ماجرای تصادف مرگبار دختر جوان در جاده‌ شیراز – خرامه چیست؟ +فیلم

0

روز گذشته ویدئویی در فضای مجازی از بزرگراه شیراز- خرامه منتشر شده که در آن از وضعیت نامطلوب و ناایمن این جاده سخن گفته می‌شود.

پدری که به تازگی دختر ۲۰ ساله خود را از دست داده است از نبود تابلوهای هشدار دهنده، نبود سرعت‌گیر، دو‌طرفه‌شدن یک‌باره مسیر و وجود موانعی در مسیر بدون علامت هشدار گلایه کرده و خواستار برخورد با این موضوع شده است.

این ویدئو که بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت، مسعود رضایی نماینده شیراز را به واکنش واداشت. وی در صفحه اینستاگرامی خود چنین نوشته است: «متاسفانه در جامعه تا حادثه‌ای رخ ندهد به خودمان نمی‌آییم».

وی همچنین اعلام کرده ماجرا را تا رسیدن به نتیجه کامل پیگیری می‌کند. رضایی همچنین گفته که سه ماه قبل در بازدید از این جاده برای روشنایی و علامت‌گذاری با مسئولان راه و برق صحبت کردم و امیدوارم که برای این مورد پاسخی داشته باشند.

اداره‌کل راه و شهرسازی استان فارس در پاسخ به این جریان اعلام کرده است که مسئولیت، نگهداری، ایمنی، مرمت و بهسازی راه‌ها برعهده راهداری است و راه و شهرسازی تنها در حوزه ساخت راه‌های جدید مسئولیت دارد.

راهداری استان فارس نیز اطلاعیه‌ای صادر کرده و در آن ضمن همدردی با خانواده متوفی اعلام کرده است: «تعداد و نوع علائم به کار گرفته شده در مسیر جاده خرامه به شیراز، کافی بوده و روزانه تعداد زیادی خودرو از این مسیر عبور می‌کنند و هیچ حادثه‌ای برای آن‌ها رخ نداده است».

سیاهپور، مدیرکل راهداری استان فارس درباره این حادثه چنین گفته «حدس ما این است که سرعت بالا و عدم توانایی راننده عامل بروز تصادف بوده که البته نظر کارشناسی را باید پلیس و مرجع قضایی اعلام کنند».

وی همچنین از اعزام کارشناس از سوی رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به محل تصادف خبر داد که پس از بررسی دقیق کارشناسی و بررسی نماینده سازمان با خاطیان احتمالی بروز این تصادف برخورد می‌شود.

این موضوع در حالی است که وزیر راه و شهرسازی امروز دستور پیگیری فوری و جدی علت سانحه تصادف بزرگراه شیراز – خرامه و برخورد با مقصران احتمالی را صادر کرده است.

استان فارس همواره در تصادفات جاده‌ای رتبه‌های نخست کشوری را دارد که ایمن‌نبودن جاده‌ها یکی از دلایل این تصادفات و تلفات بالا است. اسفند ۹۷ سازمان پزشکی قانونی کشور آماری از کشته‌شدگان حوادث رانندگی ارائه کرد که نشان می‌داد استان فارس با یک هزار و ۱۷۹ کشته در تصادفات ۱۰ ماه سال یاد شده، بالاترین میزان تلفات را ثبت کرده است.

دانلود فیلم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ