بازیگران سریال عشق گم شده +زمان پخش

0

سریال عشق گمشده نام یک مجموعه تلویزیونی ایرانی به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده است که در سال ۱۳۸۳ از شبکه ۳ سیمای جمهوری اسلامی ایران به روی آنتن رفت.

خلاصه داستان

زنی به نام سیما (با بازی بهنوش طباطبایی) در زندگی زناشویی‌اش به بن‌بست رسیده است. او تصمیم می‌گیرد برای خروج از بحران، مدتی را نزد پدر و مادرش (با بازی جمشید مشایخی و بهناز توکلی) و بدور از همسرش امیر (فرهاد مهادیان) بگذراند. در اینجاست که او با وقایع گوناگونی روبرو می‌شود و متوجه می‌شود که ریشه این همه مشکل، در گذشته است و او ناگزیر برای حل مشکلات، باید سفری به گذشته بکند..

فیلمهای حسین سهیلی زاده فیلم و سریال آی فیلم سریال عشق گم شده جدول پخش آی فیلم بیوگرافی فرهاد مهادیان بهنوش طباطبایی بازیگران سریال عشق گم شده اخبار فیلم و سریال

بازیگران سریال عشق گم شده و نقش هایشان

  • جمشید مشایخی در نقش «دکتر بهزادی» (پدر سیما)
  • بهناز توکلی در نقش «هما» (مادر سیما)
  • بهنوش طباطبایی در دو نقش «سیما» و «مادر سیما در گذشته»
  • فرهاد مهادیان در نقش «امیر» (شوهر سیما)
  • علی دهکردی در نقش پدر سیما در گذشته
  • نیکو خردمند
  • مریم بوبانی
  • رامین پرچمی
  • داریوش اسدزاده
  • ستاره اسکندری
  • آتیلا پسیانی
  • حمیدرضا پگاه
  • فرهاد بشارتی
  • زهرا مه آبادی در نقش کودکی سیما در گذشته

فیلمهای حسین سهیلی زاده فیلم و سریال آی فیلم سریال عشق گم شده جدول پخش آی فیلم بیوگرافی فرهاد مهادیان بهنوش طباطبایی بازیگران سریال عشق گم شده اخبار فیلم و سریال

ساعت پخش و تکرار

این مجموعه تلویزیونی از سه‌شنبه ۲۵ تیر، ساعت ۱۸:۰۰ پخش می شود و بازپخش آن در ساعت‌های ۰۲:۰۰ و ۱۰:۰۰ خواهد بود.

متن این سریال به وسیله  مینو کریم زاده بر اساس نوشته ای از فرهاد علیزاده آهی به نگارش درآورده است.

داستان زندگی زنی جوان به نام سیما را روایت می کند که پس از چند سال زندگی مشترک احساس می کند به بن بست فکری و روحی رسیده است. او به خانه پدری باز می گردد تا دوباره خودش را بازیابد. در خانه پدری اتفاقاتی برای سیما به وقوع می پیوندد که وی ریشه آنها را در گذشته ها می داند. برای همین تصمیم می گیرد رجعت و سفری به گذشته داشته باشد تا ریشه مسایل و مشکلات امروز خود را بیابد و به حل آنها بپردازد.

اتفاقاتی که سیما در گذشته به آنها رجوع می کند به  حدود سال های ۱۳۴۰ بر می گردد و دوره ای از زمان را به تصویر می کشد که روابط اجتماعی و رفتاری افراد در جامعه با یکدیگر تفاوت قابل توجهی نسبت به مردم امروز دارد.

فیلمهای حسین سهیلی زاده فیلم و سریال آی فیلم سریال عشق گم شده جدول پخش آی فیلم بیوگرافی فرهاد مهادیان بهنوش طباطبایی بازیگران سریال عشق گم شده اخبار فیلم و سریال

سهیلی زاده، کارگردان این اثر درباره شکل گیری و تولید سریال گفت:  فیلمنامه ای با عنوان ” سیب بلورین ” نوشته مینو کریم زاده به من پیشنهاد شد که من تم اصلی داستان را پسندیدم و با فرهاد علیزاده آهی درباره بازنویسی آن گفت و گو کردم. پس از تبادل نظر در  این باره داستان مجموعه با وجهی که اکنون به تصویر کشیده شده است، آماده و جلوی دوربین رفت.  من بیشتر کارهایی که پیش از این سریال انجام داده بودم، بیشتر بر پایه طنز بود، در حالی که این اثر یک ملودرام به شمار می رود و در متن مواردی وجود داشت که من نسبت به آنها علاقمند بودم و در جهت گسترش این موارد تلاش کردم.
وی درباره اینکه به نظر می رسد مضمون محوری این سریال هویت است و سیما به عنوان شخصیت محوری در پی هویت گمشده خود است، اما در نهایت مسایل به سمت دیگری سوق می یابد، توضیح داد:  مساله اصلی این داستان هویت گمشده نیست. سیما در گذشته به دنبال سر درآوردن از راز پدر و مادرش است. رازی که بر اثر یک اتفاق به بخشی از آن برخورد می کند. او در این جستجو در پی شناخت بیشتر خود و خانواده اش است. ما در اصل از این طریق خواستیم تقابل اندیشه و رفتار بین دو نسل را به تصویر بکشیم. سیما تصور می کند که با مشکلات عدیده و زیادی در زندگی مواجه است؛ در حالی که وقتی با گذشته مادرش ( هما ) آشنا می شود، به این نتیجه می رسد که مادرش به مراتب مشکلات پیچیده تر و حتی دشوارتری پیش رو داشته است.

این کارگردان خاطر نشان کرد:  مهمتر اینکه سیما با سردرآوردن از سرنوشت مادرش به این نتیجه می رسد که او با همه مسایل و مشکلاتی که داشته است، استوار در برابر ناملایمات مقاومت و ایستادگی می کند، در حالی که سیما در برابر دشواری های به مراتب کوچکتر مقاومت و توانایی خود را از دست می دهد. این مساله فقط به سیما مربوط نمی شود، بلکه مشکل نسل امروز است که نسبت به گذشتگان خود از تحمل کمتری برخوردار است. حداقل در خانواده ای که ما به آن پرداخته ایم، این مقاومت و تلاش ستودنی گذشته ها در برابر سختی ها مشخص و ملموس است.

سهیلی زاده در پاسخ به اینکه این مجموعه تلویزیونی خانواده ای از قشر مرفه جامعه را مورد توجه قرار می دهد و این مساله با توجه به اینکه بیشتر افراد جامعه را قشر متوسط ( یا به عبارتی آسیب پذیر ) تشکیل می دهد، این سریال تا چه اندازه می تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند و با طرح مسایل و مشکلات بیننده حس همذات پنداریش را تحریک کند، اظهار داشت:   اینکه سریال تا چه اندازه با مخاطب ارتباط برقرار کرده است و اینکه اصولا” چه قشری از جامعه بیشتر تحت تاثیر داستان این اثر قرار گرفته اند، باید از طریق آمار و بررسی های خبری مورد مطالعه قرار بگیرد. اما من یک مساله را می توانم بگویم. اینکه اصولا” طی چند سال گذشته آمار طلاق در بین زوج های جوان تا چه اندازه بالا رفته است و وقتی دلیل این طلاق ها بررسی می شود، محققان به این نتیجه می رسند که دلایل آن بسیار پیش پا افتاده و بی اهمیت بوده است و در بسیاری از مواقع فقط لجبازی باعث طلاق شده است. این مساله در حال حاضر یک مشکل جدی در جامعه ما به شمار می رود. سیما هم با همین مشکل مواجه است. او در حالی خود را در بن بست می بیند که از مشکل جدی و حادی برخوردار نیست.

وی تاکید کرد:  در بسیاری از موارد مساله طلاق و مشکلات پس از ازدواج در بین خانواده های کم درآمد و فقیر به تصویر کشیده می شود. در این خانواده ها مشکلات مالی بخش اصلی اختلافات را در پی دارد که در برخی موارد به طلاق هم می انجامد. خود این مساله که مشخص است و دیگر نیاز به بررسی ندارد. ما خانواده ای را در داستان سریال در نظر گرفتیم که مشکل مالی نداشته باشد و در این شرایطی خواستیم دلایل به بن بست رسیدن خانواده ها را مورد بررسی قرار دهیم. یعنی مشکل مالی را به عنوان عامل اصلی از میان برداشتیم تا سایر مسایل جلوه گر شود.

کارگردان مجموعه ” عشق گمشده ” در ادامه یادآور شد:  رشته تحصیلی من مددکاری اجتماعی است. بر اساس مطالعاتی که من و همکارانم داشته ایم، در حال حاضر مشکل اصلی بسیاری از زوج های جوان پول نیست. اصولا” بحث اصلی این سریال هم این است که پول خوشبختی نمی آورد. مهمتر اینکه افراد پولدار در میان خود از مشکلات بیشتری رنج می برند و از بیماری های اجتماعی متفاوتی هم مواجه هستند. دیگر اینکه اگر قرار بود من هم به همان مسایلی بپردازم که در سایر آثار وجود دارد یا درست همان مشکلات جامعه را انعکاس بدهم که یک کار واقعگرا ( رئال ) ارایه می کردم. در حالی که من به دنبال ارایه یک اثر نمایشی بودم و به همین خاطر از این زاویه مساله اختلاف زوج ها را مطرح کردم.

سهیلی زاده در پاسخ به اینکه بازیگران را بر چه مبنایی انتخاب کرده است، اظهار داشت:  من بازیگران خود را بر اساس متن و شخصیت های آن انتخاب می کنم. این مساله در مورد سایر نقش پردازان هم صحت دارد. خانم طباطبایی هم که در این سریال دو نقش را به طور همزمان ایفا می کند برای بازی در مجموعه های ” نو عروس ” و ” مسافری از هند ” دیده بودم و میزان و سطح نقش پردازی وی را پسندیدم  و به نظرم رسید که وی توانایی ایفای این دو نقش به طور همزمان را دارد. به عقیده من او از پس نقش خوب برآمده است و در مورد هر کدام از پرسوناژها نیز جنس بازی متفاوتی را ارایه می کند.

فیلمهای حسین سهیلی زاده فیلم و سریال آی فیلم سریال عشق گم شده جدول پخش آی فیلم بیوگرافی فرهاد مهادیان بهنوش طباطبایی بازیگران سریال عشق گم شده اخبار فیلم و سریال

در مجموعه تلویزیونی ” عشق گمشده ” جمشید مشایخی، بهنوش طباطبایی، فرهاد مهادیان، آتیلا پسیانی، بهناز توکلی، داریوش اسد زاده، ستاره اسکندری، رامین پرچمی، حمید رضا پگاه و فرهاد بشارتی به ایفای نقش می پردازند.

فرهاد مهادیان دراین سریال نقش شوهر سیما ( بهنوش طباطبایی ) را ایفا می کند. وی شخصیت مردی را ایفا می کند که به دلیل برخورداری از مشغله های کاری فراوان نسبت به احساسات و خواسته های همسرش کم توجهی می کند و همین مساله هم شرایطی را به وجود آورده است که سیما احساس تنهایی کند و از ازدواج خود پشیمان باشد. اوج اختلاف و دلخوری های سیما زمانی است که مادرش فوت می کند و کمی پس از آن وی به اشتباه نسبت به همسرش ظنین می شود و حتی قصد ترک خانه را دارد.

مهادیان درباره درونمایه این اثر و ارتباط نقش خود با مضمون توضیح داد:  این اثر در اصل وضعیت و شرایط زندگی بین نسل قدیم و نسل جدید را مورد مقایسه قرار می دهد و نسل جدید را گرفتار در روزمرگی هایی نشان می دهد که مسایل مالی شرایط دشواری برای این نسل به وجود آورده است و جوانان را به پویایی هر چه بیشتر برای دست یابی به امکانات مالی بیشتر تشویق و ترغیب می کند. در حالی که برای نسل قدیم مسایل دیگری که به صفای روح و دل منجر می شود از اهمیت بیشتری برخوردار بوده  و مسایل مالی اولویت اول آنها نبوده است. اما امروز با شکل جدیدی که در شیوه زندگی افراد به وجود آمده، مسایل مالی در زندگی خانواده ها شکل دیگری به خود گرفته است.

وی درباره اینکه بهنوش طباطبایی در این سریال تا چه توانسته از پس نقش های خود بر بیاید و اینکه به نظر می رسد شخصیت سیما و هما تا حدود زیادی شبیه به هم درآمده اند، بیان کرد:  من هم موافقم این دو شخصیت تا حدودی شبیه هم درآمده است. اما در اعمال این شباهت عمد وجود داشته است. چون حتی در متن سریال به صراحت اشاره می شود که سیما شبیه مادرش است. از طرف دیگر، این نوع نقش پردازی بسیار دشوار است که حساسیت ها و نقطه نظرهای هر کدام از شخصیت ها در روند زندگی، به خوبی در سیر حرکتی بازیگر لحاظ شود. همین اندازه که بازیگر توانسته کارگردان را از فعالیت خود راضی کند، نقطه مثبتی در فعالیت و حضور او به شمار می رود.

فیلمهای حسین سهیلی زاده فیلم و سریال آی فیلم سریال عشق گم شده جدول پخش آی فیلم بیوگرافی فرهاد مهادیان بهنوش طباطبایی بازیگران سریال عشق گم شده اخبار فیلم و سریال

این بازیگر درباره اینکه تماشاگر تا چه اندازه راضی شده است، گفت:  بحث تماشاگر با اجرای نقش تفاوت دارد. گاهی در یک مجموعه بازیگر، کارگردان و سایر عوامل تولید از محصول نهایی کار اظهار رضایت می کنند. اما تماشاگران به دلیل سلیقه های مختلفی که دارند، دیدگاه های متفاوتی را هم ابراز می کنند. طی مدتی که سریال ” عشق گمشده ” پخش می شود من در برخوردی که با افراد مختلف در جامعه داشته ام، درباره این سریال نظرهای متفاوتی را شنیده ام.

مهادیان درباره سطح نقش پردازی خود در این سریال و اینکه به نظر می رسد، خصوصیات شخصیتی که ایفا می کند با سایر آثار او شباهت دارد، بیان داشت:  هنوز قضاوت درباره نقش من زود است. چون نیمی از نقش من باقی مانده است و باید قسمت های بیشتری پخش شود تا خصوصیات نقشی که من ایفا می کنم، برای بیننده مشخص شود. چون نوع رفتار این شخصیت نسبت به اوایل سریال تفاوت کرده است و نسبت به فراز و فرودهایی که با همسرش پیش می آید، واکنش های متفاوتی هم از خود بروز می دهد. از نظر خصوصیات شخصیتی هم، این نقش نسبت به سایر کارهای من بسیار متفاوت است. برای نمونه نقشی که من در مجموعه های ” راز شیوا ” یا ” کلانتر ” ایفا کردم، از نظر رفتار و اندیشه با این شخصیت تفاوت های زیادی دارم. من اصولا” این شانس را داشته ام که بتوانم شخصیت های متفاوتی را ایفا کنم که از نظر جنبه های مختلف با یکدیگر تفاوت داشته باشند.

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ