بازیگران سریال روزی بود، روزی نبود +زمان پخش

0

سریال روزی بود، روزی نبود یک مجموعه تلویزیونی محصول سال ۱۳۸۸ به کارگردانی سیدمحمد مختاری، نویسندگی به سرپرستی سیدمحمد مختاری با همکاری امیرعباس پیام، جواد ستوده نیا، سعید گنجی، محسن رفیعی، و تهیه‌کنندگی سیدمحمد مختاری می‌باشد که از شبکه یک پخش شد. این مجموعه در ۲۶ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای تهیه شد.

این مجموعه روایتگر متون کهن ایران همچون مثنوی معنوی، کلیات شیخ بهایی و… است …

کرامت رودساز فیلم و سریال آی فیلم علی یازرلو سیدمحمد مختاری کیست حسین پرستار جدول پخش آی فیلم بازیگران سریال روزی بود روزی نبود ایمان افشاریان کیست اخبار فیلم و سریال

بازیگران

  • ایمان افشاریان
  • حسین پرستار
  • داوود فتحعلی‌بیگی
  • سیدمحمد باباحیدری
  • علی یازرلو
  • کرامت رودساز
  • محمد اسدی
  • محمد فیلی
  • محمدباقر صفانور
  • محمدرضا خسروی
  • مهران احمدی
  • مریم بوبانی
  • جمشید جهانزاده
  • علیرضا درویش‌نژاد
  • رضا شریعتی راد

سیدحسن سیدی پریشان مدیر تصویربرداری، عباس کیاپور صدابردار، احسان روناسی و شیوا پاک‌نیت طراحان گریم، محمود فتح‌نیا طراح صحنه و لباس، مهدی دیلمی طراح و ساخت دکور، ابوالفضل کوه‌میشی مدیر تولید و مسعود میرکمالی مدیر تدارکات مجموعه هستند.

کرامت رودساز فیلم و سریال آی فیلم علی یازرلو سیدمحمد مختاری کیست حسین پرستار جدول پخش آی فیلم بازیگران سریال روزی بود روزی نبود ایمان افشاریان کیست اخبار فیلم و سریال

ساعت پخش و تکرار سریال روزی بود، روزی نبود

این سریال هر روز ساعت ۱۷:۰۰ پخش می‌شود و تکرار آن ساعت ۰۱:۰۰ بامداد و ۰۹:۰۰ صبح روز بعد خواهد بود.

محمد اسدی، بازیگر نقش بنکدار در مجموعه “روزی بود روزی نبود” درباره پذیرش بازی در این مجموعه به خبرنگار مهر می‌گوید: یکی از دلایلی که من را برای بازی جذب کرد، ایرانی و شیرین بودن قصه‌هاست. قصه‌هایی که نوجوانان و جوانان ما نیاز دارند بشنوند. از سوی دیگر از بازی در کارهای تاریخی لذت می‌برم و از آن فرار نمی‌کنم.

وی ادامه می‌دهد: در مجموعه “روزی بود روزی نبود” نقش یک بنکدار را بازی می‌کنم که فردی ناسالم و خبیث است؛ اما در میان مردم به عنوان یک فرد صالح جا افتاده است. او از این موقعیت سوء استفاده و در امانت خیانت می‌کند.

بازیگر نقش بنکدار درباره بازی در مجموعه‌های تاریخی می‌افزاید: به نظرم افرادی که در مجموعه‌های تاریخی بازی می‌کنند باید اعتماد به نفس بالا داشته باشند، چرا که بازی در مجموعه‌های تاریخی ویژگی‌های خاص دارد. نوع دیالوگ‌ها و گویش تفاوت دارد. در این کارها باید به درستی تیپ‌سازی کرد.

اسدی درباره اینکه سابقه تئاتری‌اش تا چه حد به بازی در مجموعه “روزی بود روزی نبود” کمک کرده، می‌گوید: خیلی موثر بوده، حتی نکات ریزی را از بازی‌های تئاتری‌ام قرض گرفته و برای بازی در این مجموعه پیاده کرده‌ام. کارگردان هم دست بازیگران را باز می‌گذارد تا بتوانند نقش را به خوبی ایفا کنند.

بازیگر نقش بنکدار خاطرنشان می‌سازد: مجموعه “روزی بود روزی نبود” قصه‌های کهن ادبیات ایران را به تصویر می‌کشد. پرداختن به چنین موضوع‌هایی در رسانه ملی نیاز است، ولی متاسفانه کمتر اتفاق می‌افتد تا مجموعه‌هایی با این محوریت تهیه شوند و بیشتر شاهد کارهای دیگر هستیم تا کارهای تاریخی و ملی.

حسین پرستار، بازیگر نقش طبیب در مجموعه “روزی بود روزی نبود” درباره نقش خود و ترکیب بازیگران این مجموعه که تئاتری هستند، می‌گوید: این نقش گرته‌برداری از ابوعلی سیناست. در این مجموعه بازیگران تئاتر نقش‌آفرینی می‌کنند. به نظرم بچه‌های تئاتر درام و پیچیدگی‌های آن را به خوبی می‌شناسند و اهل خرد هستند.

وی در ادامه می‌افزاید: این مجموعه روایتگر متون کهن است. ایران ادبیات غنی دارد که باید از آن بهره برد و این ادبیات را در میان مخاطبان باید پرورش داد و این مسئله در این مجموعه برجسته است. به تصویر کشیدن این نوع قصه‌ها باید به دقت صورت بگیرد تا مخاطبان با آن همذات‌پنداری کنند.

بازیگر نقش طبیب با اشاره به کارگردانی “روزی بود روزی نبود” می‌افزاید: مختاری با مدیریت درست بازیگران را هدایت می‌کند تا به خوبی نقش‌ها را ایفا کنند. پرداختن به ادبیات کهن باید جزو اولویت‌های کارهای فرهنگی قرار بگیرد. مخاطبان باید بدانند حافظ و مولانا چه کسانی هستند و آثارشان تا چه حد ارزشمند و مفید است. هم اکنون شاهدیم تمام دنیا دنبال مفاخر ما همچون نظامی، سعدی، مولانا و … هستند و با ساخت آثاری آنها را از آن خود می‌دانند.

علیرضا درویش‌نژاد، بازیگر نقش عطار با اشاره به نقشی که ایفا می‌کند، می‌گوید: وقتی فیلمنامه را مطالعه کردم خیلی خوشحال شدم که در آن به ادبیات کلاسیک ایران پرداخته شده است. پرداختن به ادبیات کهن می‌تواند جامعه را به مسیری سوق دهد که مردم دنبال پیدا کردن هویت فرهنگی خود باشند. در این مجموعه نقش عطاری را بازی می‌کنم که مردم را آزار می‌دهد.

این بازیگر با اشاره به حسن مجموعه “روزی بود روزی نبود” می‌افزاید: آشنا شدن با تاریخ گذشتگان همیشه برای مخاطبان جذاب بوده و این مجموعه نیز ادبیات کلاسیک ایران را به تصویر می‌کشد. مختاری کارگردان این اثر به بازیگران اجازه می‌دهد تا خودشان نقش را پیدا کنند. من کمتر کارگردانی همچون او دیده‌ام که بازیگران را در بازی راحت می‌گذارد.

وی یادی از سابقه تئاتری‌اش کرده و اشاره می‌کند: چنین نقش‌هایی را بارها در نمایشنامه‌های مختلف بازی کرده‌ام. بنابراین سابقه تئاتری‌ام در این مجموعه به من کمک کرد تا نقش را تجزیه و تحلیل کنم.

کرامت رودساز فیلم و سریال آی فیلم علی یازرلو سیدمحمد مختاری کیست حسین پرستار جدول پخش آی فیلم بازیگران سریال روزی بود روزی نبود ایمان افشاریان کیست اخبار فیلم و سریال

گفتگو با کارگردان مجموعه “روزی بود روزی نبود”

سیدمحمد مختاری، کارگردان درباره پرداختن به قصه‌های کهن در مجموعه “روزی بود روزی نبود” به مهر می‌گوید: متون کهن سرمایه ملی فرهنگی ماست. بنابراین پرداختن به این موضوع اولویت دارد. آنچه فرهنگ را تهدید می‌کند از بین رفتن فرهنگ عامه ما و واقعیت تلخ جایگزینی زبان بیگانه و نامانوس است. مسلماً ساخته شدن آثاری با محوریت ادبیات کهن در بلندمدت روی نسل آتی تاثیرگذار است.

وی در ادامه می‌افزاید: البته قصه‌ها باید به گونه‌ای روایت شود تا در ناخودآگاه مخاطبان تاثیرگذار باشد. ادبیات مولانا، سعدی، جامی و دیگر مفاخر ایران غنی است و هر چند سال یکبار باید مجموعه‌هایی با محوریت ادبیات کهن ساخته شود تا نسل جدید را با این نوع ادبیات آشنا کنیم. مخاطبان “روزی بود روزی نبود” فقط نوجوانان نیستند و بزرگسالان هم می‌تواند از دیدن قصه‌ها لذت ببرند.

این کارگردان خاطرنشان می‌سازد: در مجموعه “روزی بود روزی نبود” هم سعی کرده‌ایم فضای ساده و رئالی را در کنار روابط سالم آدم‌ها به تصویر بکشیم. علاوه بر آن از ادبیات ثقیل هم استفاده نکرده‌ایم تا مخاطب با آن ارتباط برقرار نکند، بلکه روایتی انتخاب کرده‌ایم تا روح زندگی در آن جاری باشد و با توجه به اینکه مجموعه اپیزودیک است، اما یک پل ارتباطی میان قصه‌ها گذاشته‌ایم.

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ