ۳۵ درصد دوچرخه ها کاملاً از بین رفت. این نشان می دهد تا حداقل پولی را پرداخت نکنیم، و قوانین و مقرراتی وجود نداشته باشد، از وسیله درست استفاده نخواهیم کرد! ”

اما نکته بسیار مهمی که مدیران این شرکت به آن اشاره نکرده اند و در قوانین و مقررات زمان ثبت نام بر آن تاکید شده است اینکه ۱۵۹ هزار تومان سپرده شما از زمان درخواست ۲۰ روز بعد به حساب شما واریز خواهد شد. به زبان ساده تر یعنی اینکه وقتی شما دیگر نخواهید از خدمات این شرکت استفاده کنید و در اپلیکیشن درخواست استرداد سپرده را می کنید ۲۰ روز بعد پول خود را دریافت خواهید کرد در حالی که در این ۲۰ روز اجازه استفاده از دوچرخه را هم نخواهید داشت.

هزینه دوچرخه بیدود لیست امید لیبرالیسم در ایران لیبرالها چه کسانی هستند کرایه دوچرخه در تهران قیمت دوچرخه عملکرد اصلاح طلبان شرکت پاک چرخ ایرانیان دوچرخه اشتراکی چیست تفکر اصلاح طلبی اصلاح طلبان چه کسانی هستند اخبار دوچرخه سواری اخبار تهران اخبار بدون سانسور سیاسی اجاره دوچرخه در تهران اپلیکیشن اجاره دوچرخه

جالب آنکه شما در زمان ثبت نام شما باید مبلغ ۳۰ هزار و ۹۰۰ تومان هم به عنوان بیمه پرداخت کنید. مبلغی که در هنگام انصراف از خدمات دیگر به شما بازگردانده نخواهد شد. یعنی اینکه شما اگر روزی بخواهید خدمت این شرکت را فقط برای یک بار و یا یک ساعت امتحان کنید تا ببینید اصلاً مناسب حال شما است یا خیر باید ۱۵۹ هزار تومان نقد پرداخت کنید و ۲۰ روز دیگر پس بگیرید همچنین ۳۰ هزار و ۹۰۰ تومان هم بابت بیمه بدهید و دیگر پس نگیرید! یعنی یک ساعت تست دوچرخه سواری بیش از ۳۲ – ۳۳ هزار تومان برایتان آب خواهد خورد.

تجربه استفاده کنندگان از دوچرخه های بیدود

با رصد هشتگ این شرکت در فضای مجازی، تجربه و نظر برخی کاربران در این خصوص مثبت و بیشتر معطوف به تشویق فرهنگ استفاده از دوچرخه در پایتخت است که باعث شده گامی در جهت کاهش آلودگی هوا و ترغیب مردم به ورزش باشد. اما از سوی دیگر برخی معتقد هستند “بیدود در منتشر کردن شرایط استفاده از دوچرخه‌های کم کاری کرده، هر بار که دوچرخه برداشتم برای بسیاری از عابران و شاهدان توضیح دادم که گرفتن دوچرخه چطور است و هزینه‌اش چقدر است و..”

از آن مهمتر، برخی قوانینی است که باعث کسر شدن پول از محل ذخیره ۱۵۰ هزار تومانی کاربر می شود. مثلاً استفاده از دوچرخه در اتوبان، پارک کردن در حیاط منزل و چند نکته دیگر که ممکن است به دلیل عدم اطلاع دقیق کاربران، اتفاق بیفتد و انجام آن، باعث کسر مبلغ از حساب می شود.

هزینه دوچرخه بیدود لیست امید لیبرالیسم در ایران لیبرالها چه کسانی هستند کرایه دوچرخه در تهران قیمت دوچرخه عملکرد اصلاح طلبان شرکت پاک چرخ ایرانیان دوچرخه اشتراکی چیست تفکر اصلاح طلبی اصلاح طلبان چه کسانی هستند اخبار دوچرخه سواری اخبار تهران اخبار بدون سانسور سیاسی اجاره دوچرخه در تهران اپلیکیشن اجاره دوچرخه

نکته جالب در نظرات برخی استفاده کنندگان، نحوه کسر پول از حساب شان است به گونه ای که بیان کرده اند “ اپ بیدود رو نصب کردم، تقریباً ۲۰۰ تومن از حسابم کم کرد. مرحله بعد ثبت تصویر کارت ملی بود که دیگه پشیمون شدم. امروز تماس گرفتم که پولمو پس بگیرم، می‌فرمایند اول اون تصویر کارت ملی رو رد کن بیاد، بعدم ۱۵ روز دیگه پولت برمیگرده”

دیگری نیز علی رغم آنکه در قوانین شرکت مذکور تاکید شده که در زمان بارندگی، امکان و اجازه استفاده از وسیله نقلیه وجود ندارد، نوشته است که “ تو هوای بارونی خیلی حال داد فقط لاستیک‌هاش خیلی بده با کوچیکترین بارونی لیز میخوره”

هزینه دوچرخه بیدود لیست امید لیبرالیسم در ایران لیبرالها چه کسانی هستند کرایه دوچرخه در تهران قیمت دوچرخه عملکرد اصلاح طلبان شرکت پاک چرخ ایرانیان دوچرخه اشتراکی چیست تفکر اصلاح طلبی اصلاح طلبان چه کسانی هستند اخبار دوچرخه سواری اخبار تهران اخبار بدون سانسور سیاسی اجاره دوچرخه در تهران اپلیکیشن اجاره دوچرخه

آگهی عجیبی در خصوص فروش این نوع دوچرخه در سایت دیوار نیز توسط یک کاربر درج شده بود که در نوع خود جالب اما تاسف برانگیز است

هزینه دوچرخه بیدود لیست امید لیبرالیسم در ایران لیبرالها چه کسانی هستند کرایه دوچرخه در تهران قیمت دوچرخه عملکرد اصلاح طلبان شرکت پاک چرخ ایرانیان دوچرخه اشتراکی چیست تفکر اصلاح طلبی اصلاح طلبان چه کسانی هستند اخبار دوچرخه سواری اخبار تهران اخبار بدون سانسور سیاسی اجاره دوچرخه در تهران اپلیکیشن اجاره دوچرخه

کاربر دیگری نیز اینگونه تجربه خود را روایت کرده است: “وقتی چند متری باهاش رفتم احساس می کردم که پیوندی نا گسستنی با مولکول های اسفالت دارم، با تک تک سلول های بدنم اسفالت رو حس می‌کردم، بعله، هیچ گونه فنر و کمک فنری در این دوچرخه وجود نداره (حداقل من که ندیدم ”

البته آنچه که مسلم است اینکه باید از چنین طرح هایی حمایت های مناسبی صورت بگیرد تا امکان استفاده از آن برای عموم مردم فراهم شود اما ارزان بودن و راحتی استفاده، دو رکنی است که فعلاً در خصوص این طرح شهرداری تهران به خوبی رعایت نشده است. در عین حال به نظر می رسد بهتر است برخی مسئولان شهری نیز به جای سوار شدن بر دوچرخه های چند میلیون تومانی در روزهای خاص همراه با عکاس و فیلم بردار با هر انگیزه ای (که انشالله فرهنگ سازی باشد) به دنبال حمایت از کسب و کارهای این چنینی باشند که بدون شک در صورت استقبال مردم می تواند بسیار تاثیرگذارتر باشد.

منبع : مشرق

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 27 )
  1. مهرداد می گوید

    ممنون که این توضیحات رو دادید، چون وب سایت بیدود حتی یک کلمه هم توضیح نداده است.اما یک نکته‌ی دیگر هم باقی مانده؛ اگر گوشی شما اپل است، سایت بیدود شما را به برنامه‌ی «سیب‌چه» می‌برد و برای نصب اپلیکیشن بیدود، سیب‌چه می‌گوید ابتدا برنامه‌ی من را خریداری کنید! شما حتی به اپلیکیشن رایگان هم دسترسی ندارید و همه چی از بدو ورود پول گرفتنِ نا آگاهانه است؛
    فرض کنید توضیحات سایت شما نبود؛
    -می‌بایست هزینه می‌پرداختیم اپلیکیشن سیبچه می‌خریدیم.
    -بیدود را از سیبچه نصب می‌کردیم، (حالا دسترسی ها و مخرب بودنِ خودِ سیب‌چه برای گوشی اپل بماند)
    -۱۵۹ هزار تومان می‌پرداختیم.
    -به کیفیت بد دوچرخه و معضلات آن پی می‌بردیم.
    -درخواست استرداد وجه می‌کردیم.

    در اینصورت ۳۹ هزار تومان در جیب صنعت بیمه و مقداری پول در جیب سیبچه ریخته و ۲۰ روز هم معطل می ماندیم.
    این هم نتیجه‌ی یک شرکت که درآمدش از عدم اطلاع رسانی است.

    1. محسن می گوید

      دوست عزیز در مورد بیمه، اتفاق که همیشه دفعه دهم نمیفته
      اگر بیمه رو شل می گرفتن پس فردا تو همین سایتا ۱۰ تا مصاحبه قرار می دادن از حوادثی که با دوچرخه ها پیش اومده و بیمه ای که شل گرفته شده
      شما همبن الانشم بری ورزش ثبت نام کنی می گن باید اول خودت رو ببمه کنی. کسی نمی گه شاید ورزشش رو نیومدم پس پول بیمه رو ندم. حادثه خبر نمی کنه و سیستم بیمه قواعد داره.
      بیدود هم مثل هر جایی ملزم به رعایتشونه.
      یه سری آدم چه قدر سرمایه گذاشتن تو یه کار خوب. تو سایت و نرم افزارشون هم توضیح نوشتن در مورد قوانینشون.
      تهش اسمشون رو گذاشتید
      سو استفاده کننده

      ان شاالله شما بیدود ۲ راه می اندازی با دوچرخه های خفن تر

      شما که حاضر نیستی ۱۶۰ هزار تومان سرمایه ات بمونه دست کسایی که پروژه رو اجرا کردن، با چه حسابی توقع دوچرخه فنری و … داری؟

      1. محسن سی شارپ می گوید

        گفته شده که حتی اگر یک بار هم استفاده نکنید باید مبلغ بیمه را پرداخت کنید. این چجور منطقی است؟ مثل این می ماند که شما بابت خرید ماشین ثبت نام کنید و بیمه یک سال را از شما بگیرند و اگه از خرید ماشید منصرف بشید حق بیمه برگشت داده نمیشود. خاک بر سر منطق شما

  2. محسن می گوید

    ممنون از اطلاع رسانی شما

    چند وقتی بود هنگام رفتن به محل کارم سر چهار راه این دوچرخه ها رو میدیدم و حتی کسانی که ازش استفاده میکردن و رکاب میزدن و حس خوبی بود که منو تشویق میکرد برم به سمتش. ولی با توضیحاتی که دادید حداقل میدونیم چه بلایی قراره سرمون بیاد و ازینکه یه شرکت از بی اطلاعی مردم سوء استفاده میکنه، حس حماقت بهمون دست نمیده.

    با تشکر

  3. رضا می گوید

    با تمام توضیحات خوبی که دادید. باید بگم فقط برای من که محل کارم تو طرح ترافیکه خیلی خوب و عالیه

  4. مسعود می گوید

    همه جای دنیا تسهیلات گسترده و مجانی ایجاد می کنند تا مردم تویق بسوند و از دوچرخه استفاده بکنند ولی در اینجا موضوع را آنقدر بغرنج و پیچیده و چه بسا سخت و گران و دردسرآفرین کرده اند که کسی رغبت نمی کند حتی به آن نزدیک بشود . واقعا صد حیف و افسوس ….

    1. کامران می گوید

      اقای‌محمد‌،گفه‌تر+تر

  5. محمد می گوید

    اگر کسی تجربه ای از استفاده از این دوچرخه در سربالایی داره بگه میخوام بدونم عملکردش در سربالایی چطوره فشاره زیادی میاره یا راحت حرکت میکنه ؟ممنون

  6. حسین می گوید

    آقا یه پولی به این خبرگزاری اگه به عنوان شیرینی بدن اینقدر بد نمیگه از این طررح.
    شما اگه خوب حساب کنی میبینی به پولش میارزه.
    یه پول که ودیعه است پیششون.
    شما سودشو حساب میکنی؟؟؟؟؟
    هر دوچرخه با تجهیزات بالای ۲ میلیون قیمتشه اونوقت صد و خورده ای دارن ودیعه میگیرن خطا کردن؟؟؟؟

  7. مهرشاد می گوید

    سلام. اول اینکه یک خبرگزاری هیچوقت نباید نظر شخصیش رو به این شدت مستقیم بیان کنه.
    این مطلب راجع به قیمت و شرایط استفاده از دوچرخه های بیدود هست و درست نیست از اولین کلمه‌ی مطلب شروع به خراب کردن کنید.
    درسته قیمت ابتدایی محصول زیاد به نظر میاد برای کسی که شاید فقط بخواد امتحانش کنه. ولی آیا واقعا نیاز بود بیشتر از ۱۷ بار بگی که ۲۰ روز استرداد ودیعه طول میکشه؟! آیا انقدر نکته مهمیه؟! تمام شرکت های خودرویی دارن پولمون رو میگیرن بدون اینکه پس بدن و اگر لطف کنن یه لگن تحویل بدن و شما سر ۲۰ روز دیر دادن ودیعه اینهمه باید صحبت کنید؟
    این سایت الان بعد از خود بیدود اولین سایت گوگل هست. هزاران نفر این مطلب رو باز کردن تا بدونن قیمتش چنده و به احتمال زیاد شما ۸۰ درصد از اونها رو منصرف کردی!
    همه به مشکلات آگاهن. بله میدونیم مشکل از شهرداری و متعاقبا دولت هست که این شرکت باید ضعیف و گرون شروع کنه.. ولی شاید اگر شما یک دقیقه فکر کنی که این متنی که نوشتی چه تاثیری میتونه توی هوای شهرت بذاره شاید نتونی دیگه بخوابی. پس خودتون رو هر از گاهی با همون مسئولین فاسد مقایسه کنید.. شاید متوجه بشیم که به نسبت قدرتی که داریم فاسد هستیم!

    لطفا با دانایی نسبت به تمام مشکلات و کثیفی های این روزها، از این یک مورد حمایت کنید. چون این مورد واقعا باعث میشه که یکم از آلودگی کم بشه و با استقبال بیشتر و تخته نشدن در همچین شرکتی به وسیله همچین نظراتی، ممکنه به زودی نسخه های بهتری ارائه بشه. حتی اگر فکر میکنید این شرکت داره از عدم اطلاعات رسانی سوء استفاده میکنه باز هم با دانایی به این موضوع حمایت کنید. روزانه ده ها بار مورد سوء استفاده قرار میگیریم.. حداقل این مورد یک نتیجه مثبت هم داره!

    و اینکه همه میدونن که نسبت به قیمت این روزهای تاکسی سوار شدن و بنزین زدن توی این حجم از ترافیک، قیمت این دوچرخه بسیار ناچیزه. با نادیده گرفتن صرفه جویی بسیار زیاد توی زمان و روان (با توجه به عصبی بودن همه و درنتیجه رانندگی کردن های بد)…

    ممنون

    1. محمدرضا می گوید

      چونوشرکت های دیگه دارن پول مردم رو میخورن اینم باید پول مردم رو بخوره..چه منطق باحالیاین شهرداریه که بخاطر هوای پاک شهر باید این خدمات رو مثل بیشتر کشور های در حال پیشرفت دیگه تقریلا به صورات رایگان انجان بده نه اینوه دکان باز کنه پول بیمه ۱۰۰ نفر پول یه دوچرخه رو در طول یکسال درمیاره و تازه هر ساعت ۳ هزار تمن هم بهش اضافه کنی یعنی قشنگ مثل سایپا که پراید تولید میکنه داره سود میبره

    2. الهام می گوید

      ممنون از توضیحات خوبتون

  8. صادق می گوید

    هرچند بیمه همین طوری به کسی خسارت نمیده ولی اون مبلغ بیمه اش هیچ . اون ۱۵۹ هزارتومن سپرده زور داره .
    بابت چی میدم ؟ یه دوچرخه زوار در رفته ؟ خب هزینه اش جداگانه میگیره .

  9. صادق می گوید

    نکته جالبش اینجاست که تو خیابون کوچه یا هرجایی بجز پارکینگ خود بی دود پارک کنی ۲۰ امتیاز منفی داره

    1. نسترن می گوید

      چرا وقتی اطلاعات درست ندارید نظر میدید؟ وسط کوچه و خیابون و میدون نباید پارک کنی که مشکل ایجاد نکنه وگرنه هر پیاده رویی میشه.

  10. سحر می گوید

    سلام میشه توضیح بدین لطفا اگه من بخوام دوچرخه رو ۲۰روز کرایه کنم به چه صورته باید دوچرخه رو‌ هرروز تحویل بدم دوباره صبح تحویل بگیرم

  11. مجید شیرازی می گوید

    سلام
    تو شیراز هم قراره از اواخر آبان شروع بشه

  12. مینا می گوید

    سلام
    یه نکته خیلی منفی که شرکت بیدود داره اینه که هیچ جا اطلاع رسانی نکرده اندروید بالای ۵ برای نصب اپلیکیشنش نیازه. روزانه ممکنه خیلی ها مثل من که اندروید پایین تر دارم فقط ثبت نام کنن و بعد نتونن استفاده کنن و خارج شن. سپردشون که بعد از ۲۰ روز برگردونده میشه به کنار، پول بیمه هم بهشون برگردونده نمیشه، در حالی که یه بار هم از دوچرخه استفاده نکردن.
    این خیلی بی انصافیه

  13. پیمان می گوید

    سلام خواهش میکنم شرکت بیدود یه بازنگری بکنه خدایی نکرده اگر جایی مونده که قید نشده چطور میتونم دهن مشترک و سرویس کنه اضافه کنه این دوورخها تا ۱۰ متر احتیاط داره نزدیک بشی بالاخره یه جوری ازت پول میگیره شرکت یه لطف کنه حداقل ۱ مورد فقط ۱ مور. به نفع مشترک قانون بذاره آدم دلش میسوزه

  14. منصور می گوید

    سلام
    جهت اطلاع دوستان میگم . اون آقای پرفسور قیمت ۲ پوند روزانه را از کجا آورده ؟؟ استاد پرفسور جهت اطلاع عرض میکنم که ۲ پوند برای هر ۳۰ دقیقه است ضمن اینکه مبلغ سپرده اولیه ۲۰۰ پوند است که برای انواع خسارت احتمالی از سوی شرکت گرفته میشود یاد آور میشوم در لندن متقاضی خودش باید به شرکت بیمه مراجعه و یا هماهنگ کند و شماره بیمه نامه خود را به شرکت جهت عضویت ارایه نماید و امروز با توجه به افزایش پوند به نزدیک ۴۰ هزار تومان به راحتی خودمان قضاوت کنیم البته خدا را شکر که بی دود جمع کرد و من اکنون خودم رفتم گمرک دوچرخه خریدم بدون کمک سایز ۲۲ به مبلغ ۸ میلیون . https://tfl.gov.uk/modes/cycling/santander-cycles پرفسور اینم لینک قیمت

  15. تارا می گوید

    مگه شما خصومت شخصی دارید باهاشون؟ خیر از طرف شهرداری هم متاسفانه حمایت نمیشوند و ای کاش که بشوند و هرچه بیشتر هم بشوند چراکه به نوعی فرهنگ سازیست. من خیلی از بی دود استفاده می کنم. همیشه راضی بودم و این که کیفیت دوچرخه ها چندان خوب نیست درسته ولی انتظار چی دارید خب؟ هم باید بودجه داشته باشه که دوچرخه های باکیفیت تری استفاده کنه هم خطر دزدینشون بیشتر و جدی تر میشه. خلاصه که حقیقتا خدا خیرشون بده خیلی ریسک بزرگی کردند و امیدوارم که نتیجه ش رو چه به شکل سود (که بعید می دونم حالا حالاها اتفاق بیفته) و چه به شکل فرهنگ سازی ببینند)
    درباره قسمت هم شما می تونید با پرداخت فقط ۱۵۰ تومن اشتراک سالیانه بشید. اگر کسی استفاده ش زیاده خب قرار نیست بابت هر ساعت پول بده عقل حکم می کنه جای یک میلیون تومان، ۱۵۰ تومن پول بده!
    خلاصه که متنتون خیلی خیلی بد بود آدم فکر می کرد دشمنی دارید با صاحب شرکت تا بخواید به مردم کمک کنید !

    1. سروش می گوید

      با سلام.
      نظر شما درست خوبه.
      دوستان سوار شین برید وللش این اینجوره اونم انجوره والا .
      خوش باشین (بهتر از اینام دیگه تو ایران گیر نمیاد))*

  16. ایرج می گوید

    طرح خوبی هست آیا……
    اولا”اصلادوچرخه هاکیفیت ندارن اگرمیخواهی ثبت نام کنی دوست عزیز وزن شمابایدنهایتا۵۰یا۶۰کیلوباشه
    دوما”هر۲۰دقیقه استفاده ازدوچرخه۳۹۰۰تومان دروغ میگن که۳۰دقیقه۱۵۰۰تومان
    سوما”ازده تادوچرخه یکی سالمه که اونم سفرت به پایان برسه حالاقفل نمیشه یک ساعت الاف میشی ایرادبازم داره
    ولی نصیحت وپیشنهادبهتره
    حالاآقای مدیر-طراح-خوشتیپ بدون دروغ طرحت رابه روزرسانی کن آسمون به زمین که نمیادفکرکن برای خودته
    کیفیت دوچرخه هاروببربالاشماوظیفه داریدهمیشه دوچرخه تعمیرکنیدوسالم بدهیددست مردم چون مصرفی هست پس دقت کنید هزینه زمان روراست بگوبذارورزشکاریامصرف کننده اول امتحان کنه بعدپول روپرداخت کنه من پرداخت کردم اشتباه کردم
    هزینه مسافت روراست بگودروغ نگو
    خیلی ایرادداره طرحتون آقای یاخانم طراح
    خودخودخودت بشین قضاوت کن ومنتقدخودت باش باتشکرازنظردوستان

  17. فروزان می گوید

    سلام سایت رنت کالا rentkala که تازه اومده میتونید دوچرخه و چیزای دیگه اجاره کنید اگر دوچرخه هم دارید میتونید اگهی کنید اجاره بدید

  18. علی می گوید

    چرا تا یه حرکت خوبی تو این مملکت اتفاق میفته سریع جبهه میگیرید و تخریب میکنید؟ کدوم نهاد متضرر شده که درخواست همچین رپورتاژی داده؟

  19. علی می گوید

    نکته ی قابل توجه اینه که الان اون مبلغ ۱۵۹تومن که شده ۱۶۰ هزار، و توی نرم افزار نوشته که این مبلغ قابل استرداد نیست… و مبلغ بیمه شده ۱۰هزا. تومن.
    یعنی شما اگه بخوای یه بار استفاده کنی، باید ۱۶۰+۱۰+هزینه سفر رو یک جا پرداخت کنی، و هیچ کدوم از مبالغ فوق قابل استرداد نیست…
    تنها شارژی رو که می‌ریزی تو حسابت قابل استرداده،اونم بعد از ۲۰ روز….
    علی برکت الله…

  20. رودابه می گوید

    در مورد دوچرخه های شهرداری واقعا راه اندازیش کار بزرگ و سختیه و نیاز به حمایت و فرهنگسازی عمومی داره. هزینه ۸۰ هزار تومان در ماه برای رفت و آمد به محل کار زیاده وقتی هم ورزش هست هم تولید آلودگی نمیکنه؟؟ با مترو یا تاکسی چند برابر این هزینه باید کرد و ورزش هم نیست و آلودگی هم داره. خیلی منفی بود مطلبتون در نتیجه کاملا غیر منصفانه. یک کاربر بی احتیاط یا بی فرهنگ تو بارون برداشته استفاده کرده خب که چی؟ یا قوانین هنوز کامل مشخص نیست میشه پیشنهاد داد دائما نه اینکه انتقاد فقط.