حرف های جدید فرزانه شرفبافی ۲ ماه پس از برکناری

0

«فرزانه شرفبافی» مدیرعامل سابق هما و سرپرست فعلی کیش ایر خبر حضورش در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی را رد کرد و گفت: تمایل دارم در صنعت هوایی به کشور خدمت کنم.

به گزارش روز یکشنبه کیش‌ایر، شرفبافی اضافه کرد: بسیار عجیب است در حالیکه این روزها که سخت به اتفاق همکارانم در کیش ایر و سازمان منطقه آزاد کیش مشغول کار و برنامه ریزی برای مسافران و آماده شدن برای جشنواره تابستانی کیش و انتقال گردشگران هستیم، مدام شایعه حضور من در انتخابات مطرح می‌شود.

وی اضافه کرد: با پذیرفتن مسئولیت و ماندن در صنعت هوایی در بخش دیگر از دولت مثل سازمان منطقه آزاد کیش، ترجیحم خدمت و ماندن در دولت است. چرا که برند شدن در حوزه مدیریت یک زن را مدیون حمایت دولت فعلی می دانم.

فرزانه شرفبافی در خصوص وضعیت کیش ایر گفت: کیش ایر ظرفیت قابل توجهی دارد اولویت منطقه آزاد کیش مبنی بر جذب گردشگر، وظیفه ما را در دو چندان می‌کند؛ از این رو اقداماتی در خصوص توسعه ناوگان و تغییر و کیفیت سرویس دهی و انتخاب مسیرهای جدید از اهم برنامه‌های کیش‌ایر است.

شرفبافی اواخر اردیبهشت ماه امسال با حکمی از سوی مدیرعامل منطقه آزاد کیش به عنوان سرپرست جدید شرکت هواپیمایی کیش منصوب شد.

هواپیمایی ایران ایر هما مسئولان دولت روحانی مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما مدیران و مسئولان ایران شرکت هواپیمایی کیش ایر جدیدترین اخبار هوا فضا پشت پرده چه خبر پشت پرده اقتصاد بیوگرافی فرزانه شرفبافی انتصابات دولت روحانی افشای پشت پرده افشاگری اخبار صنایع هوایی

فرزانه شرفبافی مدیرعامل سابق شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفته است که در دوران مدیریت خود بر هما به شدت در مقابل فساد ایستادگی کرده و توضیح داد که بسیاری از قراردادها در هما به صورت ترک تشریفات مناقصه صورت می‌پذیرفت که این روند و همچنین واگذاری قراردادهای رانتی با حضور من حذف شد.

فرزانه شرفبافی با بیان اینکه ۵ مطالبه مهم را در دوران مدیریت خود بر هما پیگیری کرده است که به گفته او «بده» شده است، اولین آن را پیگیری ۲۵۰۰ میلیارد تومانی مطالبات هما از دولت برشمرد که در نهایت سازمان حسابرسی طلب ۱۸۴۹ میلیارد تومانی هما از دولت را تایید کرده که در صورت‌های مالی منتهی به سال مالی ۹۶ هما هم امده است.

وی مطالبه دوم خود در این دوران را پیگیری اسناد زمین‌های هما از برخی نهادها برشمرد که هنوز هم بخشی از زمین‌های هما در دست عده‌ای از نهادها است.

شرفبافی، مطالبه طلب ۳۳۵ میلیارد تومانی هما از محل واگذاری هتل‌های هما را یکی دیگر از موارد مورد پیگیری برشمرد و  مورد چهارم را پیگیری حق‌السهم از محل اجاره اماکنی برشمرد که به اشتباه  قرار دادهای آن بسته شده که نباید بسته می‌شد و حتی ارقام  آن هم قبلاً پرداخت  شد.

مدیر عامل سابق شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران موضوع بعدی و مهم را پیگیری مطالبات ایران ایر از فردی به نام «م» ذکر کرد که این فرد طبق گزارش سازمان حسابرسی عدد بزرگی به هما بدهکار بوده و از طرف وزارت راه بر علیه او شکایت شد هر چند که وی خود را قهرمان دور زدن تحریم می‌داند اما کارگوی هوشمند بار هما به مدت ۱۰ سال است که در اختیار او بوده و حتی مراحل تشریقات قانونی آن هم رعایت نشده بود.

وی در توصیف علت جدایی خویش از شرکت هواپیمایی ایران ایر، تاکید کرد که به هیچ عنوان از سمت خود کناره نگرفته و استعفایی هم نداده و از توضیح بیشتر پیرامون این امر اجتناب کرد اما گفت که هر چه که در توان داشته، در طبق اخلاص گذاشته و در ۲۲ ماه دوره مدیریت خویش بر هما، تحریم‌ها را مدیریت کرد و دور نزد!

فرزانه شرفبافی در پاسخ به طرح برخی انتقادات پیرامون عملکرد خویش گفت که عده‌ای تصور می‌کنند که مدیریت ایران ایر حتما باید به یک خلبان سپرده شود، بنابراین قضاوت در مورد عملکرد خودم در این مدت را به تاریخ می سپارم!

مدیرعامل سابق شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درباره میزان زیان انباشته هما بدون اشاره دقیق به رقم زیان گفت که یک سوم زیان انباشته این شرکت هواپیمایی، با افزایش سرمایه ۱۶۱۰ میلیاردتومانی دولت در هما پوشش داده شد.

با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بهمن ماه سال ۹۶ مانده بدهی شرکت راه آهن و هما به حساب ذخیره ارزی به عنوان افرایش سرمایه در این شرکت منظور شد که بر این اساس، مانده بدهی شامل اصل و سود تسهیلات پرداختی از حساب ذخیره ارزی به شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت هواپیمایی هما براساس آخرین صورت حساب پس از کسر صندوق توسعه ملی و سهم عاملیت بانک‌های ملی تا سقف ۳۵ هزار میلیارد ریال به عنوان افزایش سرمایه دولت در شرکت‌های مذکور منظور و مانده مطالبات ذخیره ارزی از این بابت تا مبلغ فوق تسویه شده است.

شرفبافی گفت که از رقم مصوب  ۱۸۵۰ میلیارد تومان مصوب برای ایران ایر، فقط ۱۶۱۰ میلیارد تومان آن به هما داده شد.

وی توضیح داد که قیمت گذاری هما درسال ۹۱ حدود ۳ هزار میلیارد تومان بوده که در همان سال ارزش برند آن نیز ۳ هزار میلیارد تومان بوده اما با تجدید ارزیابی جدید این رقم به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد.

شرفبافی، گفت که ارزش برند هما معادل ارزش سرمایه آن بوده که با ورود هواپیمای جدید دستکم ۵۰۰ میلیون دلار دیگر هم به ارزش هما اضافه شد.

وی در عین حال تصریح کرد که اعتقادی به مازاد بودن نیروی انسانی در هواپیمایی هما ندارد بلکه این ایرلاین کمبود هواپیما دارد زیرا «هما» یک شرکت هواپیمایی ملی است.

شرفبافی تعداد نیروی انسانی ایران ایر را  ۸۵۰۰ نفر برشمرد و گفت که همواره بر سر ایران ایر زده‌اند که این ایرلاین مازاد نیرو دارد، حال آنکه ایران‌ایر باید هواپیمای بیشتری داشته باشند و ادامه داد که ایران ایر درحال حاضر ۶۵ فروند هواپیما دارد که از این تعداد فقط  ۲۶  فروند آن فعال هستند.

عکس های مراسم تودیع و معارفه در هما

هواپیمایی ایران ایر هما مسئولان دولت روحانی مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما مدیران و مسئولان ایران شرکت هواپیمایی کیش ایر جدیدترین اخبار هوا فضا پشت پرده چه خبر پشت پرده اقتصاد بیوگرافی فرزانه شرفبافی انتصابات دولت روحانی افشای پشت پرده افشاگری اخبار صنایع هوایی هواپیمایی ایران ایر هما مسئولان دولت روحانی مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما مدیران و مسئولان ایران شرکت هواپیمایی کیش ایر جدیدترین اخبار هوا فضا پشت پرده چه خبر پشت پرده اقتصاد بیوگرافی فرزانه شرفبافی انتصابات دولت روحانی افشای پشت پرده افشاگری اخبار صنایع هوایی هواپیمایی ایران ایر هما مسئولان دولت روحانی مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما مدیران و مسئولان ایران شرکت هواپیمایی کیش ایر جدیدترین اخبار هوا فضا پشت پرده چه خبر پشت پرده اقتصاد بیوگرافی فرزانه شرفبافی انتصابات دولت روحانی افشای پشت پرده افشاگری اخبار صنایع هوایی

منبع : نود اقتصادی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ