طرز تهیه ذرت مکزیکی خانگی با قارچ و بدون قارچ

0

ذرت مکزیکی اصل مکزیک به سبک خیابانی و بیرونی

ذرت مکزیکی نوعی میان وعده یا عصرانه بسیار محبوب در سراسر جهان است که همانطور که از نامش مشخص است اصالتش متعلق به کشور مکزیک می باشد ، البته ذرت مکزیکی که در مکزیک تهیه می شود با ذرت مکزیکی که در ایران تهیه می شود بسیار متفاوت است. در تهیه ذرت مکزیکی در کشورمان از مواد متنوعی مثل انواع ژامبون و کالباس، قارچ و سبزیجات معطر استفاده می شود که باعث می شود طعم این میان وعده خوشمزه تر شود.

طرز تهیه سس ذرت مکزیکی در منزل طرز تهیه ذرت مکزیکی بدون قارچ طرز تهیه ذرت مکزیکی با قارچ طرز تهیه ذرت مکزیکی اصل دستور آشپزی آموزش ذرت مکزیکی آموزش انواع دسر

مواد لازم ذرت مکزیکی

ذرت کنسروی ۱ قوطی

قارچ  ۱۰۰ گرم

سس مایونز  ۳ قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا  ۲ قاشق غذاخوری

کره  ۲ قاشق غذاخوری

نمک فلفل سیاه آویشن و آبلیمو  به مقدار لازم

مرحله اول

ابتدا دانه های ذرت را از آب درون کنسرو خارج می کنیم و کنار می گذاریم تا آب اضافی شان خارج شود سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کره را به آن اضافه می کنیم. پس از اینکه کره ذوب شد ذرت را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا ذرت نرم شود.

مرحله دوم

در ادامه قارچ ها را پس از شستشو به صورت نگینی یا حلقه ای خرد می کنیم سپس به قابلمه حاوی ذرت اضافه می کنیم. تفت دادن را ادامه می دهیم تا آب قارچ ها خارج شود سپس کمی آبلیمو اضافه می کنیم. آبلیمو باعث می شود رنگ قارچ ها تیره نشود.

مرحله سوم

در این مرحله حرارت زیر قابلمه را ملایم تر می کنیم و ۵ دقیقه درب قابلمه را می گذاریم تا قارچ ها نرم شوند. پس از گذشت ۵ دقیقه مجداد قارچ و ذرت را تفت می دهیم تا جایی که آبی که قارچ ها انداخته اند به طور کامل تبخیر شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه آب موجود در قابلمه تبخیر شد سس مایونز را به همراه مقداری نمک ، فلفل سیاه و آویشن اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه پنیر پیتزا را نیز اضافه کرده و مجددا مواد را مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

پس از اضافه کردن پنیر پیتزا درب قابلمه را قرار می دهیم و حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم تا پنیر به طور کامل ذوب شود. پس از گذشت ۲ دقیقه درب قابلمه را برداشته و ذرت مکزیکی را در ظرف مورد نظرمان سرو می کنیم.

نکات پخت ذرت مکزیکی

طرز تهیه سس ذرت مکزیکی در منزل طرز تهیه ذرت مکزیکی بدون قارچ طرز تهیه ذرت مکزیکی با قارچ طرز تهیه ذرت مکزیکی اصل دستور آشپزی آموزش ذرت مکزیکی آموزش انواع دسر

ذرت مکزیکی با کالباس

نتیجه ترکیب کالباس با ذرت طعم بسیار خوبی می سازد و به همین دلیل بیشتر دکه های فروش ذرت مکزیکی به ذرت خود کالباس یا ژامبون نیز اضافه می کنند. بسته به ذائقه خود می توانید از انواع کالباس با طعم های مورد سلیقه خود استفاده کنید.

اگر شما هم مایلید به ذرت مکزیکی خود کالباس اضافه کنید می توانید برای مقدار مواد دستور بالا حدود ۱۰۰ گرم کالباس را به صورت نگینی ریز خرد کنید و پس از اینکه آب قارچ تبخیر شد به قابلمه اضافه کنید. کالباس را حدود ۲ دقیقه در کره تفت دهید سپس باقی مراحل را مانند دستور ادامه دهید.

ادویه های ذرت مکزیکی

همانطور که می دانید غذاهای مکزیکی به تندی معروف هستند و به همین دلیل اصلی ترین ادویه های ذرت مکزیکی فلفل سیاه و فلفل قرمز هستند. البته یکی از مهم ترین ادویه هایی که باعث خوشمزه تر شدن ذرت مکزیکی می شود آویشن است. در کشور مکزیک برای طعم دهی به ذرت مکزیکی از پودر پیاز خشک شده و نوعی چای مکزیکی نیز استفاده می شود.

استفاده از ذرت آبپز

در صورتی که در منزل ذرت خام دارید و نمی خواهید از کنسرو ذرت استفاده کنید ، ذرت ها را به همراه مقداری آب داخل یک قابلمه مناسب بریزید ، سپس روی حرارت زیاد قرار دهید و پس از اینکه آب داخل قابلمه به جوش امد حرارت را کم کنید تا ذرت ها به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت روی حرارت ملایم بپزند. برای بهتر شدن طعم ذرت ها بهتر است مقداری نمک نیز در آب در حال جوش بریزید.

ذرت مکزیکی با بلال

همانطور که می دانید ذرت مکزیکی اصل در کشور مکزیک با بلال کامل درست می شود به صورت که بالا را آبپز می کنند سپس با ترکیب کره و انواع ادویه های تند مثل فلفل قرمز سسی مخصوص تهیه می کنند و روی بلال می زنند. ذرت مکزیکی در کشور مکزیک پنیر ندارد.

ذرت مکزیکی بدون کالباس و قارچ

در صورتی که تمایل دارید ذرت مکزیکی را به صورت کاملا ساده و بدون موادی مانند قارچ و کالباس تهیه کنید، کافیست که این مواد را از لیست مواد لازم حذف کنید. روش تهیه ذرت مکزیکی تفاوتی ندارد و می توانید مراحل را مانند دستور بالا انجام دهید.

منبع : چی شی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ