خواص بی نظیر ژلاتین ؛ سلامت استخوان‌ ها و …

0

ژلاتین ک افزودنی غذایی نیست بلکه یک ماده غذایی است.این ماده در محصولات غذایی مانند پاستیل و محصولات ژله ای کاربرد زیادی دارد.

مضرات ژلاتین طریقه مصرف ژلاتین سلامت نیوز سلامت کبد ژلاتین خوراکی خواص ژلاتین چیست خواص ژلاتین برای پوست خواص ژلاتین برای بدن خواص ژلاتین برای استخوان حفظ سلامت استخوان ها برای سلامت استخوان چه بخوریم استحکام استخوانها

خواص ژلاتین برای پوست

گفتیم که ژلاتین از کلاژن تشکیل شده است بنابراین منبعی غنی ازکلاژن است.حدود یک چهارم از وزن بدن انسان از کلاژن تشکیل شده.مصرف آن سبب یکدستی و کشسانی پوست خواهد شد..این ماده عامل اصلی شادابی و طراوت پوست  است.

ژلاتین سبب حفظ خاصیت ارتجاعی پوست میشود.برای داشتن پوستی تازه و با طراوت ژلاتین را به شما توصیه میکنم.

خواص ژلاتین برای استخوان

مصرف ژلاتین به علت داشتن کلاژن و اسید آمینه تاثیر به سزایی در درمان بیماری های استخوانی دارد.کلاژن به طور مستقیم بر روی بافت های استخوانی تاثیر میگذارد و دارای اثرات ضد التهابی است.هم چنین پژوهش ها نشان داده اند که این ماده سبب افزایش تراکم استخوانی خواهد شد.

مضرات ژلاتین طریقه مصرف ژلاتین سلامت نیوز سلامت کبد ژلاتین خوراکی خواص ژلاتین چیست خواص ژلاتین برای پوست خواص ژلاتین برای بدن خواص ژلاتین برای استخوان حفظ سلامت استخوان ها برای سلامت استخوان چه بخوریم استحکام استخوانها

خواص ژلاتین بر دستگاه عصبی

ژلاتین حاوی ماده ی گلیسین است.این ماده سبب کاهش میزان اضطراب و همینطور تمدد اعصاب میشود.علاوه بر این ها گلیسین باعث داشتن خواب راحت نیز میشود.مصرف ژلاتین قبل از خواب بدون داشتن هیچ زیانی آرامش بخش شما خواهد بود و خواب راحتی برایتان فراهم میکند.

خواص ژلاتین برای مو

عامل اصلی تشکیل دهنده مو و ناخن ها در بدن کراتین است.اسید آمینه ی لازم برای تشکیل کراتین نیز گلایسین است.ژلاتین حاوی مقدار زیادی از این اسید آمینه میباشد بنابر این مصرف کردن آن سبب کمک به رشد و تقویت ناخن و مو میشود.

ژلاتین و بهبود زخم ها

از عوارض بیماری دیابت شیوع زخم هایی مثل گتنگرن و یا عفونت است که به تازگی دلیل بسیاری از مرگ ها شده.در این سالهای اخیر برای درمان این بیماری ها پژوهش های زیادی انجام شده است.یکی از موادی که برای درمان این زخم های عفونتی پیشنهاد شده است ژلاتین میباشد که کاملا بدون عوارض است.به علاوه این ماده ضد خونریزی است که با برخورد به سلولهای آسیب دیده مسیر های انعقادی را فعال میکند.

خواص ژلاتین برای کبد

همانطور که گفته شد ژلاتین حاوی اسید آمینه گلایسین است.در کبد انسان از گلایسین برای دفع هورمون ها و اسید های صفراوی و سم زدایی استفاده میشود.در صورتی که گلایسین به مقدار کافی وجود نداشته باشد توان کبد در انجام این وظایف محدود خواهد شد.ژلاتین با تامین گلایسین مورد نیاز به کبد کمک خواهد کرد

طریقه مصرف ژلاتین

برای مصرف ژلاتین بهترین روش ترکیب آن با سایر موادغذایی است.ژلاتین هایی که در بازار به شکل دسر ها و پودر های آماده وجود دارد دارای مقادیر زیادی رنگ دهنده و مواد افزودنی دیگر است بنابراین برای ژلاتین ارگانیک منبع مناسبی نیست.بهتر است ازپودر ژلاتین خالص که از استخوان گاو تهیه شده استفاده شود

برای رساندن ژلاتین کاملا طبیعی به بدن خود میتوانید از جوشانده قلم گاو ژلاتین خالص استخراج کرده و استفاده کنید.

مضرات ژلاتین:

معمولا ژلاتین عوارض خاصی ندارد اما همیشه زیاده روی در مصرف هر ماده غذایی مناسب نمی باشد عوارضی که تاکنون از مصرف ژلاتین گزارش گردیده نفخ ، درد معده ،سکسکه می باشد.

افرادی که حساسیت دارند ممکن است به ژلاتین آلرژی داشته باشند. توجه داشته باشید جنس کپسول های دارویی از ژلاتین است که ممکن است ایجاد خارش، کهیر ،تنگی نفس و سرگیجه نماید.

نکته دیگر اینکه کسانی که از دیابت رنج می برند ژلاتین رژیمی مصرف نمایند.

استفاده از ژلاتین را سازمان غذا و دارو سالم دانسته است اما مصرف بیش از حد را توصیه نمی نماید .تاکنون خطری از استفاده از ژلاتین در بارداری دیده نشده است.همچنین آلودگی حیوانی نیز مشاهده نگردیده است.

دیگر خواص ژلاتین

ژلاتین یک ماکرومولکول با خواص جالب است. ویژگی های فن آوری مانند استحکام ژل ، زمان ژل ، دمای انجماد و ذوب و گرانروی مخصوصاً برای کاربرد مهم است. توانایی ژلاتین در تشکیل و تثبیت کف و امولسیون نیز به همان اندازه جالب است. علاوه بر این ، مقدار pH و نقطه ایزوالکتریک ژلاتین در کاربرد مهم است.

ژلاتین محلولهای شفاف و شفافی را تشکیل می دهد که هنگام خنک شدن ژل می شوند و با گرم شدن دوباره ذوب می شوند. ویسکوزیته را افزایش می دهد ، یکی از خصوصیات برجسته ژلاتین قابلیت اتصال بالای آب آن است.

منبع : ساعت ۲۴

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ