قیمت دام زنده در آستانه عید قربان ۹۸ اعلام شد

0

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی گفت: قیمت هر کیلوگرم دام زنده مرغوب ۴۲ تا ۴۵ هزار تومان است و هرکیلوگرم گوشت گوسفندی ایرانی به صورت شقه به قیمت ۱۰۳ هزار تومان به فروش می رسد.

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی در گفتگو با تسنیم در ارتباط با قیمت دام زنده برای عید قربان اظهار کرد: سه شنبه هفته جاری جلسه ای درباره عرضه بهداشتی دام زنده برای روز عید قربان در شبکه دامپزشکی استان تهران بگزار و در این ارتباط تصمیم گیری می شود.

وی افزود: ما در اتحادیه معتقدیم که نباید قیمت دام زنده به طور واحد تعیین شود و باید بازار را به سمت عرضه و تقاضا سوق داد. با توجه به افزایش عرضه دامی که در کشور وجود دارد افزایش قیمتی در این ارتباط پیش بینی نمیشود.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی ادامه داد: قیمت فعلی هر کیلوگرم دام زنده مرغوب ۴۲ هزار تومان تا ۴۵ هزار تومان اما قیمت دام های سنگین کمتر از ۴۲ هزار تومان است.

وی تصریح کرد: تفاوت انواع دام زنده از لحاظ کیفی مانند تفاوت بنز با پیکان است و کارشناس مربوطه با رویت دام قیمت را تعیین میکند و حتی قیمت دام زنده تولید شده در هر استان کشور متفاوت است.

ملکی اظهار داشت: قیمت هر کیلوکرم گوشت داخلی بودن دنبه شقه یا یک چهارم ۱۰۳ هزار تومان است و نوع وارداتی آن  ۸۲ تومان به خرده فروشان تحویل داده  می شود که آنها نیز میتوانند با ۱۰ درصد سود به فروش برسانند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ