خرید تضمینی دام آغاز شد، قیمت دام سبک و سنگین چقدر است؟

0

منصور پوریان رئیس شورای صادر کنندگان دام کشور در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بازار دام و گوشت قرمز همانند سابق است، اظهار کرد: با توجه به انباشت دام در واحد‌های دامداری قیمت دام زنده و گوشت قرمز از تعادل نسبی در بازار برخوردار است.

او از آغاز خرید تضمینی دام خبر داد و گفت: در چند روز گذشته خرید تضمینی دام با اوزان ۵۰۰ کیلوگرم توسط پشتیبانی امور دام آغاز شده است که این امر می‌تواند تا حدودی به تعدیل قیمت کمک کند، اما به سبب انباشت شدید دام در واحد‌های دامداری کافی نیست.

پوریان با تاکید بر صادرات مازاد دام به بازار‌های هدف بیان کرد: با توجه به شرایط مناسب پرواربندی و زایش‌های مناسب انتظار می‌رود که مسئولان ذیربط با صادرات مدیریت شده دام موافقت کنند چرا که استمرار این روند به زیان تولید کنندگان و صنعت تمام می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تا کنون مجوز صادرات دام صادر نشده است، بیان کرد: با وجود فراوانی تولید و انباشت دام در واحد‌های دامداری از مسئولان ذیربط انتظار می‌رود برای رفع چالش‌های بازار اقدام به صادرات دام کنند تا بخشی از زیان تولید کنندگان از این محل جبران شود.

قیمت فعلی دام و گوشت در خرده‌فروشی‌ها کاذب است

رئیس شورای صادر کنندگان دام کشور از رکود حاکم بر بازار گوشت قرمز و دام زنده خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت منطقی هر کیلو دام سنگین ۲۵ هزار تومان و دام سبک ۳۵ هزار تومان است که متاسفانه به سبب جو روانی بازار قیمت‌های فعلی در بازار کاذب است.

او قیمت هر کیلو لاشه گوسفندی در عمده فروشی‌ها را ۵۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که به سبب سودجویی عوامل واسطه و دلال گوشت با نرخ‌های بالاتری در بازار فروخته می‌شود.

پوریان در پایان تصریح کرد: اگر چه برخی مسئولان اذعان می‌کنند که صدور مجوز صادرات منجر به تلاطم قیمت گوشت در بازار می‌شود، اما به سبب رشد چند برابری تولید نسبت به سال قبل صادرات مازاد دام تاثیری بر این موضوع ندارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ