عضو ایرانی اتاق جنگ اقتصادی آمریکا کیست؟ +عکس

0

ایالات متحده آمریکا سالهاست جنگ تمام عیار اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته است و در این کارزار فشار حداکثری هسته مرکزی اقدامات آمریکا ، وزارت خزانه داری می باشد که در حکم اتاق جنگ آمریکا عمل می نماید. اتاق جنگی متشکل از کارشناسانی که وظیفه سلاح سازی از ابزار مالی اعم از استفاده از سلطه دلار بر جهان، تحریم ها و امثالهم علیه مخالفان خود در سراسر جهان را دارند.

خبرگزاری رویترز طی گزارشی وزارت خزانه داری آمریکا را اینگونه توصیف می کند: «اتاق جنگ مدرن آمریکا چیزی شبیه به این است: ساعت‌های روی دیوار، زمان را در کابل، تهران و بوگوتا (پایتخت کلمبیا) نشان می‌دهد. افراد پشت میز، بیشترشان جوان هستند. صحبت بر سر اهداف مورد نظر است و در نیمه های شب ، تماس هایی با اروپا انجام می‌گیرد. اما این اتاق جنگ جدید، نه در وزارت دفاع آمریکا، بلکه در وزارت خزانه‌داری این کشور است. سلاح‌های مورد استفاده نیز نه پهپاد و موشک کروز، بلکه تحریم‌های اقتصادی است که با هدفی مشابه و به منظور ضربه زدن به منافع اقتصادی دشمنان آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرند».

خوان زاراته (Juan zarate) معاون سابق اداره تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه داری آمریکا در کتاب خود تحت عنوان «جنگ خزانه‌داری» کارشناسان وزارت خانه داری را چریک های کت و شلواری می خواند و می‌ نویسد: «زرادخانه آمریکا شامل هواپیماهای بدون سرنشین، موشک‌های تام‌هاوک و چریک‌هایی با کت و شلوار خاکستری است. وظیفه این چریک‌ها تبدیل ابزار مالی و اقتصادی به سلاحی قوی، علیه دشمنان آمریکاست».

وطن فروش دانستنی های سیاسی جنگ ایران و آمریکا بیوگرافی رامین طلوعی انواع تحریم ها علیه ایران اخبار جدید ایران و آمریکا آخرین وضعیت تحریم ها علیه ایران

رامین طلوعی عضو ایرانی اتاق جنگ اقتصادی آمریکا

رامین طلوعی تهرانی Ramin Toloui آمریکایی ایرانی‌تبار، فارغ التحصیل کار‌شناسی ارشد از دانشگاه هاروارد و دارای مدرک دکترا از کالج بالیول دانشگاه آکسفورد است که در سال ۲۰۱۴ با رای مجلس سنا آمریکا به عنوان معاون امور مالی بین المللی وزیر خزانه داری آمریکا یعنی اتاق جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران منصوب شد.

رامین طلوعی در این مقام عهده‌دار مسئولیت سیاست مالی بین‌المللی خزانه داری آمریکا، هماهنگی با کشورهای گروه جی ۲۰ و مسائل اقتصادی دو جانبه و داخلی است.

جک لو وزیر سابق خزانه‌داری آمریکا در مورد انتصاب رامین طلوعی گفت: «تجربه رامین طلوعی در عرصه بین‌المللی، در بخش خصوصی و در وزارت خزانه‌داری در تلاش‌های دولت برای تقویت احیای اقتصادی آمریکا از طریق مدیریت مسائل اقتصاد بین‌المللی حیاتی خواهد بود. در دوران مشکلات پیچیده جهانی، رامین (طلوعی) در افزایش رشد، ایجاد اشتغال و ایجاد تعادل بین مناسبات کارکنان آمریکایی و صاحبان سرمایه نقش کلیدی خواهد داشت».

رامین طلوعی پیش از پیوستن به وزارت خزانه‌داری آمریکا، از سال ۲۰۱۱ یکی از مدیران بین‌المللی «پیمکو»، یک شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری بین‌المللی و مسئول قسمت بازارهای در حال توسعه بود و از سال ۲۰۱۲ رییس بخش کشورهای آسیا – پاسیفیک شد. طلوعی از سال ۲۰۰۶ همکاری با شرکت پیمکو را به عنوان یکی از مدیران کشورهای در حال توسعه شروع کرد و سال ۲۰۰۹ مسئولیت سهام بین‌المللی این شرکت نیز به او سپرده شد.

طلوعی از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ مدیر اداره نیمکره غربی و از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ مشاور ارشد معاون وزیر خزانه‌داری در امور بین‌المللی بوده است. رامین طلوعی از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۱ نیز در مقام معاون مدیر و اقتصاد‌دان بین‌المللی در بخش اروپای مرکزی و جنوب شرقی وزارت خزانه‌داری آمریکا مشغول به کار بوده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ