اگر خامه قنادی شل شد چه کنیم؟

0

اگر خامه قنادی شل شد چکار کنیم و روش ها برای سفت کردن خامه

استفاده از خامه قنادی آماده شل شدن خامه را به حداقل می رساند اما همچنان این امکان وجود دارد که به هر دلیل خامه فرم گرفته شده نیز شل شود. لذا استفاده از پودر خامه یک روش سفت کردن خامه است که می تواند از شل شدن خامه قنادی جلوگیری کند.

خامه فرم گرفته با پودر خامه این اطمینان را به شما می دهد که خامه شما به راحتی شل نخواهد شد.

نکات آشپزی جدید خوب شیرینی پزی خامه قنادی آشپزی ساده سریع و آسانفرم دادن خامه با پودر خامه

برای فرم دادن خامه با پودر خامه نیز می توانید پودر قند و پودر خامه را به اندازه ی یک پیمانه با هم مخلوط کنید. سپس یک پیمانه  شیر یا خامه به آن ها اضافه کنید و با دور تند همزن به مدت ۳ دقیقه و سپس حدود هشت دقیقه با دور کند همزن هم بزنید.

فرم دادن خامه با پودر خامه باعث می شود خامه شما کاملا پوک شده و به اصطلاح خامه فرم گرفته شده شود.

خامه فرم گرفته با پودر ژلاتین و یا خامه فرم گرفته با پنیر ماسکارپونه نیر از دیگر روش سفت کردن خامه است که می توانید امتحان کنید. اگر می خواهید خودتان خامه قنادی درست کنید خامه فرم گرفته با سفیده بهترین روش تهیه آن است که می توانید از سفت بودن خامه مطمئن شوید.

۵ روش برای سفت کردن خامه

۱. اضافه کردن نشاسته ذرت

به ازای هر پیمانه خامه، ۱ قاشق چای خوری نشاسته ذرت نیاز داریم که بعد زدن خامه حدود ۳ دقیقه در حدی که خامه نه شل باشه و نه کامل فرم گرفته باشه نشاسته را اضافه کنید و به همزدن ادامه دهید تا کاملا فرم بگیرد. بعد چند دقیقه داخل یخچال قرار دهید و بعد هم استفاده کنید.

۲. پودر قند

به ازای ۱ پیمانه خامه، ۳ قاشق چای خوری پودر قند نیاز است و مثل مراحل نشاسته اضافه می‌شود.

همچنین بخوانید: آموزش روش صحیح اندازه گیری مواد

۳. پنیر خامه ای

به ازای ۲۰۰ گرم خامه ۵۰ گرم پنیر خامه ای بی نمک اضافه شود.

۴. سفت کردن خامه با پودر خامه

به ازای هر پیمانه خامه ۱ قاشق چای خوری پودر خامه نیاز دارید.

۵. پودر ژلاتین

۱ قاشق چای خوری پودر ژلاتین را روی ۴ ق غ آب سرد ریخته و چند دقیقه صبر میکنیم تا ژلاتین حالت اسفجی بگیرد سپس در ماکروفر گذاشته تا کاملا ذوب شود و یکنواخت شود.

خامه را شروع به زدن میکنیم تا خط های همزن روی خامه ایجاد شود سپس مقداری از خامه را با ژلاتین مخلوط کرده تا یکدست شود سپس به بقیه خامه اضافه کنید همزده تا یکنواخت شود این خامه ماندگاری بالایی دارد.
این مقدار ژلاتین برای ۲۵۰ گرم خامه مناسبه.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ