زمان بازی بارسلونا و لیورپول +پیش بازی

0

تاریخ و ساعت بازی بارسلونا و لیورپول ، تاریخچه بازیهای لیورپول و بارسلونا

هرچقدر دیدن دو تیم تاتنهام و آژاکس در یک سمت نیمه نهایی غیرقابل پیش بینی بود، کمتر فوتبال دوستی از حضور لیورپول و بارسلونا در این مرحله و رویاروییشان شگفت زده شد.

در مرحله یک چهارم نهایی، لیورپول در مقابل پورتویی قرار می‌گرفت که یک فصل قبل، در یک مرحله زودتر نسخه آن را در همان بازی رفت پیچیده بود و بارسلونا نیز باید در مقابل یونایتدی می‌ایستاد که قبل از این تقابل، وارد افت شده و ۳ مسابقه از ۴ بازی قبلی خود را باخته بود.

زمان بازی

تاریخ  ساعت تورنمنت ورزشگاه / شهر داور بازی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۲۳:۳۰ بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان نیوکمپ / بارسلون بیورن کوئیپرس

نتیجه بازی بارسلونا نتیجه بازی امشب لیورپول باشگاه لیورپول بازی های امشب لیگ قهرمانان اروپا بازی امشب بارسلونا ساعت چند است اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اروپا اخبار بارسلونا

نتایج کاملا مشخص بودند. در شرایطی که تاتنهام و آژاکس با کمترین اختلاف ممکن صعود به نیمه نهایی را جشن گرفتند (تاتنهام با قانون گل زده در خانه حریف و آژاکس هم با برتری ۲-۱ مقابل یووه) بارسا و لیورپول با قدرت و برتری هایی با اختلاف مجموع ۴ و ۵ گل به نیمه نهایی رسیدند.

اکنون لیورپول در شرایطی پای به این دیدار می‌گذارد که در آخرین مسابقه خود، جمعه شب هادرزفیلد را با ۵ گل مغلوب ساخته و نشان داده در جنگ قهرمانی با سیتی، قصد تسلیم شدن ندارد. بارسلونا نیز با پیروزی روز شنبه خود مقابل لوانته قهرمانی لالیگا را مسجل کرده و با خیالی آسوده به لیگ قهرمانان فکر خواهد کرد؛ اتفاقی که در این دیدار دست بالا را به بارسلونا خواهد داد.

در حقیقت بین دو دیدار لیورپول-بارسا در فاصله ۶ روز، آبی اناری ها در دیداری تشریفاتی در لالیگا مهمان سلتاویگو خواهند بود و لیورپول باید در دیداری پرفشار و مهم در کورس قهرمانی لیگ برتر انگلیس به مصاف نیوکاسل برود. البته مزیت برگزاری دیدار برگشت در آنفیلد را نیز نباید از یاد برد.

البته این دیدار از جنبه ای تاریخی نیز اهمیت خواهد داشت. بعد از رئال مادرید (۱۳ قهرمانی، ۳ نایب قهرمانی)، آث میلان (۷ قهرمانی، ۴ نایب قهرمانی) و بایرن مونیخ (۵ قهرمانی، ۵ نایب قهرمانی)، دو تیم بارسلونا و لیورپول با ۵ قهرمانی و ۳ نایب قهرمانی مشترکا در رده چهارم پرافتخارترین تیم های اروپایی قرار دارند و صعود هر یک به فینال و تثبیت یک نایب قهرمانی، این تیم را در جدول بالاتر از رقیب مستقیم قرار خواهد داد.

البته در اوایل هزاره سوم، فاصله دو تیم این قدرها هم نزدیک نبود. در حقیقت وقتی لیورپول پنجمین و آخرین قهرمانی اروپایی خود در سال ۲۰۰۵ را جشن می‌گرفت، بارسلونا همچنان به تک قهرمانی خود در فینال ومبلی ۱۹۹۲ می‌بالید و یک سال بعد موفق شد دومین قهرمانی خود را جشن گبرد. اما روند شگفت انگیز بارسا در سال های بعد (که موجب شد عده بسیاری بلوگرانا را بهترین تیم ۲۰ ساله اول قرن ۲۱ بنامند) موجب شد بارسا از لیورپول پیشی گیرد و بالاخره با شکست لیورپول در فینال کیف ۲۰۱۸، هر دو تیم در ۵ قهرمانی و ۳ نایب قهرمانی برابر شوند.

اما آمار درباره این مسابقه چه می‌گویند؟ بارسلونا در مقابل نیم های انگلیسی در لیگ قهرمانان ۲۷ بار به پیروزی رسیده که این، بهترین آمار یک باشگاه مقابل تیم های یک کشور خاص در تاریخ لیگ قهرمانان است؛ البته به نظر می‌رسد در بین همه باشگاه های انگلیسی، لیورپول پاشنه آشیل بارسا بوده است.

لیورپول در ۴ دیدار دور از خانه مقابل بارسا در جام یوفا و لیگ قهرمانان شکست نخورده و ۲ برد و ۲ تساوی کسب کرده است. این، بهترین آمار دور از خانه لیورپول مقابل تیمی خاص در رقابت های اروپایی است. (البته در کنار پورتو که در مقابل آن نیز ۴ بازی دور از خانه بدون باخت را داشته اند) همچنین لیورپول، تنها تیم انگلیسی است که در رقابت های اروپایی، بارسا را در نیوکمپ شکست داده است؛ قرمزهای مرسی ساید در جام یوفای ۷۶-۱۹۷۵، ۱-۰ بارسا را بردند و در لیگ قهرمانان ۰۷-۲۰۰۶، با نتیجه ۲-۱ بارسا را مغلوب ساختند.

بارسا آمار جالبی در نیمه نهایی هایی که مقابل تیم های انگلیسی برگزار کرده، نداشته است. بلوگرانا تاکنون ۴ بار در نیمه نهایی های جام باشگاه ها/لیگ قهرمانان مقابل انگلیسی ها قرار گرفته و از این ۴ مورد، تنها یک بار موفق به صعود به فینال شده است. آن ها در نیمه نهایی های ۷۵-۱۹۷۴ مقابل لیدز، ۰۸-۲۰۰۷ مقابل منچستریونایتد و ۱۲-۲۰۱۱ به وسیله چلسی حذف شدند و تنها در نیمه نهای ۰۹-۲۰۰۸ مقابل چلسی موفق به صعود به فینال شده اند.

این یازدهمین حضور لیورپول در نیمه نهایی لیگ قهرمانان/جام باشگاه های اروپاست. آن ها رکورد خوبی در این زمینه دارند و از ۱۰ حضور قبلی، در ۸ حضور موفق به صعود به فینال شده اند. در حقیقت قرمزها تنها در نیمه نهایی های ۶۵-۱۹۶۴ (اینترمیلان) و ۰۸-۲۰۰۷ (چلسی) طعم شکست را چشیده اند.

بعد از شکست ۳-۰ مقابل بایرن مونیخ در نخستین روز از می ۲۰۱۳، بارسلونا در ۳۱ بازی خانگی بعدی در لیگ قهرمانان شکست نخورده و آمار شگفت انگیز ۲۸ برد و ۳ تساوی را ثبت کرده است. آبی اناری ها در این ۳۱ بازی تنها ۱۵ گل خورده اند و در هیچ دیداری، دروازه شان بیش از یک بار باز نشده است.

در سمت مقابل، لیورپول بعد از دو برد دور از خانه متوالی مقابل بایرن مونیخ و پورتو گام به نیوکمپ می‌گذارد و قصد دارد برای نخستین بار بعد از ۳۵ سال، در ۳ بازی متوالی دور از خانه اروپایی برنده شود. شاگردان جو فاگان در فاصله سپتامبر ۱۹۸۳ تا سپتامبر ۱۹۸۴، در ۵ بازی متوالی دور از خانه جام باشگاه های اروپا مقابل اودنسه، اتلتیک بیلبائو، بنفیکا، دینامو بخارست و لخ پوزنان به برتری رسیدند و در این روند، قهرمانی جام باشگاه های سال ۱۹۸۳ را هم جشن گرفتند.

بارسلونا که در مرحله قبلی ۴ گل وارد دروازه یونایتد کرد، شمار گل های خود در ادوار لیگ قهرمانان را به عدد ۴۹۹ رسانده و با یک گل دیگر ۵۰۰ گله خواهد شد. در لیگ قهرمانان تنها رئال مادرید با ۵۵۱ گل، آمار بهتری نسبت به بارسلونا دارد.

قسمت اول نبرد نیمه نهایی در نیوکمپ برگزار خواهد شد و باید دید کدام تیم با پیروزی در این مسابقه، شانس های خود برای صعود به فینال مادرید ۲۰۱۹ را افزایش خواهد داد.

آمار

تیم فوتبال بارسلونا در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در هیچ یک از بازی‌های خانگی اش شکستی را تجربه نکرده است.

آبی اناری پوشان در این فصل از رقابت‌ها چهار مرتبه به مصاف تیم‌های انگلیسی رفتند که حاصل آن ۳ برد و یک تساوی بوده است.

بارسلونا در مصاف با تیم‌های انگلیسی در این فصل ۹ گل زده و تنها سه گل دریافت کرده است.

شاگردان والورده هیچ شکستی در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان را تجربه نکرده اند.

بارسایی‌ها در این فصل ۲۴ گل زده و ۶ گل خورده است.

*

تیم فوتبال لیورپول در این دوره از رقابت‌ها ۳ شکست تجربه کرده است که همه آن‌ها به دور مقدماتی باز می‌گردد که شاگردان کلوپ مقابل ناپولی، ستاره سرخ بلگراد و پاری سن ژرمن شکست خوردند.

لیورپول در این دوره از رقابت‌ها هیچ نتیجه تساوی به دست نیاورده است.

قرمز‌های بندر لیورپول در مجموع مراحل حذفی و مقدماتی ۱۵ گل زده اند و ۱۰ گل دریافت کرده اند.

آن‌ها در این فصل هیچ مصافی با تیم‌های اسپانیایی نداشتند.

لیورپول در بازی های حذفی امسال که در خانه حریف به میدان رفته نتیجه خوبی گرفته است.

تاریخچه بازیهای لیورپول و بارسلونا

تیم‌های فوتبال لیورپول و بارسلونا که هر ۲ از تیم‌های صاحب نام و موفق اروپا هستند سابقه چند رویارویی با یکدیگر را دارند که نخستین آن به فصل ۱۹۷۵ – ۱۹۷۶ در رقابت‌های لیگ اروپا باز می‌گردد که با برتری لیورپولی‌ها با نتیجه ۲ – یک در مجموع ۲ دیدار رفت و برگشت همراه شد. ۲ تیم پس از آن و در فصل ۲۰۰۰ – ۲۰۰۱ این رقابت‌ها دقیقا در مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا با هم مصاف کردند که حاصل آن در ۲ دیدار رفت و برگشت باز هم پیروزی لیورپولی‌ها بود.

آبی اناری پوشان و قرمز‌های بندر لیورپول ۲ بار در لیگ قهرمانان اروپا با هم بازی کرده اند که نخستین آن‌ به فصل ۲۰۰۱ – ۲۰۰۲ و بازی رفت و برگشت در رقابت‌های گروهی بود که حاصل آن یک تساوی و یک پیروزی ۳ – یک برای بارسلونا بود. آخرین مصاف رسمی ۲ تیم‌ها به مرحله یک هشتم نهایی سال ۲۰۰۶ – ۲۰۰۷ لیگ قهرمانان اروپا باز می‌گردد که ۲ تیم به تساوی ۲ -۲ در مجموع ۲ بازی رسیدند، اما به دلیل گل‌های زده بیشتر در خانه حریف این لیورپولی‌ها بودند که به دور بعد صعود کردند.

۲ تیم در مجموع ۸ بازی رسمی دارند که حاصل آن ۳ باخت بارسلونا، ۲ پیروزی بارسلونا و ۳ تساوی بوده است. ۲ تیم همچنین در بازی‌های دوستانه هم چند بار مقابل یکدیگر قرار گرفته اند.

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ