سوابق سید میعاد صالحی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری

0

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حکم انتصاب سید میعاد صالحی نوشته است: با توجه به سوابق علمی، عملی، تعهد، تجارب مدیریتی و سوابق درخشان نخبگی که بحمدالله از آن برخوردارید، بنا به پیشنهاد مورخ ۲۶/۱۲/۱۳۹۷ هیأت امنای محترم سازمان تأمین اجتماعی و صندوق ها، به موجب این حکم جنابعالی را به عنوان مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری منصوب می کنم.

صندوق بازنشستگی کشوری که ذخیره و پس انداز طولانی مدت جمع کثیر بازنشستگان عزیز کشور ماست، بایستی به جایگاه واقعی خود در پایداری و عدم نیاز به استفاده از بودجه عمومی و ارائه خدمات شایسته و عزتمند به بازنشستگان عزیز برگردد.

این مهم پس از اتکال به خداوند متعال با برنامه ریزی صحیح و در یک همکاری سازنده با ارکان صندوق و با تکیه بر قانون مداری، شفافیت، جوان گرایی، انتخاب شایستگان و سعی و تلاش مجاهدانه و نیز نظارت از نزدیک و مستمر امور، فسادستیزی و توجه به مصالح و منافع بازنشستگان در ظرف زمانی در دوره تصدی این دولت خدمتگزار مقدور و میسور خواهد بود.

در جهت تحقق این هدف اقدام راهبردی خروج از بنگاهداری اقتصادی میراث واگذاری شرکت های دولتی به جای بدهی های گذشته دولت به صندوق و یا ناشی از تصمیمات مدیران سابق مهم ترین برنامه شما تعیین می شود تا در طی سال جاری با تبدیل حوزه اقتصادی صندوق از یک نظام بنگاهداری اقتصادی به نظامی برای مدیریت کارآمد پرتفوئی سودده و مناسب از سهام آن را تحقق بخشید، به گونه ای که در پایان سال، صندوق بازنشستگی کشوری متکفل اداره هیچ بنگاهی مگر بنا به ضرورت و به تشخیص ارکان صندوق نباشد. اصلاح ساختار مدیریتی تودرتوی غیرضرور، جلوگیری از پرداخت های نامتعارف و هرگونه اسراف و خاصه‌خرجی مورد تأکید است.

رضایت جامعه بازنشستگان عزیز که خدمات به آنها به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) مصداق روشن وفا است و کله کارکنان دولت خدمتگزار آینده خود را در سرنوشت آنان ملاحظه می کنند، مهم ترین مأموریت جنابعالی است که ان شاء الله موجب رضایت خداوند متعال است. توفیق شما را در مسئولیت خطیری که به عهده گرفته اید، از درگاه احدیت مسئلت دارم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری مدیران و مسئولان ایران صندوق بازنشستگی کشوری تحصیلات مسئولان بیوگرافی سید میعاد صالحی انتصابات جدید اخبار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

سید میعاد صالحی متولد ۱۳۶۱، دانش آموخته دکتری از دانشگاه صنعتی شریف، عضو بنیاد ملی نخبگان و از اعضای هیات علمی دانشگاه علم و صنعت است. صالحی که دارای سوابق علمی تجارب مدیریتی و سوابق درخشان نخبگانی است با پیشنهاد مورخ ۹۷/۱۲/۲۶ هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های تابعه و حکم وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به این سمت منصوب شده است. وی پیش از این به عنوان مشاور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در این وزارتخانه مسئولیت داشته است.

از سوابق صالحی می‌توان به قائم مقامی هلدینگ صنایع معدنی صندوق بازنشستگی کشوری، عضویت در هیئت مؤسس و هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، عضویت در هیأت مدیره صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک، سرپرستی طرح‌های صنایع نوین وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشاور معاون رئیس جمهور و ریاست بنیاد ملی نخبگان در امور نخبگان و استعداد‌های برتر، عضویت و دبیری کمیسیون نخبگان شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضویت در کمیته استعداد درخشان وزارت علوم و عضویت در کمیته نگارش سند راهبردی کشور در امور نخبگان و عضویت در شورای توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد.

همچنین رتبه اول نهمین جشنواره خوارزمی در بخش پژوهش‌های کاربردی و رتبه سوم چهاردهمین جشنواره خوارزمی در بخش پژوهش‌های توسعه‌ای، دانشجوی نمونه کشوری در مقطع دکترا در سال ١٣٩، رتبه دوم مسابقات جهانی حفظ و قرائت قران کریم در کشور مصر، انتشار مقالات متعدد در ژورنال‌های داخلی و خارجی (ISI) و مجری طرح‌های پژوهشی، تحقیقاتی، صنعتی و ملی از دیگر سوابق صالحی است.

گفتنی است پیش از این جمشید تقی زاده عهده دار مسئولیت مدیرعاملی صندوق بازنشستگی کشوری بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ