بهترین متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت در اصفهان

0

ارتودنسی تخصصی از دندانپزشکی است که در مورد رشد و تکامل صورت و سیستم دندانی ،تشخیص  جلوگیری و اصلاح ناهنجاری های فک و صورت میباشد. درمان ارتودنسی به منظور کنترل  و اصلاح مشکلات چفت شدگی یا به اصطلاح اکلوژن مناسب دندانی میپردازد.  درک افراد از  نیاز به درمان ارتودنسی لزوما با دیدگاه متخصص همخوانی ندارد. اغلب افرادی متقاضی درمان هستند که نیاز خیلی کمی در زمینه ی سلامت دندانی دارند و از طرف دیگر افرادی هستند که حتی باوجود اینکه فواید مشخصی برای سلامت دندانی آنها وجود دارد خواستار درمان نیستند. اصولا در سال های اخیر درمانهای ارتودنسی از پزشک محور به بیمار محور تغبیر یافته است بدینصورت که طیفی از طرح درمانها برای بیماران ارائه میشود و با سلیقه ی آنها و با بیان سود و ضرر هر درمان  نتیجتا بیماران درمان مورد نظر را انتخاب میکنند و متخصص درمان را در آن جهت پیش میبرد.

متخصص ارتودنسی ارتودنسی

ارتودنسی و ایجاد لبخند زیبا:

لبخند یکی از مهمترین جنبه های جذابیت انسان ها است و میتواند در موفقیت افراد در طی دوران زندگی نقش داشته باشد تا جایی که امروزه بسیاری از مردم  حاَضرند برای زیباتر کردن لبخند خود هزینه های زیادی پرداخت کنند. تحقیقت بسیاری نشان داده اند که ظاهر صورت تاثیری نافذ و فراگیر روی چگونگی نگرش به افراد و نحوه ی برخورد با آنها در زندگی اجتماعی دارد و بر اساس تحقیقات نشان داده شده است که مردم بصورت ناآگاهانه تمایل دارند بر اساس ظاهر صورت و لبخند برداشتهای خاصی نسبت به یکدیگر داشته باشند. این عکس العمل مردم نسبت به افراد دارای صورت و لبخند زیباتر را “هاله ی جذابیت ” نامیده اند

یک سیستم دندانی جذاب که بالبخند و صورت فرد هماهنگ است تصور نشاط و سلامتی و زیبایی را در افراد تقویت میکند.  طبق نظر محققین بیان داشته اند که افراد  دارای دندانهای منظم تر در نظر مردم وظیفه شناس تر صادق تر و مهربان تر از دیگران احساس میشوند. زیبایی ظاهری میتواند با افزایش اعتماد بنفس افراد برقراری روابط اجتماعی را آسان تر کند. صحبت کردن لبخند زدن و ارتباط با دیگران توجه فرد را به دهان و دندانهای معطوف میکند بنابراین دندانها باید سالم و منظم باشند. در ارزیابی میزان جذابیت فرد توسط اشخاص دیگر لبخند بعد از چشم ها دومین ویژگی صورت فرد است که مورد توجه قرار میگیرد.

برخی افراد نامرتبی و بهم ریختگی دندانها آثار روحی شدیدی و همچنین انزوای اجتماعی و پوشاندن دندانها و عدم لبخند زدن در ارتباط با دیگران وجود دارد  در این موارد ارتودنسی میتواند کمک بسزایی در ایجاد یک لبخند زیبا و هارمونیک با توجه به صورت و وضعیت ظاهری فرد ایجاد بکند و میتواند باعث افزایش”کیفیت زندگی” در افراد بشود  بعضا افراد با مشکلات بهم ریختگی یا وجود فاصله بین دندانها  بعلت عبور هوا در حین صحبت کردن با مشکل تکلم در برخی حروف مراجعه میکنند که توسط ارتودنسی  این مشکلات برطرف میشود  .

ارتودنسی و ارتوپدی فکی :

در برخی کودکان به دلیل وجود مشکلات رشدی فکی مسائل و مشکلاتی چه در جویدن چه در روابط اجتماعی ایجاد میشود  در صورتیکه فک پایین کوچک باشد باعث نمایان شدن بیش از حد دندانهای بالا و مشکل نیمرخ با فک عقب رفته میشود که ممکن است کودک در مدرسه توسط هم سن هایش مورد تمسخر قرار بگیرد  همچنین  در مواردی که فک بالا ی کودک عقب باشد موجب اختلال در جویدن و تغییرات نامطلوب در فرم صورت بشود  در این موارد  متخصص ارتودنسی با ارتوپدی فکین در سنین مناسب به درمان این افراد میپردازد و از انجام درمانهای سنگین تر در سنین بالاتر و جراحی های فک فرد را نجات میبخشد. چرا که در سنین کودکی امکان استفاده از رشد و جهش رشدی فرد وجود دارد و میتوان از آن در جهت اصلاح ناهنجاریهای موجود استفاده کرد و قبل از اینکه رشد کودک متوقف شود و زمان مناسب درمانهای ارتوپدی فکی بگذرد جهت اصلاح مشکلات فکی اقدام کرد و کودک از مشکلات روحی و مشکلات جویدنی که بخاطر وجود ناهنجاری گریبان گیرش شده است رهایی یابد.

دکتر محمد علی ناصری

متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت

عضو هیات علمی دانشگاه

عضو تیم پزشکی درمان  بیماران مبتلا به ناهنجاری های فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ